Gå til innhold

Motor bytte

Ranger emnet

ssagat

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på det samme som trådstarter, men lurer på hvor jeg bør kjøpe motoren. Fungerer "byttemotor" opplegget til Norsk Bildelsenter slik at man kan levere inn en f.eks. 1.6 og få ut en 2.8? Eller lønner det seg å kjøpe seg en bil i tyskland, for så å ta den til norge å momse den inn og montere å håpe på at det holder? De motorene du får på NBS er jo nyoverhalte..

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på det samme som trådstarter, men lurer på hvor jeg bør kjøpe motoren. Fungerer "byttemotor" opplegget til Norsk Bildelsenter slik at man kan levere inn en f.eks. 1.6 og få ut en 2.8? Eller lønner det seg å kjøpe seg en bil i tyskland, for så å ta den til norge å momse den inn og montere å håpe på at det holder? De motorene du får på NBS er jo nyoverhalte..

mvh

Nå kommer det jo anpå litt hvordan motor du har fra før..men du trenger mer enn bare motor hvis du går ifra 1.6 til 2.8 f.eks! :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det jo anpå litt hvordan motor du har fra før..men du trenger mer enn bare motor hvis du går ifra 1.6 til 2.8 f.eks! :D

Ja.. Var derfor jeg tenkte på at det måtte lønne seg å kjøpe en f.eks VR6 i tyskland for 10-20000 nok, tolle den inn og ta _alt_ man trenger av deler fra den..Da får man jo med bremser, ledningsnett, alt man trenger av understellsdeler, interiør, motor, girkasse, akslinger +++.

Er du jo heldig så får du en nyoverhalt motor i den bilen også :)

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Var derfor jeg tenkte på at det måtte lønne seg å kjøpe en f.eks VR6 i tyskland for 10-20000 nok, tolle den inn og ta _alt_ man trenger av deler fra den..Da får man jo med bremser, ledningsnett, alt man trenger av understellsdeler, interiør, motor, girkasse, akslinger +++.

Er du jo heldig så får du en nyoverhalt motor i den bilen også :)

Jepp, jeg tror det vil lønne seg å få tak i en hel delebil, så kan du evnt selge bort det du ikke trenger. Istedet for å kjøpe motor og så finne ut at du trenger mer :D

Har tenkt på det samme selv, men ikke vr6 :)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...