Gå til innhold

skifte motor

Ranger emnet


tikka

Anbefalte innlegg

cluet er at den motoren jeg har liggende på 90 hk kom på golf med nøyaktig det samme understellet.. finnes ikke en eneste forskjell.. så kan godt vise den til BT, ikke at de noen gang merker noe da men.. er uansett bare å vise den med de bremsene som er på nå og få 1,8 innskrevet i vognkortet hvis du har lyst til det..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

cluet er at den motoren jeg har liggende på 90 hk kom på golf med nøyaktig det samme understellet.. finnes ikke en eneste forskjell.. så kan godt vise den til BT, ikke at de noen gang merker noe da men.. er uansett bare å vise den med de bremsene som er på nå og få 1,8 innskrevet i vognkortet hvis du har lyst til det..

 

 

forskjeller på 1.6 og 1.8 er faktisk noen... kan nevne stabstag mangler foran på 1.6 literen.. de har heller ikke lastreguleringsventil.. noe alle 1.8 og opp har! :)

 

sikkert noen andre smådetaljer og.. jo.. sånn som turteller i steden for klokke etc.. små detaljer

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjeller på 1.6 og 1.8 er faktisk noen... kan nevne stabstag mangler foran på 1.6 literen.. de har heller ikke lastreguleringsventil.. noe alle 1.8 og opp har! :)

 

sikkert noen andre smådetaljer og.. jo.. sånn som turteller i steden for klokke etc.. små detaljer

 

Nei, her vet jeg godt hva jeg snakker om :) slettes ikke alle 1,8 som har lasteavhengighetsventil, faktisk ganske få.. vi har ikke funnet systemet der enda, men den ventilen er ikke noe møller setter som krav ved en 1,8, så er ikke noe de kom med fra fabrikken i stor grad.. har du det, er du mer unntaket enn regelen.. virker som om de kom med denne ventilen mer og mer på senere modeller.. akkurat det samme gjelder for stab staget foran.. på senere modeller kom dette også på 1,6 bilene, mens på eldre 1,8 er det ikke stab stag...

 

Møller sine brev til ombygging til alle modeller f.eks til gti 16v, å står det i teksten over: ved ombygging til gti 16v fra 1,6/1,8... på samme måte fikk jeg et brev fra møller der det stod at det ikke måtte gjøres noe med forstilling eller bremser for å gå til 90hk fra 75..

 

Så disse stab-stag og bremselasteventil er mer gitt årsmodellen og typemodellen: cl, gl, pasadena, GT, Syncro, GT i, GTI, country osv...

 

på det med turteller/klokke finne sdet og unntak, men der er det ofte som du sier.. derimot, så følger det med turteller intrument med denne bilen :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjeller på 1.6 og 1.8 er faktisk noen... kan nevne stabstag mangler foran på 1.6 literen.. de har heller ikke lastreguleringsventil.. noe alle 1.8 og opp har! :)

 

sikkert noen andre smådetaljer og.. jo.. sånn som turteller i steden for klokke etc.. små detaljer

 

Nei, her vet jeg godt hva jeg snakker om :) slettes ikke alle 1,8 som har lasteavhengighetsventil, faktisk ganske få.. vi har ikke funnet systemet der enda, men den ventilen er ikke noe møller setter som krav ved en 1,8, så er ikke noe de kom med fra fabrikken i stor grad.. har du det, er du mer unntaket enn regelen.. virker som om de kom med denne ventilen mer og mer på senere modeller.. akkurat det samme gjelder for stab staget foran.. på senere modeller kom dette også på 1,6 bilene, mens på eldre 1,8 er det ikke stab stag...

 

Møller sine brev til ombygging til alle modeller f.eks til gti 16v, å står det i teksten over: ved ombygging til gti 16v fra 1,6/1,8... på samme måte fikk jeg et brev fra møller der det stod at det ikke måtte gjøres noe med forstilling eller bremser for å gå til 90hk fra 75..

 

Så disse stab-stag og bremselasteventil er mer gitt årsmodellen og typemodellen: cl, gl, pasadena, GT, Syncro, GT i, GTI, D, GTD, country osv...

 

på det med turteller/klokke finne sdet og unntak, men der er det ofte som du sier.. derimot, så følger det med turteller intrument med denne bilen :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her vet jeg godt hva jeg snakker om :) slettes ikke alle 1,8 som har lasteavhengighetsventil, faktisk ganske få.. vi har ikke funnet systemet der enda, men den ventilen er ikke noe møller setter som krav ved en 1,8, så er ikke noe de kom med fra fabrikken i stor grad.. har du det, er du mer unntaket enn regelen.. virker som om de kom med denne ventilen mer og mer på senere modeller.. akkurat det samme gjelder for stab staget foran.. på senere modeller kom dette også på 1,6 bilene, mens på eldre 1,8 er det ikke stab stag...

 

Møller sine brev til ombygging til alle modeller f.eks til gti 16v, å står det i teksten over: ved ombygging til gti 16v fra 1,6/1,8... på samme måte fikk jeg et brev fra møller der det stod at det ikke måtte gjøres noe med forstilling eller bremser for å gå til 90hk fra 75..

 

Så disse stab-stag og bremselasteventil er mer gitt årsmodellen og typemodellen: cl, gl, pasadena, GT, Syncro, GT i, GTI, D, GTD, country osv...

 

på det med turteller/klokke finne sdet og unntak, men der er det ofte som du sier.. derimot, så følger det med turteller intrument med denne bilen :)

 

 

alle de golfene jeg har hatt som er 1.8 har lastventil...

 

88mod og 91 mod.. alle andre 1.8'r jeg har sett har det samme... ??

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har golf 1,6 gl i vongkortet . den går som en kanon kule mistenker det ikke er 1,6 >? hvordan finne dette ut ? har sett på blokka og der står der 2,0 ? kan det verre en 2 liter ? sidden den er lyn raske kan det neppe vere 1,6 ? klare 80 km/t på 2 giret uten noen problemer

 

 

ikke nødvendigvis... men alle 1.6 og 1.8 blokker står det 1.8 på ...

 

 

min tar 100 på andre giret... så ingen uvanlighet.. og jeg har en vanlig 1.8L GL

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, begynne fra en kant her :) husk at 88 og oppover er ganske nye golfer.. 85 eller 86 1,8 har ikke bremseavlastningsventil med mindre kunden har bedd om det ekstra slik at han kan laste mye baki..

 

Uansett, ikke påkrevd med lasteavhengihetsventil til trommelbrems på g2..

 

Står det 2.0 på blokka di bak oppe med eksosmanifolden, er det noe rart.. både 1,6 og 1,8 står det 1,8 på, da dette er identiske blokker med 81mm borring, men slaget fra veiva er redusert noen mm på 1,6 som fører til 200ccm mindre volum..

 

2,0 bakpå har jeg til nå bare sett på 2,0 motorer med 82,5mm borring.. enkleste er da å lese av motorkoden din som står foran på blokka helt oppunder der blokka grenser mot toppen er det er flatt felt.. puss på det med sandpapir og to/tre bokstaver vil komme frem pluss en haug av tall.. kan muligens være en 2E blokk du har da..

 

2 på andre går fint med 4 trinns, men med 5 trinns gjør det mye skade med motor og gir å presse den så høyt i turtall..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vel 100 på andre det skulle stå tenker jeg.. vel, vel.. spes godt av 6500 rpm har ikke den motoren din, men på en annen side så finnes det nok av motorer :)

 

 

jepp... og jeg har en 16vKR liggende ;) som skal inn med tid og stunder.. bare kose litt me den først.. lakke den litt og overhale den ;) vinteren er tida for sånn arbeid

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår