Gå til innhold

Hvordan starte en Rc-bil....?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

dette brukte jeg å gjøre..

 

Ta ut pluggen.. Blås inn i trykkslangen som går ifra eksosen, slik at du får trykk foran tanken, og dra i snora samtidig til det spruter en liten dert opp av plugg hullet.. Sett så slangen på plass igjen, og bikk bilen litt opp på siden (for å unngå søl på deg selv), og dra 2-3 ggr i snora til det kommer fiiint bensinstøv ut av pluggåpningen :)

Sett i pluggen, sett på gløding, og gi litt gass når du drar i snora.. hvis den ikke er helt bortjustert, så starter den nok skal du se :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. starta fint som bare det:) !! Men... den går bare ca 1 sek før den "dør bort" og blir stående på tomgang.... Når den har gått et par sek på tomgang uten gass, går den som f-n igjen i ca 1 sek....

 

Er det bare mens den er kald? -turte ikke holde på så lenge i tilfelle den er for magert justert... Har ingen peiling på justeringa nemelig:(

 

Noen tips??

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Dette blir altfor mye å forklare.. Let litt irundt på div nettsider om dette emnet du.. Det finnes mange gode sider ang innjustering av disse motorene :)

Å bestikke noen med peiling, er dog det enkleste, men da lærer du ikke shit ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto ute på plassen utenfor her og koblet opp ny forsterker i bilen, og ble sittende å se på en som hadde bygget seg bil i vinter! Ganske fin bil, en Impreza med ilsint bensinmotor og firehjulstrekk og greier...

 

Når han fikk strat på den stimlet det sammen masse folk og etter en del rusing var det tid for litt showing! Først noen sirkler på asfalten og så full gass bortover veien, snudde lengst opp i veien og kom tilbake i en imponerende fart - den gikk bra og varvet noe helt sinnsykt!

 

Det var bare det at han tydeligvis ikke var så vant til å kjøre - så for å rette bilen litt til venstre styrte han til høyre og rett i forhjulet på en parkert bil - SMACK!!

 

Så bare bilen kom flygende gjennom luften mens hjul og biter føk som en sky rundt det stadig hysterinsk rusende vraket.. og en blek 15-åring som fortvilt forsøkte å ikke tute..!

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E'kke morroe det nei. Husker da jeg kjøpte min første nitro-bil for 5-6 år siden, dro med meg pappa ned å en parkeringsplass. Fyran opp og gav gass, bilen gikk av seg selv, jeg hadde ingen kontroll over den, kunne bare stå å se på at den dura i vei i 70-80 rett mot en parkert lastebil, og smalt rett i ene hjulet på den. Satt så godt at pappa brukte 2-3 minutter på å dra den løs.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På begynnelsen av 80-tallet hadde jeg en RC bensinbil med 3,5ccm/1,0 hkr/26000omdr motor som veide 260 gr (motoren altså!)

Bilen var egentlig en balje av plast som alt av servoer ol stod oppi. det var remdrift fra motor via en primitiv sentrifugalkobling og ut på bakhjula. fjæring var det kun bak. Egentlig var den beregnet for et VW buggy-karosseri, men jeg fikk tak i et ?Porschekarosseri å tilk\passet til den. Svære knastdekk bak og mindre, finmønstede dekk framme.

 

Hadde vel kommet inn på teknisk museum idag, men det var innmari gøy! Vi var to kamerater som hadde hver vår. Vi mekket og stod i. plast balja ble etterhvert erstattet av en i glassfiber som vil lagde selv med plastbalja som form. Det sammen med egenprodusert støtfanger tålte de bedre å kollidere. Når bilene skulle startes var det å snu en tråsykkel på hodet, snurre pedalene som faen for å få fart på sykkelhjulet og så satte vi det rillede svinghjulet på RC-motoren nedpå og fikk den igang. Var et jævlig remedie å stå der med digert 9-volts batteri på glødepluggen sammen med bilen og sette dette ned riktig på det vilt spinnende bakhjulet på en ustødig oppogned tråsykkel!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår