eco Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Navnet Carisma er sterkt misvisende, men ellers er jeg veldig happy med min 1996 Carisma 1,8 GLS. Iallefall i forhold til prisen. I forhold til hva annet man får for 40-50 lapper, er carismaen klart bedre enn det meste, iallefall hvis sikkerhet betyr noe. Bilen har mye felles med Volvo S40. Positivt: Bra sikkerhet, (topp rating hos folksam), ok motor, masse utstyr. Negativt: Kjip, stygg og en "let og finn" girkasse fra Renault med slitasjeproblemer. Kvaliteten er ikke helt på høyde med det andre fra mitsubishi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Navnet Carisma er sterkt misvisende, men ellers er jeg veldig happy med min 1996 Carisma 1,8 GLS. Iallefall i forhold til prisen. I forhold til hva annet man får for 40-50 lapper, er carismaen klart bedre enn det meste, iallefall hvis sikkerhet betyr noe. Bilen har mye felles med Volvo S40. Positivt: Bra sikkerhet, (topp rating hos folksam), ok motor, masse utstyr. Negativt: Kjip, stygg og en "let og finn" girkasse fra Renault med slitasjeproblemer. Kvaliteten er ikke helt på høyde med det andre fra mitsubishi. Hvis du reiser til mitsubishi og river i en par lapper(200?) så får du nye girforinger( kan bytte dem selv) da slipper du gjerne å lete så veldig etter girene:) Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rick Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Carisma er jo en veldig fornuftig bil, men Gud så kjedelig! Min far har en Carisma nå, og den er jo helt grei å kjøre, med fin "familiebil komfor". Kunne godt hatt meg en som bruksbil, men tror jeg ville valgt en med GDI. Og de foringene på overføringa er noe herk! Siter -Why Drive When You Can Drift..- *Nissan SilEighty -92 *Mitsubishi Carisma -96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Carisma er jo en veldig fornuftig bil, men Gud så kjedelig! Min far har en Carisma nå, og den er jo helt grei å kjøre, med fin "familiebil komfor". Kunne godt hatt meg en som bruksbil, men tror jeg ville valgt en med GDI. Og de foringene på overføringa er noe herk! Herk? å bytte? Går vel greit det.. Ville no ikke hatt gdi, ventiltikking og fusking... Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power1 Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Noen som vet hvor man får tak i styling til Carisma 1.6 1996 mod.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantSuperVR4 Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Noen som vet hvor man får tak i styling til Carisma 1.6 1996 mod.? Spør på http://www.mitsubishi-klubben.no der vil du få svar :) Jeg synes ikke at carisma er kjedlige jeg da, se f.eks på denne:thumb Siter Mads Abrahamsen - 99` Lexus IS200 Sport X - 90` Mitsubishi Galant Super VR4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kompis25 Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 jeg har mitsubishi carisma 1,6 -96mod selv og jeg kan nokk si meg enig i flere av tingene som har blitt nevnt her nå, men jeg vil bare si at jeg er veldig fornøyd med den bilen. er lettkjørt og er ikke av den "tregeste" biltypen, og ikke minst så er det masse verdi for pengene i en slik hvis du finner den rette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marroc Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Herk? å bytte? Går vel greit det.. Ville no ikke hatt gdi, ventiltikking og fusking... Jeg har problemer med girkassa på min 1997 1,8 gdi. Når jeg slipper ut clutchen skurrer det veldig. Har byttet utløserlager og skiver på clutchen men det hjalp ikke så det er nok selve girkassa det er noe galt med. Noen som har hatt dette problemet? Vet ikke helt om hele kassa må byttes?! Snakket med en kar på verksted og han mente kasse burde byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik91 Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 hei,er ny på dette forumet, å lurer litt på å kjøpe en carisma 1,8 GLX 96 mod. lurer på om dette er en frisk bil, å hvordan den er å kjøre osv, gjerne del erfaringer. mvh Fredrik Siter Haynes "How to screw your Golf" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg