Gravstein Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 http://www.jma.no eller http://www.kimmit-sport.com har billige og brukende wastegater.. runt 200hk bør holde lenge i AE86`n :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singh_Supreme Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 DAAAAMN! dette er en feit bil ass.. altid lurt på hva slags bil det er å nå har jeg funnet det ut.. Hel MAX:D gleder meg til å se ferdig resultat.. keep up the goood shit;) Siter 2006 Bmw E91 Gangster BITCH! 1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt- 1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt- 1994Vw Corrado G60 -Vraka- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 syns den type bil kler two-tone lakk jeg... ensfarget lakk får fasongen til å se snål ut :\ Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 http://www.jma.no eller http://www.kimmit-sport.com har billige og brukende wastegater.. runt 200hk bør holde lenge i AE86`n :D Hvis det dér er de samme HKS "style" og Tial "style" wastegatene som selges på eBay er de ikke å anbefale; ekstremt lav kvalitet, umulige å holde konstant ladetrykk med og de rett og slett "brenner opp" (tåler ikke varmepåkjenning), iflg. folket på Honda-Tech som hadde tenkt å spare noen kroner (merk at flere motorer også har gått til Helvete grunnet plutselig overboost/ladetrykk-spikes). Er ikke for ingenting at ekte HKS og Tial koster fra 4-8000 kroner. Til slike hjemmemekk-prosjekter kan man imidlertid være godt tjent med en cirka 40 millimeter Tial, Turbosmart eller OEM eldre Audi, som gir mye kvalitet for pengene. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Hvis det dér er de samme HKS "style" og Tial "style" wastegatene som selges på eBay er de ikke å anbefale; ekstremt lav kvalitet, umulige å holde konstant ladetrykk med og de rett og slett "brenner opp" (tåler ikke varmepåkjenning), iflg. folket på Honda-Tech som hadde tenkt å spare noen kroner (merk at flere motorer også har gått til Helvete grunnet plutselig overboost/ladetrykk-spikes). Er ikke for ingenting at ekte HKS og Tial koster fra 4-8000 kroner. Til slike hjemmemekk-prosjekter kan man imidlertid være godt tjent med en cirka 40 millimeter Tial, Turbosmart eller OEM eldre Audi, som gir mye kvalitet for pengene. Har vurdert å skaffe meg en audi wastegate midlertidig. har fått opplyst at wastegaten skal ha en ventil på 38mm til denne turboen... ikke sjekka det enda da... Motoren som blir satt turbo på nå er bare en midlertidig løsning.... Håper på å gå vekk ifra det "hjemmemekk" greine etter hvert:):):) Vil ha en RÅ n/a..... ikke Turbo konv.... Siter 1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd 2006 Touran highline 1,9tdi dsg 1981 Toyota Starlet Kp61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 N/A er vél og bra, men det er lite som kan sammenliknes med den rushen man får når ladetrykksmåleren på et øyeblikk går fra å vise "0" til "1,0" og man bare presses bak i stolen av aksellerasjonen. På den annen side, overlading er jo "juks", men moro er det lell. Angående ventilstørrelse i WG'en har den langt fra så mye å si som selve plasseringen. En bra plassert ~35 millimeters WG kan godt holde ladetrykket mere stabilt enn en lite optimalt plassert 60-millimeter. Med en bra plassert WG får man også senket trykket i eksosmanifoilden, derav mindre mottrykk, mindre reversion og mere effekt på samme ladetrykket. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 N/A er vél og bra, men det er lite som kan sammenliknes med den rushen man får når ladetrykksmåleren på et øyeblikk går fra å vise "0" til "1,0" og man bare presses bak i stolen av aksellerasjonen. På den annen side, overlading er jo "juks", men moro er det lell. Angående ventilstørrelse i WG'en har den langt fra så mye å si som selve plasseringen. En bra plassert ~35 millimeters WG kan godt holde ladetrykket mere stabilt enn en lite optimalt plassert 60-millimeter. Med en bra plassert WG får man også senket trykket i eksosmanifoilden, derav mindre mottrykk, mindre reversion og mere effekt på samme ladetrykket. Må vell inrømme at ang wastegate var det en del nytt for meg som dukket opp:) Takker:):):) Hvordan får jeg plasert den godt da? Er det noen utreininger eller? Siter 1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd 2006 Touran highline 1,9tdi dsg 1981 Toyota Starlet Kp61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Dårlig (men akseptabel) wastegateplassering (generic ramhorn-style), eksosen må først gå én 90-grader bend over skarpe kanter, dernest følge den kortradiérte rørstussen før den kommer frem til wastegaten. 1000 grader varm eksos som kommer ut av toppen ved mach 0,4 har vanskelig for å bytte retning iløpet av ett millisekund: Bra wastegateplassering (HyTech (WG står direkte foran kollektoren)): Lovefab Sidewinder (i prinsipp samme som HyTech): Turbomanifoilder med godt plassert wastegate kalles også "wastegate priority design". Turbolada F1-biler på 80-tallet brukte også ofte denne løsningen (dóg med enorme primærrør og kollektorer). WG-plassering er ikke noe man trenger å regne på. Sunn fornuft og en grunnleggende forståelse for hvordan masse i bevegelse oppfører seg holder lenge. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik^ Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Trådstarter: Utrolig tøff bil! Visste ikke at det fantes så tøffe yotar! :D Øyvind Ryeng: Takk for en god forklaring av WG-plassering, har fundert litt på det en stund :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Masse takk til deg Øyvind.... Da har jeg bare 2 problemer igjen da...... #1 Finne ut hvordan i f jeg skal få plass til det.(da styre staget sitter slik at jeg ikke kan ha turboen ned. ja at det egentlig bare er i veien for mye) #2 finne noen som virkelig kan lage et slikt et med WPD... Siter 1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd 2006 Touran highline 1,9tdi dsg 1981 Toyota Starlet Kp61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 syns du burde lakke bilen i samme farge som denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 syns du burde lakke bilen i samme farge som denne Er enig at det hadde vært kult, men dette skal ikke være en show bil.... den skal BRUKES... og da det nok kommer til å bli litt skader her og der(spess på lakk) gidder ikke jeg å bruke 40000,- på en lakk som ved minste skade må lakke hele greia på nytt...... har ikke så mye penger at det gjør noe.... men hvit derimot er veldig taknemlig da det kommer til det å rette opp eventuelle skader:) så det så... he he he... Siter 1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd 2006 Touran highline 1,9tdi dsg 1981 Toyota Starlet Kp61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 når det jelder lakk å kombinasjoner er det jo bare å sette seg ned å makke litt med nfsu 2, er jo en slik en der, Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 når det jelder lakk å kombinasjoner er det jo bare å sette seg ned å makke litt med nfsu 2, er jo en slik en der, Får ikke akkuratt riktig inntrykk der da, har bestemt meg for hvit uansett:):) Siter 1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd 2006 Touran highline 1,9tdi dsg 1981 Toyota Starlet Kp61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 synnes dette begynner å bli bra ass! stå på :D men jeg synnes vis bilen hadde vært hvit og stylinga hadde vært svart, at den hadde vært drit fin!:) Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.