Gå til innhold

Levin: AE86

Ranger emnet


Levin

Anbefalte innlegg

  • Svar 298
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okey, det hørtes bare suspekt ut Andreas_1 :D

 

on topic: feit bil da :D har du bestemt deg for lakk ennå eller? blir det noe alá det forslaget som var på side 8 ? stå på ;)

 

 

Vurdere litt mere jap d1 stil...

vurdere hvit med litt blå perlemor og røde metall dekaler..

 

Bare å komme med godkjennelse av lakk valget/klager på lakk valget...

1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd

2006 Touran highline 1,9tdi dsg

1981 Toyota Starlet Kp61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok folkens... litt dårlig nyhet(mener jeg)

 

Blir litt dyrt å bygge RÅ n/a motor for øyeblikket.

Tenkte å kjøre en liten turbo konv en liten stund.

Trenger råd om konverteringen!!!

Har kjøpt meg en KKK24 turbo.

Har skaffet en som bygger grenrør til meg og ic fikser jeg senere.

Veit jeg må bytte topp pakning.

Noen som veit om jeg må gjøre mye med motoren for og kjøre på 0,6-0,8 ladetrykk..

Ikke så farlig om det raser etter en stund, men vil ha det morro en stund..

Trenger råd og HJELP

 

 

Ps. det skal fortsatt med tiden bli en kvass n/a motor(med tiden)

1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd

2006 Touran highline 1,9tdi dsg

1981 Toyota Starlet Kp61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] du bør ivertfall ikke ha for høy komprisjon [...]

Si dét til TonyTheTiger som kjørte med individuelle spjeldhus /m plenum, ett kilo ladetrykk fra en middels stor turbo og 11,5:1 i statisk kompresjon i sin forrige setup (Honda B18C, men dóg). Eneste grunnen til han dekomprimérte motoren var for å få høyere topp-effekt på pumpebensin. Les mere om dét på Honda-Techs Forced Induction-forum, der grensene for hva som er mulig pushes på en daglig basis. Mapping er nøkkelen, uansett.

 

On-topic:

Hva er det jeg leser på Toyota-forumene om at 4A-GE ikke "liker" turbolading? Folk flest ser ut til å være redd for å gå over ~220-250 WHP selv med GZE-blokk og innmat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si dét til TonyTheTiger som kjørte med individuelle spjeldhus /m plenum, ett kilo ladetrykk fra en middels stor turbo og 11,5:1 i statisk kompresjon i sin forrige setup (Honda B18C, men dóg). Eneste grunnen til han dekomprimérte motoren var for å få høyere topp-effekt på pumpebensin. Les mere om dét på Honda-Techs Forced Induction-forum, der grensene for hva som er mulig pushes på en daglig basis. Mapping er nøkkelen, uansett.

 

On-topic:

Hva er det jeg leser på Toyota-forumene om at 4A-GE ikke "liker" turbolading? Folk flest ser ut til å være redd for å gå over ~220-250 WHP selv med GZE-blokk og innmat?

 

Jeg snakker mer om 250bhp(som tillogmed er mindre)

Snakker ikke om erfaring, men hørt at ae86 er morsomst og best å kjøre med rundt 200bhp+.

Sier litt når gutta møter opp med r32/33 med 600+ og rx7fd/fc med det samme og ikke klarer å hamle opp med en stakkars 83-87 AE86 med 200-260bhp.....

 

Bilen er bygd for morro selv uten MASSE hester........

Bygd til å kjøres(driftes)

1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd

2006 Touran highline 1,9tdi dsg

1981 Toyota Starlet Kp61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker ikke om erfaring, men hørt at ae86 er morsomst og best å kjøre med rundt 200bhp+.

Jeg hører mange sier dette; 86'en er jo temmelig lett og burde flytte bra på seg selv med bare 200 BHP. Kjørbart register, bra moment fra ca. 3500 RPM og opp, samt høvelig grei respons (les: liten turbo) burde være en oppskrift på mye moro. Selv er jeg av den oppfatning at det ikke er nok power før man er redd for å kjøre bilen. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ae86, er detta de bila som også er kalt toyota sprinter trueno?

forresten, LIGG UNNA panda lakken. det er da iallefall min mening, også får du gjøre hva du vil med den.:thumb

 

:naaaws no sånt no da? for langslettene? lykke til videre i alle fal!!

 

For ente gang:

Corolla Levin(AE86) er den bilen han har.

Trueno(Sprinter Trueno) utgaven er samme bil men med vippelykter. Fins en del tråder om det.

Pandalakken er stilig på trueno'er.

NOS på AE86? :shake

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår