Andreas_1 Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Hei Levin. FEIT bil.... Noen ideer på hvor jeg kan få tak i en slik en? Er virkelig på jakt etter en, men finner ingenting :( Danmark! Finn deg en dansk annonse side. Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 okey, det hørtes bare suspekt ut Andreas_1 :D on topic: feit bil da :D har du bestemt deg for lakk ennå eller? blir det noe alá det forslaget som var på side 8 ? stå på ;) Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 okey, det hørtes bare suspekt ut Andreas_1 :D on topic: feit bil da :D har du bestemt deg for lakk ennå eller? blir det noe alá det forslaget som var på side 8 ? stå på ;) Vurdere litt mere jap d1 stil... vurdere hvit med litt blå perlemor og røde metall dekaler.. Bare å komme med godkjennelse av lakk valget/klager på lakk valget... Siter 1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd 2006 Touran highline 1,9tdi dsg 1981 Toyota Starlet Kp61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 ok folkens... litt dårlig nyhet(mener jeg) Blir litt dyrt å bygge RÅ n/a motor for øyeblikket. Tenkte å kjøre en liten turbo konv en liten stund. Trenger råd om konverteringen!!! Har kjøpt meg en KKK24 turbo. Har skaffet en som bygger grenrør til meg og ic fikser jeg senere. Veit jeg må bytte topp pakning. Noen som veit om jeg må gjøre mye med motoren for og kjøre på 0,6-0,8 ladetrykk.. Ikke så farlig om det raser etter en stund, men vil ha det morro en stund.. Trenger råd og HJELP Ps. det skal fortsatt med tiden bli en kvass n/a motor(med tiden) Siter 1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd 2006 Touran highline 1,9tdi dsg 1981 Toyota Starlet Kp61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 når man er fattig så er nesten turbo litt lov også :P Har ikke noe greie på turbo konvertering men du bør ivertfall ikke ha for høy komprisjon og bensintilførsel er svert vikti ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 [...] du bør ivertfall ikke ha for høy komprisjon [...] Si dét til TonyTheTiger som kjørte med individuelle spjeldhus /m plenum, ett kilo ladetrykk fra en middels stor turbo og 11,5:1 i statisk kompresjon i sin forrige setup (Honda B18C, men dóg). Eneste grunnen til han dekomprimérte motoren var for å få høyere topp-effekt på pumpebensin. Les mere om dét på Honda-Techs Forced Induction-forum, der grensene for hva som er mulig pushes på en daglig basis. Mapping er nøkkelen, uansett. On-topic: Hva er det jeg leser på Toyota-forumene om at 4A-GE ikke "liker" turbolading? Folk flest ser ut til å være redd for å gå over ~220-250 WHP selv med GZE-blokk og innmat? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 0,7 bar burde ikke være noe problem i det hele tatt på helt orginal innmat, så lenge motorstyringen er god nok, minimum en piggyback er å annbefale. Levin: hvor fikk du tak i bilen? :) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Si dét til TonyTheTiger som kjørte med individuelle spjeldhus /m plenum, ett kilo ladetrykk fra en middels stor turbo og 11,5:1 i statisk kompresjon i sin forrige setup (Honda B18C, men dóg). Eneste grunnen til han dekomprimérte motoren var for å få høyere topp-effekt på pumpebensin. Les mere om dét på Honda-Techs Forced Induction-forum, der grensene for hva som er mulig pushes på en daglig basis. Mapping er nøkkelen, uansett. On-topic: Hva er det jeg leser på Toyota-forumene om at 4A-GE ikke "liker" turbolading? Folk flest ser ut til å være redd for å gå over ~220-250 WHP selv med GZE-blokk og innmat? Jeg snakker mer om 250bhp(som tillogmed er mindre) Snakker ikke om erfaring, men hørt at ae86 er morsomst og best å kjøre med rundt 200bhp+. Sier litt når gutta møter opp med r32/33 med 600+ og rx7fd/fc med det samme og ikke klarer å hamle opp med en stakkars 83-87 AE86 med 200-260bhp..... Bilen er bygd for morro selv uten MASSE hester........ Bygd til å kjøres(driftes) Siter 1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd 2006 Touran highline 1,9tdi dsg 1981 Toyota Starlet Kp61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenlie Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 ae86, er detta de bila som også er kalt toyota sprinter trueno? forresten, LIGG UNNA panda lakken. det er da iallefall min mening, også får du gjøre hva du vil med den.:thumb :naaaws no sånt no da? for langslettene? lykke til videre i alle fal!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Snakker ikke om erfaring, men hørt at ae86 er morsomst og best å kjøre med rundt 200bhp+. Jeg hører mange sier dette; 86'en er jo temmelig lett og burde flytte bra på seg selv med bare 200 BHP. Kjørbart register, bra moment fra ca. 3500 RPM og opp, samt høvelig grei respons (les: liten turbo) burde være en oppskrift på mye moro. Selv er jeg av den oppfatning at det ikke er nok power før man er redd for å kjøre bilen. :p Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Her er en liten kjapp ide om ca resultat:) Har ikke klart å legge til blå perlemor i photoshop..... Trur ikke dette blir veldig ille:):):) Trur kansje jeg skal ha Hvitt Panser.... Siter 1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd 2006 Touran highline 1,9tdi dsg 1981 Toyota Starlet Kp61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 ae86, er detta de bila som også er kalt toyota sprinter trueno? forresten, LIGG UNNA panda lakken. det er da iallefall min mening, også får du gjøre hva du vil med den.:thumb :naaaws no sånt no da? for langslettene? lykke til videre i alle fal!! For ente gang: Corolla Levin(AE86) er den bilen han har. Trueno(Sprinter Trueno) utgaven er samme bil men med vippelykter. Fins en del tråder om det. Pandalakken er stilig på trueno'er. NOS på AE86? :shake Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Det blir ALDRIG NOS på den bilen....ALDRIG!!!!! Jeg synes oxo Panda gjør seg best på trueno... Er jo pga vipp lyktene at fargene fikk navnet panda.... Siter 1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd 2006 Touran highline 1,9tdi dsg 1981 Toyota Starlet Kp61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Jeg tror denne bilen er i trygge hender jeg. *puster lettet ut* Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Ja da er det tid for noen få bilder...... Tenkte jeg måtte legge ut bilder av min "nye" Turbo(KKK24) Må finne meg en Wastegate oxo da++++++++ Siter 1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd 2006 Touran highline 1,9tdi dsg 1981 Toyota Starlet Kp61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg