Gå til innhold

Bilder fra hverdag!...rare ting i trafikken

Ranger emnet

monsterfoot

Anbefalte innlegg

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kamerat av meg har en 740, legg merke til emblemet bak:D

Untitled-8.jpg

Bilen er forøvrig til salgs

En annen kamerat har en meget pen A4 med RS4 19" felger:thumb

K7BTi-65.jpg

K7BTi-66.jpg

Jeg kom også over en type bil jeg har skikkelig lyst på:

K7BTi-59.jpg

K7BTi-58.jpg

Volkswagen Taro, denne er hevet og har "noe" større hjul :hailvw

Må være den perfekte vinterbil/nummer to bi..l

De 4 siste bildene tatt med K700i

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

taro er vel i praksis den samme bil som en toyota hilux elns hvis jeg ikke tar feil.

Jepp...

Toyota kontaktet flere Europeiske bilprodusenter med ønske om å få produsert Hiluxen i Europa pga stort salg. Ved å få bilen produsert her ville logistikken være billigere og mere effektiv.

Volkswagen sa ja til å produsere bilen for Toyota, mot at de fikk lov til å selge en egen versjon av bilen gjennom sitt forhandlernett. Som kjent så var VW Caddy (Golf 1-versjonen) etterhvert en ganske gammel bil, salget gikk også tregt. Derfor trengte VW en liten pickup i programmet, og Taro ble til.

Fra 1992 var Taro den eneste pickupen i VWs program, om man ser bort fra Transporter. Caddyen ble ikke lenger produsert pga krigen i det tidligere Jugoslavia. Samarbeidet med Toyota varte frem til 1997.

Som en kuriosa kan nevnes at hvis man slår opp Taro i delekatalogen så er det kun Toyotas delenummer å finne, bortsett fra de få spesifikke VW-delene på bilen.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider