Gå til innhold

www.xelent.no noe bra eller bare dritten?

Ranger emnet

audifanatic

Anbefalte innlegg

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå sjekket opp dette litt og her er et lite utdrag fra samtalen min:

Når det gjelder utvikling av mine produkter , f. eks min TX1200 , har jeg omtrent 400 mail med fabrikken med korespondans mot de seneste forandringer på produktet.

Jeg bruker f. eks kun japanske transistorer , og ikke de kinesiske , noe som er grunnen til at jeg har solgt ca 1000 stk Xelent forsterkere uten at det er meg bekjent at en eneste transistor er defekt.

Er derfor ikke samme innmaten som det er i dette andre merket!

Når det gjelder veil pris , Kenwood KDC 9027 koster veil rpis 7990,- Dette er noe som ikke jeg styrer. Likevel så solgte vi den på tilbud til våre medlemmer for 2990,- her tidligere. Dette er akkurat samme prisforkjell fra veil pris til faktisk tilbud som på tx1200 som nå selges for 2990,- fast pris. Slik har det vært siden i sommer.

Ang. rocford så er det jo ikke helt morsomt for dem at et element til veil pris 4990,- selges på nettbutikker for 1490,- og butikkene tar 2790,- ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmaten er akkurat densamme i de 2 forsterkerne!!! det er samme fabrikk som lager de! å de lager bare 1 type av den....har en slik selv å det er samme greia bare mye billigere enn xelent

jaja, eg e forhandlar for xelent, eg spurte han importøren, og han sa det var stor forskjell på forsterkarane, han hadde sjekka opp i det, dei kjem frå samme fabrikken, men det er langt i fra dei samme komponentene i dei...

kjøp deg eller lån deg ein xelent tx1200 å samenlign dei...

dumme svar krever dumme spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, eg e forhandlar for xelent, eg spurte han importøren, og han sa det var stor forskjell på forsterkarane, han hadde sjekka opp i det, dei kjem frå samme fabrikken, men det er langt i fra dei samme komponentene i dei...

kjøp deg eller lån deg ein xelent tx1200 å samenlign dei...

hva slags klasse går forsterkeren under da? A? AB? B? D? .................

og hvor mye effekt tap er det i varme på den aktuelle klassen?

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags klasse går forsterkeren under da? A? AB? B? D? .................

og hvor mye effekt tap er det i varme på den aktuelle klassen?

Mvh Erik

Det står jo på begge to at de er klasse X, så da burde de være sånn passe bra effektive.

"Alle" (oppgitte/sammenlignbare) spesifikasjoner er også identiske, så jeg er svært skeptisk til om TX1200 er verdt ca 6000,- mer enn X-1500.

Kan også nevne at X-1500 selges sor 1495,- SEK (= 1250,- NOK) på komplett.se.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kamerat som selv har hatt en del av Xelent!

først kjøpte han 2X12" de strøste enkelspolers å en Xelent monoblock!

det endte med at han tilsammen byttet 1 sub å 4 forsterkere ;)!

så kjøpte han seg 3X10" av den svarte utgaven disse også enkelspolers som ble brukt i frabrikk kassen deres. å dette har endt med at han har byttet 2 av 3 elementer ;)!

Selv vil jeg Aldri sette penger i dette! er jo kjipt å måtte kjøre til viegeland 1 gang i uken nesten for å bytte dette ;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo på begge to at de er klasse X, så da burde de være sånn passe bra effektive.

"Alle" (oppgitte/sammenlignbare) spesifikasjoner er også identiske, så jeg er svært skeptisk til om TX1200 er verdt ca 6000,- mer enn X-1500.

Kan også nevne at X-1500 selges sor 1495,- SEK (= 1250,- NOK) på komplett.se.

Mvh

Stian

Jeg må bare få poengtere at det ikke er noe som heter klasse X, heller ikke noe som heter klasse T. Dette er ren markedsføringshype. Alt er klasse D.

Dette var ikke henspeilet på deg Stian, men siden du nevnte det i din post, ville jeg bare benytte det som referasne.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, vi hadde exelent i russebilen og det trøkka genialt...men skal sies at det var hødd dyrt også da...og nå funker ikke den ene forsterkeren....kjenner flere som har det og har ikke hørt no negativt fra dem...mulig siden en del av dem selger det? men uansett...det jeg ikke likte med tråden her var at ingen kunder(hvis jeg ikke har oversett noen) har vært fornøyde...med andre klager de som har/hatt exelent ellers holder de kjeft...høres jo ikke ut som ekstremt bra merke da assa...men hadde du spurt meg for 2 mnd siden når den ene forsterkeren fortsatt funka så hadde jeg sagt det var knall bra...skal sies at anlegget vårt lå på rundt 30 k, noe jeg overhode ikke syns det var verdt da :P men syns egentlig få anlegg er verdt det så det er kanskje bare meg...men ingen her som har hatt bra opplevelser med merket? som ting fortsatt lever? og hvor lenge har du da hatt det? bytta veldig oppfatning av produktet etter denne tråden...

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider