Gå til innhold

Hull torpedovegg 05 Vectra A

Ranger emnet

ZpiFF

Anbefalte innlegg

Hei, skal trekke opp kabler til anlegg i bilen min og må derfor trekke en tykk strømkabel gjennom torpedoveggen. Problemet er at jeg finner ikkeno høl :\ Noen som veit hvor det er no brukbart? Er no skumgummibeskyttelse som er kneppa på hele veggen så kanskje det er no bak den et sted?

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg trakk strømkabel til anlegget mitt gikk jeg gjennom en nippel hvor det gikk ledninger fra før på samme sida som styret og batteriet...

Må bare ta av dekselet som er rett opp for pedalene, og så ser du sikkert noen ledninger som går ut til motoren litt oppi der... :)

Vildere la jeg kabelen (20mm kabel) under dørkarmen

Her ser du hvor kabelen går ut til motorrommet over pedalene...

IMG_0779.jpg

Så i det reine, rustfrie og flotte mottorrommet mitt kommer kabelen ut... :D

IMG_0784.jpg

sikringen nærmest mulig batteriet... :)

IMG_0783.jpg

For å komme meg inn til bagasjerommet fant jeg ett hull på venstre side, helt inne i bagasjerommet.... (remote + strømkabel)

IMG_0777.jpg

Håper du får det til :dj cheers

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk trukket kabelen og montert alle kabler som vanlig men forsterkeren nekter å skru seg på. Veit ikke helt hvor feilen ligger, men kan være jordinga som er for dårlig? Kobla jordinga på en skrue ved antennemotoren der to andre små ledinger satt skrudd fast. (Ikke det at jordingskabelen er så liten :P, men kanskje den lille skrua ikke er nok?) Hvor har du jorda den?

:)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser hvor bryteren til lys i bagasjerommet er (en liten svart knapp oppe til venstre), denne er festet med en skrue i karosseri eller hva det nå heter :D (satte kabelsko på kabelen og skrudde den på der. Så fikk jeg jord ihvertfall. Kan knipse et bilde til deg også hvis du sko trenge det, men det er vel plenty med skruer baki der hvis du leiter litt :).

Jeg hadde det samme problemet i min, alle kabler var trekt, og forsterkeren ville ikke på. Jeg trodde også det kunne være minus. Men det som var var at når jeg skrudde på sikringen framme i motorrommet, så var jeg litt hardhendt i det jeg stramma skruen. Da hadde jeg klart å knekke av pinnen inne i glassikringen nede i hetta :P Så fant jo ut etter ei stund at det var den da.

Da var det bare bånn gass og handle en ny....

så var det BOOM BOOM BOOM :D cheers

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider