Gå til innhold

Nikdev: Cherry Gtt - sleeper

Ranger emnet


Nikdev

Anbefalte innlegg

Jeg villa avstått fra å sveise framdiffen, da det absolutt ikke er ideelt for en fremhjulstrekker. De blir da kun egnet for dragrace, i og med at hjulene ikke vil holde forskjellige hastigheter, og dermed ikke vil svinge. Den blir altså veldig understyrt. Sånn ellers er det gjordt en del på bilcrossere, men det er veldig tungt å svinge med, selv på grus, siden hjula bare vil rett frem.

Det er en god regel å ikke ha mer en 25% sperre på framhjula.

 

Ellers, er det Alfa & Omega (nei.. ikke bilene) å få nok bensin og oljekjøling på disse maskinene når man skrur opp trykket. De har en tendens til å ende med ovale sylindervegger om man ikke passer på slikt...

 

Hva er all denne OT'n om sveising plutselig? Trodde da de hjula var sveisa sånn fra før? Det ser ihvertfall slik ut i ebayannonsen..

 

Det her med sveising må du ta med en klype salt. ;) Båd NikDev, zetec-escy, BMW-4-EVER og jeg kommer fra samme plass, og her er det "in" å MIG-sveise aluminium med tråd beregna for stål, sveise differ til planethjula sprekker, osv. :) Den beste diffen på en framhjulstrekker er vel en Torsendiff eller tilsvarende elektronisk diff som overfører kreftene mot ytterhjulet, ville jeg tro..? Ellers kjører man vel ofte med toeout på framhjulene i rallycross og bilcross for at innerhjulet skal trekke innover når det begynner å spinne (særlig aktuelt ved kraftig oppspent diff)?

 

NikDev får si fra dersom det blir litt mye offtopic, så sletter jeg gjerne postene... :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ah.. Intern humor altså :op Da henger jeg mer med..

 

Ellers har vel faktisk alle biler med FWD svak toe out, pga at hjula drar seg inn når man drar på?

 

Du er nok inne på noe med TorsenDiff ja:)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Intern humor altså :op Da henger jeg mer med..

 

Hehe hallon glemmer å nevne at det var dårlig aul sveis som hadde skylden i raset til den forrige S50B30 (3,0l m3 motor)....hehe, han bruker nok ikke det plenumet igjen

 

 

 

Skjer lite for tiden, det er kaldt ute og jeg er slapp, venter dessuten på de 2siste felgene...

Og ett par tyskerbiler har tatt all garasjeplassen (fatters gamle merce \8 og en A8 som stjeler mye plass...)

 

Har oppdatert førstesiden

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menst du er slapp å ikke gjør dritten så jobber eg som faen på min bil.

Mb seller du og Audien skroter du :P da får du plass i garasjen !

hehe, joa...

 

Fikk litt smått i posten idag:

Hmm, ka du tru?

 

SV100081.jpg

 

Leke? hehe:

 

SV100085.jpg

 

 

SV100090.jpg

Roterom:

SV100093.jpg

 

Må få plass i garasjen nå, klør i fingra etter å gjøre noe

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Used Toy ja :D Genialt... Lurer på om han sender en Used TOYota på samma måten? Blir jo fett med skikkelige saker forran, men har du funnet ut hva du skal gjøre bak? Kan ikke bare ha veigrep og senk i fronten.. :crazysant

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Used Toy ja :D Genialt... Lurer på om han sender en Used TOYota på samma måten? Blir jo fett med skikkelige saker forran, men har du funnet ut hva du skal gjøre bak? Kan ikke bare ha veigrep og senk i fronten.. :crazysant

 

Bak? Tja, prøver å finne noen korte koni, og så blir det senkefjærer. Opphenget er slik:

SV100145.jpg

 

Har hørt at bmw dempere vil passe, uvisst hvilke. Men bilen ble iallefall stiiiiv...

 

 

 

Prøvde felgene på bilen idag:

SV100130.jpg

 

SV100128.jpg

 

 

SV100139.jpg

 

Tror innpresset er helt perfekt, fyller skjemene godt.

Bilen vil ikke bli mange cm over bakken når dekk er i kant med skjermen :peace:

SV100132.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ivertfall prøve å få den nokså stiv bak elles vil du få en veldig

understyrt bil (ikke morro) Se om du får tak i gule Koni eller Bilstein + Polly

foringer og ett fjerbenstag (bak sefølgeli) Da får du mer overstyrt bil !

Støtdemperene skrur du sefølgeli på stivest ! Drift style Devil

 

Felgene på den bilen vart SNASNE !!!

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk :D

 

 

 

Fikk en liten pakke i posten idag:

SV1001911.jpg

 

Fra:

SV100189.jpg

Hehe, Måtte jo handle der selvom jeg har gnager...

 

I den lille posen som forresten kosta 289,- i moms :rockets

Lå det ei lita boost controller:

SV100196.jpg

 

Og Tein nøkler til coiloversne

SV100199.jpg

 

Den egentlige grunnen til at jeg bestilte fra driftworks var fordi jeg vill ha denne uberfete nøkkelringen: teindamperkeyring.jpg

Men når jeg åpna pakken så så jeg til min store skuffelse at de hadde sendt feil: SV100192.jpg

Har sendt en mail så håper de ordner opp angry

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår