Gå til innhold

Nikdev: Cherry Gtt - sleeper

Ranger emnet


Nikdev

Anbefalte innlegg

Töff bil, onkel hadde en Cherry Turbo for noen år siden, trur den var röd, men var svensk da.

Syns Datsun Cherry er töffe jeg, men har kun sett en de siste 6 åra så.

Noen som veit om S13-fjärer passer S12(foran og bak)?

Sorry OT.

 

Edit: Den S12`n ser akkurat ut som den hjemme, bortsett fra lakk og felger, er ikke vanlig US-S12 det?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De felgene var drittøffe, iallfall! Syns du burde gjøre det slik. Old skool! Endelig noen som endrer oppfatningen av Japanske biler (les: 2F2F)!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Granada3.0GL skrev:
Töff bil, onkel hadde en Cherry Turbo for noen år siden, trur den var röd, men var svensk da.

Syns Datsun Cherry er töffe jeg, men har kun sett en de siste 6 åra så.

Noen som veit om S13-fjärer passer S12(foran og bak)?

Sorry OT.

 

Edit: Den S12`n ser akkurat ut som den hjemme, bortsett fra lakk og felger, er ikke vanlig US-S12 det?

 

S13 coilvover passer foran på s12, uten at du må gjøre så alt for mye. Men bak har s12 ett helt annet oppheng, har sett noen bygge om hele understellet for å få det sånn som de vil ha

Vet ikke fjærene passer...

 

Aner forresten ikke historien bak den s12 en, kanskje den er importert ellerno..

I denne tråden (Trykk her )er det noen tips til web sider og forum du burde sjekke ut!

 

Må avslutte kvelden med ett lite bilde:

SUC50012.jpg

 

Må snart få gjort noe fornuftig nå, er litt for mye gnukking med autosolen om dagen....

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Nikdev skrev:
S13 coilvover passer foran på s12, uten at du må gjøre så alt for mye. Men bak har s12 ett helt annet oppheng, har sett noen bygge om hele understellet for å få det sånn som de vil ha

Vet ikke fjærene passer...

 

Aner forresten ikke historien bak den s12 en, kanskje den er importert ellerno..

I denne tråden (Trykk her )er det noen tips til web sider og forum du burde sjekke ut!

 

Må avslutte kvelden med ett lite bilde:

SUC50012.jpg

 

Må snart få gjort noe fornuftig nå, er litt for mye gnukking med autosolen om dagen....

 

Hei sveis!

 

Er felgene 2- eller 3-delte? Det ser nesten ut som om felgbanene er sveiset sammen..?

 

Jeg stemmer for å lakke senteet gull med polert utside! :thumbs

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  ha|||on skrev:
Hei sveis!

 

Er felgene 2- eller 3-delte? Det ser nesten ut som om felgbanene er sveiset sammen..?

 

Jeg stemmer for å lakke senteet gull med polert utside! :thumbs

 

Helt enig!

 

Var vel 3-delte, sto det...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  ha|||on skrev:
Hehe! :D Ser ut som om han isåfall traff littegrann bedre med alu-sveisinga enn da vi prøvde... :D ;)

 

Så var han vel heller ikke hos deg å lånte utstyr :deng Hehe, neida :kiss

Syns bilen din er skikkelig fet jeg Nikko, må nok ta en tur å se på den en dag.

Men syns nå du må få tak i en bil som trekker i riktig ende å da,

ha|||on trenger noen trene med vettu (side om side gjennom svingen) :bump

-Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har??

-Volvo 240 89mod (solgt)

-BMW E30 323 rieger GTS (solgt)

-Golf 2 90mod (solgt)

-Honda NSR 125 (180ccm) (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

toll skal du aldri betale på bildeler!

bare så det er sagt :P

 

ellers, ser ut som du får gjort ting med bilen din.

ps.. tror jeg har samme vifte som din "store" vifte, i bilen min :-)

kjøpte den på en hugger i bergen, uten å vite hvilken bil den var fra.. bare så det praktiske i at den hadde stålramme og derfor kunne jeg sveise på den, samt bende den til, enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  BMW-4-EVER skrev:
Så var han vel heller ikke hos deg å lånte utstyr :deng Hehe, neida :kiss

Syns bilen din er skikkelig fet jeg Nikko, må nok ta en tur å se på den en dag.

Men syns nå du må få tak i en bil som trekker i riktig ende å da,

ha|||on trenger noen trene med vettu (side om side gjennom svingen) :bump

 

Du da??? skal ikke du trene litt??? :) på å sveise altså :bump neida....

 

Sorry OT, nikko... jeg er enig med fred... gull med polert kant.... :thumb

Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker)

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  zetec-escy skrev:
Du da??? skal ikke du trene litt??? :) på å sveise altså :bump neida....

 

Det er ikke noe å utsette på sveisinga hans, må bare gi ham riktig tråd å jobbe med! (Han jobber visst best uten en tråd, dvs. når han han jobber med "stav" :D)

 

  BMW-4-EVER skrev:
Så var han vel heller ikke hos deg å lånte utstyr :deng Hehe, neida :kiss

Syns bilen din er skikkelig fet jeg Nikko, må nok ta en tur å se på den en dag.

Men syns nå du må få tak i en bil som trekker i riktig ende å da,

ha|||on trenger noen trene med vettu (side om side gjennom svingen) :bump

 

Neida, trenger jo bare sveise framdiffen, montere intercooler, doble trykket og montere bra coilovers så blir jo dette en skikkelig trackday-maskin. Også må han snu ringa på felgene og feste ringene på baksiden av senteret slik at han får ET på -47. Da er det bare å valse bittelitt og venne seg til sporinga! :D

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  ha|||on skrev:

 

Neida, trenger jo bare sveise framdiffen, montere intercooler, doble trykket og montere bra coilovers så blir jo dette en skikkelig trackday-maskin. Også må han snu ringa på felgene og feste ringene på baksiden av senteret slik at han får ET på -47. Da er det bare å valse bittelitt og venne seg til sporinga! :D

 

 

Jeg villa avstått fra å sveise framdiffen, da det absolutt ikke er ideelt for en fremhjulstrekker. De blir da kun egnet for dragrace, i og med at hjulene ikke vil holde forskjellige hastigheter, og dermed ikke vil svinge. Den blir altså veldig understyrt. Sånn ellers er det gjordt en del på bilcrossere, men det er veldig tungt å svinge med, selv på grus, siden hjula bare vil rett frem.

Det er en god regel å ikke ha mer en 25% sperre på framhjula.

 

Ellers, er det Alfa & Omega (nei.. ikke bilene) å få nok bensin og oljekjøling på disse maskinene når man skrur opp trykket. De har en tendens til å ende med ovale sylindervegger om man ikke passer på slikt...

 

Hva er all denne OT'n om sveising plutselig? Trodde da de hjula var sveisa sånn fra før? Det ser ihvertfall slik ut i ebayannonsen..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår