Jensemann Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Noen som vet om noen som har gjort det? Er det mulig å få dette godkjent? F.eks om jeg bruker understell fra M5, og monterer 750 bremser? Eller MÅ tüv inn i bildet uansett? Teknisk sett skal det jo alltids gå an men gidder ikke om det aldri kan bli godkjent. Er ikke sikkert dette blir noe av, men har ikke hørt om noen som har gjort det før, pluss at motorene med girkasse ikke er så avskrekkende dyre. Tenkte ihvertfall jeg skulle høre med godtfolket, hva dere har å si... Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Noen som vet om noen som har gjort det? Er det mulig å få dette godkjent?F.eks om jeg bruker understell fra M5, og monterer 750 bremser? Eller MÅ tüv inn i bildet uansett? Teknisk sett skal det jo alltids gå an men gidder ikke om det aldri kan bli godkjent. Er ikke sikkert dette blir noe av, men har ikke hørt om noen som har gjort det før, pluss at motorene med girkasse ikke er så avskrekkende dyre. Tenkte ihvertfall jeg skulle høre med godtfolket, hva dere har å si... Er en fra Ålesund som har begynt på dette.. Er en prosjekt tråd om dette på bimmers.no.. Det er UHYRE trangt, og TüV må mest sannsynlig inn i bildet for godkjenning. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet September 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Jaja, jeg får finne frem prosjektet på bimmers.no.. Dumt at regelverket skal være så teit. M5 er jo oppgitt til 286hk, mens 750i har 300hk. Fjorten hk fra eller til, hva gjør vel det..? Pluss med 750 bremser har man jo trossalt bremsekraft så det holder. Trodde egentlig ikke 750i motoren var noe særlig tyngre enn 535 motoren, eller M5 motoren for den saks skyld.. Burde egentlig bare kunne dokumentere denslags, men det er vi for teite til her i Norge.. Edit: Takk for svar iallefall.. Og 750 bremsene har du enda? Jeg får lønn på torsdag:) Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Jaja, jeg får finne frem prosjektet på bimmers.no..Dumt at regelverket skal være så teit. M5 er jo oppgitt til 286hk, mens 750i har 300hk. Fjorten hk fra eller til, hva gjør vel det..? Pluss med 750 bremser har man jo trossalt bremsekraft så det holder. Trodde egentlig ikke 750i motoren var noe særlig tyngre enn 535 motoren, eller M5 motoren for den saks skyld.. Burde egentlig bare kunne dokumentere denslags, men det er vi for teite til her i Norge.. Edit: Takk for svar iallefall.. Og 750 bremsene har du enda? Jeg får lønn på torsdag:) Å få godkjent bilen din ombygd til M5 er nok heller ikke så enkelt som du kanskje tror.. :( BMW norge er ikke så intressert i å hjelpe oss med ombygginger.. Bremsene er solgt! Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Blir alikvevel altfor FORtung i mine øyne, hva med 6er fra nyere bmw? MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Hva med v8 fra 740i? den har jo 286 hk. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=879015 Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Noen som vet om noen som har gjort det? Er det mulig å få dette godkjent?F.eks om jeg bruker understell fra M5, og monterer 750 bremser? Eller MÅ tüv inn i bildet uansett? Teknisk sett skal det jo alltids gå an men gidder ikke om det aldri kan bli godkjent. Er ikke sikkert dette blir noe av, men har ikke hørt om noen som har gjort det før, pluss at motorene med girkasse ikke er så avskrekkende dyre. Tenkte ihvertfall jeg skulle høre med godtfolket, hva dere har å si... Finn masse info om m5 e28 (hva som må gjøres for å bygge om bilen din), så tar du en tur til biltilsynet Haugesund og besøker "Bakkeviken" han pleier å være grei dersom du er seriøs..Han kan kanskje hjelpe deg, eller knuse drømmen din :D Mn det er alltid lurt å høre med biltilsynet først dersom du skal bygge om bilen din Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet September 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Ok, får helle vente på seg noen år før jeg gidder å gjennomføre et slikt prosjekt(les: penger). Skulle jeg hatt M5 ville jeg heller hatt original og spart til det. Tror heller det blir litt trimming av E28'n, men har ikke tid til det før militæret. Tenkte bare om det var relativt greit å få det godkjent kunne jeg gå til innkjøp av motor nå. Men orker ikke å ha så mye med biltilsynet folka å gjøre. Holder litt på med ett annet ombyggingsprosjekt. De hørtes jo ganske positive ut, så får se om de gjør seg vanskelige eller ikke. MeSs: Sier seg selv at V12 ikke er den mest optimale motoren med tanke på kjøreegenskaper osv, men tanken var heller å bygge noe spesielt, enn å kunne flise alt og alle... Jarli: Er jo mulig å høre hva han sier om saken.. Men tenker jeg må finne litt ut om begge motorene, vekt osv.. Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneH E30 Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Godkjenning hos Tüv koster 1000-1200 Euro, da har du noe å slå i bordet med! Siter 83 Bmw 323(prosjektet) 87 Bmw 320i(til oppusing og eu ok) 88 Bmw 320i(totalt ribba, bare skallet igjen) x Sierra 2,0 (ihelkjørt, rundbulka og nå SPIKER) x 94 Ford Escort STV TD(Solgt) x Saab 99 (blir spiker neste uke) x 85 Bmw 316(spiker) Trenger du Bmw Deler? Ta kontakt, skaffer det meste.. BMW CCN Member BMW POWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet September 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Godkjenning hos Tüv koster 1000-1200 Euro, da har du noe å slå i bordet med! Ok, det var da slett ikke så galt som folk tidligere har villet ha det til.. Har lest her på forumet at det kom til å koste 3000. Men da må vel bilen også ned til tyskland for å vises? Det koster vel noen kroner det også.. Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.