Gå til innhold

Trimming av tdi 100hk

Ranger emnet

mazdafreaks

Anbefalte innlegg

Hva kan gjøres for å få mer power ut av tdien til dama, ho har en senket golf iv 4 motion med 6 gir, den er rullet 40000km, eg hørte med forhandleren av bilen, anngående chip, men han sa eg ikkje måtte gjøre dette pga, de motorene som hadde mer hk var sterkere oppbygd, noe som eg tror er litt bullshit, men tåler girkassene mer, blei annbefalt av en som selger chip å ikkje bruker power box de kunne ødelegge original ecu og det eneste de gjorde var å gi mer diesel, en skikkelig chip eller omprogramering ville vere det beste..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan gjøres for å få mer power ut av tdien til dama, ho har en senket golf iv 4 motion med 6 gir, den er rullet 40000km, eg hørte med forhandleren av bilen, anngående chip, men han sa eg ikkje måtte gjøre dette pga, de motorene som hadde mer hk var sterkere oppbygd, noe som eg tror er litt bullshit, men tåler girkassene mer, blei annbefalt av en som selger chip å ikkje bruker power box de kunne ødelegge original ecu og det eneste de gjorde var å gi mer diesel, en skikkelig chip eller omprogramering ville vere det beste..

få ts-racing eller flisundet (FMS) til å chippe bilen din. ikke bruk powerbox som han heller ikke anbefalte deg til å gjøre. går greit med en chip. den skal tåle det. regener med at dama de ikke drar bilen maks hell når hu kjører så her er det bare tut å kjør cheers

2001 audi S3 260 hk

2007 Golf V GT 170 hk *solgt*

2002 Golf Gti benket til 235 hk *solgt*

1984 Nissan Cherry 1,3 :thumb *solgt

1999 mod Golf tdi 110 hk Highline *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå blir jo chippen laget til den motoren da, så da er det jo tatt i betraktining hvor mye motoren tåler... ikke noen fare å chippe... IKKE BRUK POWERBOX

02' Golf 1.9TDI 150PS 4-Motion Highline

X- 90' Jetta 1.6TDK

X- 95' Golf 3 VR6 X- 96' Golf 3 TDK

X- 89' Golf 2 TDK X- 80' Volvo 240

X- 99' Golf 4 TDI Highline X- 92' Golf 3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 110 hk før med chip fra Flissundet Motorservice, funka kjempebra. Meget god erfaring med det, de lager også software optimalisert til akkurat din bil, som vil gi mest optimalt resultat.

GOLF IV 1.9 PDI fra 100HK til 122HK og 250Nm til 335Nm

http://www.tuningspesialisten.no

02' Golf 1.9TDI 150PS 4-Motion Highline

X- 90' Jetta 1.6TDK

X- 95' Golf 3 VR6 X- 96' Golf 3 TDK

X- 89' Golf 2 TDK X- 80' Volvo 240

X- 99' Golf 4 TDI Highline X- 92' Golf 3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen med litt erfaring, hvordan blir holdbarheten, vil jo ha en driftssikker bil, bruker denne golfen endel på lange turer, merker man godt effektøkning, gidder liksom ikkje bruke masse penger på noe som ikkje funker..

Jeg har hatt 2 stk. 110Hk'ere med chip, begge gikk merkbart bedre, og forbruket stabiliserte seg på det samme som før. Begge bilene ble optimalisert av Turbo Teknikk i Mjøndalen.

Vær alltid nøye med ikke å presse bilen på turtall når den er kald, dette er veldig, veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider