jan Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 Det sto i nyeste Vi menn at chipping kunne være farlig for Audi . Og det hadde vært skrekkeksempel der chipping hadde vært årsak til at to turboer(koste 60-70 tusen å reparere) hadde gått til helvete og at det hadde røket ei automatkasse grunnet det ekstra dreiemomentet(cirka 100000 å reparere) . Er dette bare Audi eller er det aller biler med turbo generelt . Motorene det var snakk om var 1,8t og 2,7ten som sto i allroad med automatkasse . OBS: Mulige skrivefeil . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 MTM garanterer for driftsikkerheten ved kun chipping da... Husk at det gjør de på biler som ligger og kjører fort over lang tid på autobahn, så jeg ville ikke vært redd for å kjøre i norge med en chip. Men det sliter jo seff mer på turbo grunnet høyere turbo trykk. Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 En kamerat av meg kjøpte en S6 som hadde vært trimmet til litt over 300, der gearkassen var røket pga moroteffekten (aut.kasse). Var noe snakk om at kassen trengte ett annet program eller en oppgradering for å kunne ta i mot effekten.?? Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 Originally posted by BMW324TDa En kamerat av meg kjøpte en S6 som hadde vært trimmet til litt over 300, der gearkassen var røket pga moroteffekten (aut.kasse). Var noe snakk om at kassen trengte ett annet program eller en oppgradering for å kunne ta i mot effekten.?? De snakker ofte om chipping av automat kasser og.. Det det handler om, tror jeg er at de tar bort mye effekt med det samme den skal gire.. Men automat kassene i S serien, er ikke kjente for å være sterke heller da.. Jeg tror det er hardere for en nyere bil idag å bli chip`et enn gamlere biler.. mest grunnet at turbo(ene) er så små, for å få mindre turbolag` nå tildags.. se bare TDI trenden.. Mange turboer som ryker der om dagen hører jeg.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 Originally posted by jan Det sto i nyeste Vi menn at chipping kunne være farlig for Audi . Og det hadde vært skrekkeksempel der chipping hadde vært årsak til at to turboer(koste 60-70 tusen å reparere) hadde gått til helvete og at det hadde røket ei automatkasse grunnet det ekstra dreiemomentet(cirka 100000 å reparere) . Er dette bare Audi eller er det aller biler med turbo generelt . Motorene det var snakk om var 1,8t og 2,7ten som sto i allroad med automatkasse . OBS: Mulige skrivefeil . Det står mye rart i Vi Menn :D :D :D Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.