Gå til innhold

Chipping.

Ranger emnet


jan

Anbefalte innlegg

Det sto i nyeste Vi menn at chipping kunne være farlig for Audi . Og det hadde vært skrekkeksempel der chipping hadde vært årsak til at to turboer(koste 60-70 tusen å reparere) hadde gått til helvete og at det hadde røket ei automatkasse grunnet det ekstra dreiemomentet(cirka 100000 å reparere) . Er dette bare Audi eller er det aller biler med turbo generelt .

 

Motorene det var snakk om var 1,8t og 2,7ten som sto i allroad med automatkasse .

 

OBS: Mulige skrivefeil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg kjøpte en S6 som hadde vært trimmet til litt over 300, der gearkassen var røket pga moroteffekten (aut.kasse). Var noe snakk om at kassen trengte ett annet program eller en oppgradering for å kunne ta i mot effekten.??

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

En kamerat av meg kjøpte en S6 som hadde vært trimmet til litt over 300, der gearkassen var røket pga moroteffekten (aut.kasse). Var noe snakk om at kassen trengte ett annet program eller en oppgradering for å kunne ta i mot effekten.??

De snakker ofte om chipping av automat kasser og.. Det det handler om, tror jeg er at de tar bort mye effekt med det samme den skal gire..

Men automat kassene i S serien, er ikke kjente for å være sterke heller da..

 

Jeg tror det er hardere for en nyere bil idag å bli chip`et enn gamlere biler.. mest grunnet at turbo(ene) er så små, for å få mindre turbolag` nå tildags.. se bare TDI trenden.. Mange turboer som ryker der om dagen hører jeg..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jan

Det sto i nyeste Vi menn at chipping kunne være farlig for Audi . Og det hadde vært skrekkeksempel der chipping hadde vært årsak til at to turboer(koste 60-70 tusen å reparere) hadde gått til helvete og at det hadde røket ei automatkasse grunnet det ekstra dreiemomentet(cirka 100000 å reparere) . Er dette bare Audi eller er det aller biler med turbo generelt .

 

Motorene det var snakk om var 1,8t og 2,7ten som sto i allroad med automatkasse .

 

OBS: Mulige skrivefeil .

 

Det står mye rart i Vi Menn :D :D :D

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår