Gå til innhold

Stopper i nedoverbakke, B230a

Ranger emnet


Leon

Anbefalte innlegg

b230a har vel en pumpe, men ikke i tanken.

jeg lurer på om b230k har pumpe i tanken.

:bump

b230a her ikke noen pumpe forruten på motoren... samt b230k har heller ikke pumpe.. enn på motoren under innsuget samme plass som på b19, b21, og b23/b230 som har forgasser yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bump

b230a her ikke noen pumpe forruten på motoren... samt b230k har heller ikke pumpe.. enn på motoren under innsuget samme plass som på b19, b21, og b23/b230 som har forgasser yodude

 

Ser at det finnes en sikring til "in-tank fuel pump"... tyder på at det er pumpe i tanken også.. men jeg vet ikke..

 

Angående bensinpumpen i motorrommet, denne er vel mekanisk? og har dermed ikke noe rele? eller?

 

I går skapte motoren seg som aldri før! stoppet i snitt hver 50 meter på en 3km tur (altså ikke bare i nedoverbakke). var sjeleglad for at jeg kom meg hjem. men det forundrer meg hvorfor den starter igjen med en gang...

 

Fyrte den opp igjen i dag, og da stoppet den en gang. deretter gikk den normalt til jeg stoppet den igjen etter 10 min. skjønner ikke hva dette er.

 

Har en pære som har gått, derfor lyser varsellampen for dette. innbiller meg at de gangene motoren trøbler seg så merker jeg først at varsellampen blinker svakt. akkurat som det er dårlig kontakt noe sted.

 

vurderer å sende bilen på verksted nå, tør ikke kjøre mer med den. evt skaffe meg mer verktøy enn det jeg har tilgjengelig for tiden (student, verktøy et annet sted).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare åpne panseret neste gang motoren stopper, og se om det er bensin i bensinfilteret?

eller åpne bagasjelokket å se om det er 1 eller 2 ledninger som går ned under det svarte dekselet på venstre side.... er en svart kontakt... den går ned ijennom karrosseriet og til tankarmaturet.... :afro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det finnes en sikring til "in-tank fuel pump"... tyder på at det er pumpe i tanken også.. men jeg vet ikke..

 

Angående bensinpumpen i motorrommet, denne er vel mekanisk? og har dermed ikke noe rele? eller?

 

I går skapte motoren seg som aldri før! stoppet i snitt hver 50 meter på en 3km tur (altså ikke bare i nedoverbakke). var sjeleglad for at jeg kom meg hjem. men det forundrer meg hvorfor den starter igjen med en gang...

 

Fyrte den opp igjen i dag, og da stoppet den en gang. deretter gikk den normalt til jeg stoppet den igjen etter 10 min. skjønner ikke hva dette er.

 

Har en pære som har gått, derfor lyser varsellampen for dette. innbiller meg at de gangene motoren trøbler seg så merker jeg først at varsellampen blinker svakt. akkurat som det er dårlig kontakt noe sted.

 

vurderer å sende bilen på verksted nå, tør ikke kjøre mer med den. evt skaffe meg mer verktøy enn det jeg har tilgjengelig for tiden (student, verktøy et annet sted).

 

Dette begynner å høres ut som enten feil på forgasser eller ...har du hatt tenningsbank???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Dette begynner å høres ut som enten feil på forgasser eller ...har du hatt tenningsbank???

 

Har nå hatt bilen på verksted. Det ble skiftet diverse vakumslanger i nærheten av forgasseren, pluss at nål og dyser i forgasser var defekt. Bilen skal inn igjen for å fikse dette om en ukes tid.

 

dette vil jo koste noen kroner, og jeg er bekymret for at dette ikke er problemet... vet ikke helt hvorfor.. men gir en slitt forgassernål (pierburg 175cd gasser) og dyser symptomer som her? At den stopper momentant, spesielt når jeg bremser på motoren (men kan skje ellers også)?? innbiller meg at slike feil mer gir seg utslag i form av fusking osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil 740 GL med b230a.

 

det har oppstått et lite problem, plutselig har motoren begynt å stoppe i bratt nedoverbakke (det har til nå kun skjedd når den har vært kald). Bor på en topp så mine kjøreturer starter alltid i bratt nedoverbakke (1km). Det som skjer er at motoren plutselig dauer ut. varsellampen for batteri lyser, men det er vel normalt når motor dauer i fart? Etter at den har dauet ut, har det til nå bare vært til å vri om nøkkelen og motoren starter igjen med en gang, for så gjerne å daue ut et par ganger til før jeg er nede på flaten igjen.

 

har dette noe med bensinpumpe eller noe annet elektrisk å gjøre? Det har begynt å dukke opp noen elektriske småfeil (lys) på bilen ellers. Det er "irr" på ene batteripolen. når bilen står på tomgang hender det av og til at varsellampene som lyser (håndbrekk og gåent lys) blinker svakt, akkurat som om det er "dårlig kontakt" noe sted.

 

Har det noe med gasseren å gjøre? flottørnivå, nedoverbakke osv?

 

Takker for tips!

 

 

Akkurat det samme skjer med min, med da når jeg står stille i oppoverbakke, selv om den er varm.

Er en 740 med B230K

" Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår