Gå til innhold

T5 motor i 242. . .

Ranger emnet

_Sjakalen

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

Først et ganske grunnleggende sp. HVOR MYE HESTER VIL DU HA I BILEN????? Og hvor mye penger vil du bruke på dette prosjektet? Når det gjelder girkasse problemet...volvo eller getrag.... Personlig så har jeg M90'er på begge mine 242 turbo'er....men getrag er helt topp det..ikke noe med det...sterke og fine kasser....men litt mer hikkemikk å få på plass enn M90'n.

Ta deg en tur inn her å se hva denne karen har gjort: http://www.jesus242tic.se/ og hvilke girkasser han har brukt.....Det gjelder det samme om det er en b230FK/FT eller en 5'er...M90'n er fin.....men den lar seg ikke rep. hvis du skulle ødelegge den.... Så var det datasprut...Hvis det gjelder en 5'er så er det faktisk Hestec som har de beste datasprutene til 5'ere. Spør de som jobber med det....Og når det gjelder mapping av motor...VS MOTOR!!!!!!!!!!! Vidar er en fin kar å snakke med.

Kommer tilbake med kommentar, når du har tatt opp de spørsmålene jeg har nevnt her.......for du har ikke nevnt clutch & bakaksling ennå. Skal dette være en ren banebil...eller en gatebil som det skal mulig å bruke på veien?...hvis du skjønner hva jeg mener....

Mvh

S.A.Strande

Molde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg kommer til og kjøre med en av de to topp merkene..

Autronic eller Haltec, får begge to til billig priser så sjekker egentlig ut litt hvem som passer meg mest.. Ganske enig med s90r, tror nok det blir Autronic..

Når jeg setter sammen motoren så skal Vidar Strand betong fylle blokka..

Den sendes til sylinder service og klar gjøres til 800-900hk+

Selv om jeg skal bare dra ut 450hk-500hk nå..

Holder til og ha som vinter/leke bil..

Volvo/Pug:

Stiller inn alt selv.. Ikke kult og få andre til og "bygge" din egen bil.. alt skal gjøres selv.. :)

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til E-K Racing.. jeg kan anbefale geir haugen i tr-heim, han er rå på data sprut. har akkurat vært oss han å fått montert aitronica tek 3 på min 242. dette er en mann m mye kunnskap og lidenska for jobben sin. anbefales på d sterkeste.. vil også gi en stor takk til bjørstad bil for en fin bremsing av bilen... meget hyggelige folk..[/QUOT

Hvor mye bremsa du..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha datasprut, så kjøp Autronic. Er ikke noe som er i nærheten av kvaliteten. Og la VS Motor justere det!:):):)

Fint at du er fornøyd med din investering og din leverandør. Du gjør helt rett i

å fortsette hos dn du er fornøyd med, ok kjenner.

At du er fornøyd med ditt valg, betyr ikke automatisk at det ikke finnes andre bra produkter på markedet. Jeg kan sikkert finne 20 produsenter av sprut som kunne funket like bra på din motor, dersom de riktige folkene hadde gjort jobben.

Så selv om enkelte merker er mest pop, kan andre være like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder ja, hvordan legger man de ut?? får d ikke til.

Er en volvo 3liter twin turbo. smidde stempel (lavcomp) og en passelig intercooler, Electomitive tec3r(rett nu boost??) sprut montert av geir haugen , orginale råder og veiv.

Er et sykt bra drag i bilen, drar glatt løst i 3 gear på tørr asfalt. mange som ikke skjønner en dritt når de blir rævkjørt av en traktor (volvo):iconsm

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du er fornøyd med din investering og din leverandør. Du gjør helt rett i

å fortsette hos dn du er fornøyd med, ok kjenner.

At du er fornøyd med ditt valg, betyr ikke automatisk at det ikke finnes andre bra produkter på markedet. Jeg kan sikkert finne 20 produsenter av sprut som kunne funket like bra på din motor, dersom de riktige folkene hadde gjort jobben.

Så selv om enkelte merker er mest pop, kan andre være like bra.

Greit det, mamma...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder ja, hvordan legger man de ut?? får d ikke til.

Er en volvo 3liter twin turbo. smidde stempel (lavcomp) og en passelig intercooler, Electomitive tec3r(rett nu boost??) sprut montert av geir haugen , orginale råder og veiv.

Er et sykt bra drag i bilen, drar glatt løst i 3 gear på tørr asfalt. mange som ikke skjønner en dritt når de blir rævkjørt av en traktor (volvo):iconsm

er vell ikke den som var på Sommertreff på Mo i rana eller?

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider