Gå til innhold

T5 motor i 242. . .

Ranger emnet

_Sjakalen

Anbefalte innlegg

Tviler du på tallene? Bilen ble bremset på Bjørnstad bils Dynapack, som du sikkert har sett på noen av Gatebiltreffene. Dette er utstyr som anses som

noe av det beste som er å oppdrive, og ingen av kundene har noen gang tvilt

på resultatene. Hvor lenge motoren holder med denne effekten, er en annen

historie. Vi kunne ha tatt ut mye mer, men valgte å gi oss pga ryktene om ad disse blokkene ikke er de sterkeste.

Tvilte ikke på tallene dine! :iconsm :ex_machin

Men det finnes endel optimistiske svenske ruller på andre siden av grensa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke noe tvil om hvit-motor blokkene er u-sikkre etter 500hk.. ikke vits og diskutere enn gang..

klart at det mulig tåler det der og da.. men hvor lenge? Motoren skal tåle å gå mere enn to runder på rudskogen.. ;)

Betong-fyll blokka.. gjør alt rett og slett skudd sikkert! det kalles godt motor bygg.. at du virklig kan bruke den..

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal få tak i en scanner så skal det komme et bilde utav bremsepapirene mine.. er sant som Boost sier at vi ga oss med ladde trykket pga ryktene om at blokka ikke tåler så mye.. den blir nokk betongfylt etter hvert. biln min har nå rullet over 200mil å d er ingen tegn til at noe begynner å gi etter.. bar bakdekkene som begynner å merke d kiddie

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo242twinturbo4.jpg[/img]

joda det der er den sorte 242 en som hvar på sommertreff i mo i rana å det hvar den som hvant breislad konkuransen på mo ... første treffet 05 .... det er jeg bombesiker på tonjems bil tor jeg

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke den bilen, jeg kjenner begge. Begge bilene kommer fra trøndelag ja, men denne bilen var ikke kjørbar på det tidspunktet sommertreffet var.

oki di så jo så å si identisk ut i motorumet men oki ... ser det nå ...

her er det noen bilder fra den på mo http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=79792

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe tvil om hvit-motor blokkene er u-sikkre etter 500hk.. ikke vits og diskutere enn gang..

klart at det mulig tåler det der og da.. men hvor lenge? Motoren skal tåle å gå mere enn to runder på rudskogen.. ;)

Betong-fyll blokka.. gjør alt rett og slett skudd sikkert! det kalles godt motor bygg.. at du virklig kan bruke den..

Mvh

E-K Racing

ja, men 500hk er ~2.5 x original effekt!

Jeg ville nå ikke kallt det svak motor..

Tenk feks b230ft, det skal litt til for å få den over 500hk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men 500hk er ~2.5 x original effekt!

Jeg ville nå ikke kallt det svak motor..

Tenk feks b230ft, det skal litt til for å få den over 500hk også.

Å dra ut masse hester av en motor under bremsing skal ikke være noen problem. Men å få det til å holde en hel helg på Rudskogen uten havari er en annen ting. Er jo moro å ha en motor med masse hester uten å være redd for at den skal gå istykker...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mambo:

hehe.. stemmer.. blokka til ruud var betong fylt, underspylt osv.

enkelt og greit, sylinder veggene tåler ikke presset over tid.. trenger mere støtte som man får av betong fylling.. :D

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider