Gå til innhold

T5 motor i 242. . .

Ranger emnet

_Sjakalen

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmmm... Hadde vært stas det;) Når da? Leverte skiltene på bilen i dag serru. Skal begynne prosjekt "Motor- rom". Hehe.. Blir ny motor, girkasse og mye annet:D

S90R:bare å si ifra om du trenger en dytt, hjelp, etc. ekke lange turen så.

EK-Racing:mer info om treff da. må jo komme snart før snøen kommer. ligger MASSE dekk bak konteinern på jobben jeg kan leke ferdig =)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Først et ganske grunnleggende sp. HVOR MYE HESTER VIL DU HA I BILEN????? Og hvor mye penger vil du bruke på dette prosjektet? Når det gjelder girkasse problemet...volvo eller getrag.... Personlig så har jeg M90'er på begge mine 242 turbo'er....men getrag er helt topp det..ikke noe med det...sterke og fine kasser....men litt mer hikkemikk å få på plass enn M90'n.

Ta deg en tur inn her å se hva denne karen har gjort: http://www.jesus242tic.se/ og hvilke girkasser han har brukt.....Det gjelder det samme om det er en b230FK/FT eller en 5'er...M90'n er fin.....men den lar seg ikke rep. hvis du skulle ødelegge den.... Så var det datasprut...Hvis det gjelder en 5'er så er det faktisk Hestec som har de beste datasprutene til 5'ere. Spør de som jobber med det....Og når det gjelder mapping av motor...VS MOTOR!!!!!!!!!!! Vidar er en fin kar å snakke med.

Kommer tilbake med kommentar, når du har tatt opp de spørsmålene jeg har nevnt her.......for du har ikke nevnt clutch & bakaksling ennå. Skal dette være en ren banebil...eller en gatebil som det skal mulig å bruke på veien?...hvis du skjønner hva jeg mener....

Mvh

S.A.Strande

Molde

Takker for respons på denna linken...

Tanken min var gatebil, men med nok skyv at jeg kan ta turen på Gatebil og Rdskogen.. Penger er jo penger, ingenting er gratis.. Jeg skal ha turbo i bilen. For all del, jeg kan godt kjøpe en B21et og smekke nedi,men da er det lett! Og det er billig. En B230 FT/FK er billig, hakket vanskligere,men enkelt og greit.. En t5 motor er et prosjekt. Jeg skal få tak i en 242 til og gjøre til banebil, og da blir det versting av alt. Bilen jeg prater om nå er gatebil, kanskje en Ft motor er best, med en m90 girkasse, jeg spørr som sagt litt etter hva som lønner seg... En b230 Ft er like fint for meg, den kan jo faktisk væra økonomisk å kjøre med også :hammer

Takk nok en gang for svar, trenger litt spark i ræva... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for respons på denna linken...

Tanken min var gatebil, men med nok skyv at jeg kan ta turen på Gatebil og Rdskogen.. Penger er jo penger, ingenting er gratis.. Jeg skal ha turbo i bilen. For all del, jeg kan godt kjøpe en B21et og smekke nedi,men da er det lett! Og det er billig. En B230 FT/FK er billig, hakket vanskligere,men enkelt og greit.. En t5 motor er et prosjekt. Jeg skal få tak i en 242 til og gjøre til banebil, og da blir det versting av alt. Bilen jeg prater om nå er gatebil, kanskje en Ft motor er best, med en m90 girkasse, jeg spørr som sagt litt etter hva som lønner seg... En b230 Ft er like fint for meg, den kan jo faktisk væra økonomisk å kjøre med også :hammer

Takk nok en gang for svar, trenger litt spark i ræva... ;)

Jeg er sikker på at du kan kjøre like økonomisk med en T5 som med en firer hvis du skal ha ut mye hestekrefter, dessuten snakker vi jo alufemmer her...de har et skikkelig bra potensiale og gir solide hestekrefter i forhold til firerne...bare vent til Autotech i sverige har lekt seg litt lengre så kommer nok oppsett som kan skremme livskiten ut av f.eks audifemmerne som slettes ikke er dumme selv om teknologien kansje er gammel så er de lette å trimme...tenk deg hvor mye bedre dette blir mtp alublokk...valget er enkelt m'm

forøvrig ikke et vondt ord om firerne til volvo de er knallbra! men disse har jo hengt med en stund nå og det er jo på tide å trimme andre motorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider