MortenK Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 går med tanker om å kjøpe en billig 940 (max 50k) til å bruke som bruksbil.. kjører for tiden en trofast 240, men må innrømme at eg e klar for litt mer komfort og mindre støy.. lurer derfor på om noen har noen erfaringer med tidlige 940, med og uten turbo.. lurer f.eks på om det e like mye bråk fra interiøret i disse når de passerer 250 000 km som i 240, og om vindstøyen e like jævli? fins de gamle med m46 orginalt UTEN turbo? eg går jo rundt og innbiller meg at 940 e himmelen i forhold til en 86 240 med 275 på telleren.. holder disse god gammel volvo-kvalitet? e jo siste volvoen laget på den riktige måten, så de bør jo være perfekte ;) ellers noen innspill? håper å finne en billig med b230ft. som den til 45 som det ble laget tråd om tidligere, men de vokser ikkje på trær.. så ser på alle motorer.. til nød også b230f.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 går med tanker om å kjøpe en billig 940 (max 50k) til å bruke som bruksbil.. kjører for tiden en trofast 240, men må innrømme at eg e klar for litt mer komfort og mindre støy.. lurer derfor på om noen har noen erfaringer med tidlige 940, med og uten turbo.. Vel jeg kan si det sånn som at de er like komfortable hele veien dersom de har vært passet på. Min forrige bil (en lys blå 745 med grå bakluke og grått panser sota ruter) hadde rullet 400000 når jeg overtok den. Meget nice å kjøre. Var gått ca 500000 km når jeg skrotet den før i år pga rust. Nå har jeg en -91 940 GL med B230F og automat... tvangsgirer jeg så går den ok. Men det mest overraskende er km-standen på den. UFATTELIGE 825000 km. Og den har original motor og går som en klokke enda. Så jeg anbefaler 940 på det sterkeste... selv bygger jeg min om til 940R6 med 3liter fra 960( med kun 45000 km ,ny motor i 2003.....) Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 har en 91 940 nå. Har hatt 2stk 240 før. 940'n har noe bedre komfort, men vil ikke si at 240'ene jeg hadde 81 og 83 hadde dårlig komfort. 940'n min har kjørt 315.000, men det virker ikke slik nå man kjører. Like fin å kjøre som da min far kjøpte den med 124.000 km på tellerem (selfølgelig har dempere foringer og div blitt byttet underveis) Eneste problemet med støy på disse var at det kun var 4 gir. De hadde bare gått 175k og 200k, så vet ikke hvordan de er når de har gått lengre. 940 uten turbo er ikke akkurat en sportsbil, men med 130 hk og fin dreiemomentskurve er det helt greit. Du skal vel slite litt for å få en turbo i bra stand for 50 tusen. Selv kommer jeg til å kjøpe meg en 98 940 LT etter hvert. Dette må være den ultimate volvo, med tanke på levetid/komfort/ytelse (FK motoren er en FT med lavere ladtrykk) Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 går med tanker om å kjøpe en billig 940 (max 50k) til å bruke som bruksbil.. kjører for tiden en trofast 240, men må innrømme at eg e klar for litt mer komfort og mindre støy.. lurer derfor på om noen har noen erfaringer med tidlige 940, med og uten turbo.. lurer f.eks på om det e like mye bråk fra interiøret i disse når de passerer 250 000 km som i 240, og om vindstøyen e like jævli? fins de gamle med m46 orginalt UTEN turbo? eg går jo rundt og innbiller meg at 940 e himmelen i forhold til en 86 240 med 275 på telleren.. holder disse god gammel volvo-kvalitet? e jo siste volvoen laget på den riktige måten, så de bør jo være perfekte ;) ellers noen innspill? håper å finne en billig med b230ft. som den til 45 som det ble laget tråd om tidligere, men de vokser ikkje på trær.. så ser på alle motorer.. til nød også b230f.. Må ikke klage på støy i 240 en din, du må huske at du mangler noen støymatter / foringer ved girstangen og vind støy er det på alle biler. kunne også fått tak i støymatte under panseret har det på min og det er mindre støy i 240en min en pappens v70 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 om du har mindre støy i en 240 enn i en V70: 1. Du har jobbet seriøst med støyfjerning på 240'en, 2. Det er drastisk prod. feil på V70'en! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 om du har mindre støy i en 240 enn i en V70: 1. Du har jobbet seriøst med støyfjerning på 240'en, 2. Det er drastisk prod. feil på V70'en! for og si det sånn det er ikke noe mer støy i V70 en ,kan jo vere dekkene også men har som sagt ikke vindstøy i bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Ja, min 242 støyer lite! dvs. jeg har jo den feeete motorlyden, men det er jo pga. 960 motor og 3" eksos! b19a med original eksos, forutenom simmons 2.5" bakpotte, bråkte mer.. (mer during og ujevn gange). jeg har nesten ingen støy utenom motorlyden min. har litt pga. jeg har den gamle typen chromlist rundt frontruten, men ellers har jeg ikke dekkstøy, elns. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.