Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av stereoanlegg i bil.

Ranger emnet

Enmas

Anbefalte innlegg

Hei

Har søkt litt rundt på dette eminente forum, men fant ingen topicer som passet min problemstilling.

problemet er;

Jeg skal kjøpe nytt stereoanlegg i bilen min. Skal altså ha èn spiller, forntsett og hatthøytalere, èn (evt. to) 12" subber i bagasjerommet og en forsterker.

Så tusenkroners spørsmålet er, hvilke komponenter skal jeg velge?

Til spiller har jeg tenkt litt på Pioneer spillere, men skal jeg ha linjeinngang for tilkobling av Ipod må jeg vel opp i 2700kr for bare spilleren... Og det syns jeg var litt i meste laget siden jeg også skal ha alle andre komponentene og er redd for at det vil overstige budsjettet som vil ligge på litt under 4000 kr. (ja jeg er fattig student :( ) Kan eventuellt vente med noen komponenter til jeg får bedre råd.

Anlegget trenger ikke kunne spille så høyt. Men heller kunne spille rent og behagelig på et moderat lydnivå.

Så hvis noen kunne satt opp et forslag til et komplett sett så hadde jeg vært evig takknemmelig.

mvh.

Thomas Nordaunet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du har ett så lavt budtsjett og ikke skal spille høyt med. Så er det vel å anbefale en 5kanaler og droppe 2stk bassere heller kjøre 1stk 10". Som holder lenge til å høre på musikk med.

Cd spiller, frontsett, 5kanalert og subb for 4000,-?

Begynn med cd spiller og frontsett du :)

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe fra før?

Tror jeg ville gått for en Pioneer spiller og Hertz frontsett! :)

Har ingenting fra før.

Hvem forhandler Hertz og Focal da?

Ang. Cd spiller av merket Clarion så må jeg vel opp i 6-7000,- for en spiller med linjeinngang?? Og det var litt i meste laget for meg.

Nautilus: har du en link til en god 5kanaler forsterker?

Blir vel slik at jeg bare kjøper cd spiller og frontsett i første omgang, men kom kom gjerne med tips til valg av forsterker, hatthøytalere og en subb. Som ligger innenfor rimelighetens grenser prismessig.

Takker for alle svar hittill.

mvh. Thomas Nordaunet

edit: Mr. golf 4: Ja, jeg vil helst ha litt lyd i bilen snarest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting fra før.

Hvem forhandler Hertz og Focal da?

Ang. Cd spiller av merket Clarion så må jeg vel opp i 6-7000,- for en spiller med linjeinngang?? Og det var litt i meste laget for meg.

Nautilus: har du en link til en god 5kanaler forsterker?

Blir vel slik at jeg bare kjøper cd spiller og frontsett i første omgang, men kom kom gjerne med tips til valg av forsterker, hatthøytalere og en subb. Som ligger innenfor rimelighetens grenser prismessig.

Takker for alle svar hittill.

mvh. Thomas Nordaunet

edit: Mr. golf 4: Ja, jeg vil helst ha litt lyd i bilen snarest...

Vet om en som har en RF 5kanaler til salgs. Kan be han sende deg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider