CoilOver Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Jeg trenger et lysbueapparat til sveising, men er usikker på hvilket jeg skal velge. Jeg tenkte å kjøpe et fra biltema, fordi det ligger i nærheten av hvor jeg bor, og fordi de er rimlige. Men hvilket skal jeg velge? Det første apparatet heter Sveiseinverter (125A), og det andre heter Sveisetransformater (160A). Hvilke av disse kan jeg sveise med elektroder/pinner? Og, duger dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Begge 2 er til elektroder da. Om de duger kommer helt ann på hva du skal bruke dem til da, tror ikke det med 125 ampere er det beste men har ikke prøvd det så skal ikke være for sikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet September 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Jeg skal kun bruke det til sveise øvelser på støpejern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Oki:-) Du vet sikkert at støpejern er veldig vanskelig og sveise, det er så mye carbon i det så det sprekker veldig fort opp igjen. Du må bruke riktig forvarme og sveise veldig lite av gangen + helst stuke sveisen litt for hver gang du sveiser litt. Hadde nok gått for transformatoren hadde jeg skulle kjøpt apparat da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg