Gå til innhold

km stand? dårlig drivverk?

Ranger emnet

MrOzO

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg tenkte jeg skulle bruke ca. 150 000 på bil..

Bilen jeg skal ha er en Audi a4 1.8TQ!

Hvor lenge holder disse? om den har vært regelmessig på service? står jo mange som har gått over 200 liksom.. gidder ikke ha den om de dauer med 250.

Er det dårlig drivverk osv på 1996 modell og nedover ? Var noen som rådet meg å ikke kjøpe så gammel. min 1997!

noen som har peil?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvor lenge holder disse? om den har vært regelmessig på service? står jo mange som har gått over 200 liksom.. gidder ikke ha den om de dauer med 250.

Er det dårlig drivverk osv på 1996 modell og nedover ? Var noen som rådet meg å ikke kjøpe så gammel. min 1997!

Det er ikke og har ikke vært noe som skulle tilsi at en A4 1,8 TQ vil bli liggende med buken i været når den runder 250000 km!

Levetiden på motor og drivverk er avhengig av hvilken behandling det får. Har dette fått normalt vedlikehold, trenger ikke du bekymre deg for noe havari av noe slag hverken på 250000 eller 300000. Drivverket på eldre A4 er langt fra dårlig, eneste minus er multiknirken ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke og har ikke vært noe som skulle tilsi at en A4 1,8 TQ vil bli liggende med buken i været når den runder 250000 km!

Levetiden på motor og drivverk er avhengig av hvilken behandling det får. Har dette fått normalt vedlikehold, trenger ikke du bekymre deg for noe havari av noe slag hverken på 250000 eller 300000. Drivverket på eldre A4 er langt fra dårlig, eneste minus er multiknirken ;)

takk for fint svar ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Grunnen til at du ikke blir anbefalt det er at det var noen barnesykdommer på 95/96 mod.Noen hadde problemer med oljepumpa bla

mulitiknirk bør være fikset på de fleste da det var utvidet garanti på det.... selv om flere har hatt problemer med knirking selv etter aksjonene er utført

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en 95' mod 1.8TQ... den var det noe knirking på, men det løste seg med litt smørning!

Nå har jeg en 96' mod 1.8TQ... den har jeg foreløbi ikke hatt noe problemer med! :)

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Det du må følge med på en A4'n er at forstillingen kan være dårlig, jeg skiftet forstilling etter 105 000km, å det koster.. kosta meg 10 000,- bare pass på det når du er på utkikk,om hvordan forstillingen er.. selve motoren skal holde, har ikke hatt noe problemer jeg. En anbefailng til, trim,hvis valge blir 1,8;) skal love deg at det er verdt penga;)

Audi A4 - sitter som quattro!

lærlingelønn er ikke noe å leve av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Det du må følge med på en A4'n er at forstillingen kan være dårlig, jeg skiftet forstilling etter 105 000km, å det koster.. kosta meg 10 000,- bare pass på det når du er på utkikk,om hvordan forstillingen er.. selve motoren skal holde, har ikke hatt noe problemer jeg. En anbefailng til, trim,hvis valge blir 1,8;) skal love deg at det er verdt penga;)

Litt OT her men, peder_wold, få ut noen bilder av bilen din a! Og velkommen til forumet forresten. Jeg har sett på samme frontleppa som du har, vil se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...