Gå til innhold

hva tror dere om denna? V8 og greier.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Studerte den bilen på Ål-treffet jeg, var skikkelig ulv i fåreklær. Så en standard 245 komme rullende inn på utstillingsområdet, men fikk ikke lyden helt til å stemme. hehe

Bilen så helt OK ut, men 40000kr synes jeg er alt for mye, og at den ikke er godkjent trekker ned en del. Vet ikke hva V8ern er verd, men det er vell ikke all verden. 25-30000kr tenker jeg er passende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo er en jævlig kul bil

Men jeg elsker amerikanske biler!

Så når man får pult ihop volvo med amerikansk innunder panseret får jeg gåsehud, blir liksom dobelt opp!

Liker ikke at folk pakker opp i japsemotorer, men v8 og vilvo er ok, det vil jeg bare ha sagt :chevy

Akkurat det jeg tenker og. Denna V8volvo`n her står i garasjen til kompisen min:volvo240v8.jpg

Det er den tøffeste volvo`n jeg noen gang har sett!

Når jeg så den første gang, tenkte jeg: Fy faen! Jeg skal ha volvo med V8!

Skal kjøpe meg noen flaxlodd etterpå. kanskje jeg plutelig blir rik. :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det fins papirer på at motoren yter 220 hester orginalt, så ligger hvertfall hk innen grensen for det du får godkjent med originale bremser.. då spørs det bare på nm! hvis du derimot må få bremset den, må du jo plombere den for så å trimme den igjen, litt arbeid.. men det e skikkelig sleeper, liker stilen :D

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At motoren hadde 220 hk i 1979 Camaro er BS. Riktig er 175Hk. Men, med annen kam og den forgasseren/innsuget er det lett å få til litt mer guffe. Forgasseren er den minste fireporteren til Holley, og er vel god for rundt 250-280hk. Vil tippe den faktiske effekten er endel lavere enn selger påstår.

Han sier bilen ser bedre ut enn på disse bildene, det håper jeg virkelig ellers er ikke bilen verdt mer enn 20-25000kr.

V8 i Volvo er kult det, spesielt når det er skikkelig gjennomført. Det beste er jo å sette inn en 305 TPI fra 80-tallet. Da har du både økonomi og effekt.

MEN, hvis man først skal ha bil med V8, hvorfor Volvo? Kjøp heller en Monte Carlo SS eller noe annet kult syns nå jeg.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At motoren hadde 220 hk i 1979 Camaro er BS. Riktig er 175Hk. Men' date=' med annen kam og den forgasseren/innsuget er det lett å få til litt mer guffe. Forgasseren er den minste fireporteren til Holley, og er vel god for rundt 250-280hk. Vil tippe den faktiske effekten er endel lavere enn selger påstår.[/quote']

Det er vel ikke DIN hk heller?

mao. ca 15% mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

men du vet at mange amerikanske målte uten noe som helst belastning på motor?

de tok av dynamo, etc.

Er det ikke det som er DIN da?? På slutten av 70-tallet var V8'erne så impotente at det i hvertfall ikke er snakk om 220hk. Dreiemomentet er jo på plass da.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider