Gå til innhold

Bilen starte ikke med starter men starter på gir...??

Ranger emnet


2maz

Anbefalte innlegg

DEN STARTER NÅ HELT FINT. SLUTTET Å BRUKE ALARMEN OG DA LØSTE DET SEG. ER NOK STARTSPERREN SOM VAR PLROBLEMET. SKAL FÅ EN FORHANDLER TIL Å SE PÅ DEN

 

Bilen min starter som vanlig, alt er normalt og går akkurat like mange "turns" som den skal før det sier BrOm. Men så skjer det avogtil at når jeg stopper den, og skal starte den igjen. Så vil den ikke starte. Alt skjer som normalt, starter sviver og går men den sier ikke BrOm... Eneste muligheten jeg har er å starte den på giret. Da kommer den med en gang. Og etter jeg har startet den på giret. Ja da kan jeg slå den av og starte den helt fint etter på. Noen som har vært borti dette før? Eller har en teori over hva som kan være det mystiske problemet mitt? Dette skjer med ujevne mellomrom....

 

Har Alarm, vet ikke om det kan ha noe å si med tanke på startssperre som tuller seg. Men det var det med giret da :rolleyes:

 

Takker for alle mulige Teorier og erfaringer dere kan komme med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenningslåsen ;) og kan forklares slik enkelt ;

når tenningen er på "run" er alt normalt og motor klar til start. derfor starter den på gearen.

men når du vrir om nøkkel og starteren snurrer funker ikke den kretsen som er samma som "run"

så derfor vil ikke motor starte.. har hatt detta sjøl :(

 

er jo godt mulig det er noe annet men mest sannsynlig tenningslåsen.

 

og det kan seff godt vere dårlig kontakt i feks alarm med startsperre..?

eller startsperre utenom alarmen, om det er slikt på den..?

 

mvh, stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenningslåsen ;) og kan forklares slik enkelt ;

når tenningen er på "run" er alt normalt og motor klar til start. derfor starter den på gearen.

men når du vrir om nøkkel og starteren snurrer funker ikke den kretsen som er samma som "run"

så derfor vil ikke motor starte.. har hatt detta sjøl :(

 

er jo godt mulig det er noe annet men mest sannsynlig tenningslåsen.

 

og det kan seff godt vere dårlig kontakt i feks alarm med startsperre..?

eller startsperre utenom alarmen, om det er slikt på den..?

 

mvh, stig

 

Hm.... ja det kan jo hende det er dårlig kontakt et sted med tenings låsen. Men hadde du det heletide eller avogtil? For det merkelige er at jeg kan starte den på giren, og så stoppe den rett etter og starte den med tenningen damndamn Og noen ganger så snurrer starteren lenge og plutselig kommer den.. Det er jo litt drit med at jeg ikke altid kan feilsøke, da problemet ikke er regelmessigt. Bare avogtil. Skjer somoftest når motoren er varm.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme tullet selv... 2 ganger faktisk... Først var det dårlig kontakt på ledningen som går inn på starteren... Utrolig surt å ringe viking for starthjelp når det bare er å gnikke litt på en ledning...

Siste gangen var det alarmen som tullet seg... Er helt på jordet den alarmen, men får ikke koblet den ut... Den sto koblet til "dørbryteren" dvs. den bryteren som slår på lyset når man åpner døren og derfor måtte jeg ha døren åpen for å starte bilen eller starte bilen med en gang døren lukkes grunnet den forsinkelsen som ligger i bryteren... Utrolig provoserende, men fungerer jo greit om noen vil stjele bilen...:) Men uansett så koblet jeg det om slik at alarmen er koblet til konstant jord...

Lykke til uansett... Startproblemer er noe dritt...

1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo

 

Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme tullet selv... 2 ganger faktisk... Først var det dårlig kontakt på ledningen som går inn på starteren... Utrolig surt å ringe viking for starthjelp når det bare er å gnikke litt på en ledning...

Siste gangen var det alarmen som tullet seg... Er helt på jordet den alarmen, men får ikke koblet den ut... Den sto koblet til "dørbryteren" dvs. den bryteren som slår på lyset når man åpner døren og derfor måtte jeg ha døren åpen for å starte bilen eller starte bilen med en gang døren lukkes grunnet den forsinkelsen som ligger i bryteren... Utrolig provoserende, men fungerer jo greit om noen vil stjele bilen...:) Men uansett så koblet jeg det om slik at alarmen er koblet til konstant jord...

Lykke til uansett... Startproblemer er noe dritt...

 

 

No begynner vi å snakke litt her. For det der lys greiene og dørene har jeg og problemer med. Når jeg skal låse døren så låser alle seg opp, som om en av dørene skulle vært åpen. Og så er lyset i taket helt på jorde, lyser hele tiden og avogtil ikke i det heletatt. Og så er de de elektriske vinduene, de pleier å virke når døren er åpen og tenningen av, men ikke med tenningen av og dørene igjen. Men nå virker de og avogtil når dørene er igjen. Hvis dette kan ha noe med at bilen starter med tanke på den alarm driten så kan det hende det er noe av det samme problemet jeg opplever. Har nå koblet ut sikringen til de lysene låsene og vinduet, for ellers får jeg jo ikke låst bilen. Men problemet er der selvom sikringen er i eller ikke. Var det bare jordingen du gjorde noe med angående alarmen? Skal sjekke kontakten på startere. samt det med tenningslåsen.

 

Takker for alle tips her :) Bare kom med flere som har noe samme erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å vaske bilen igjen :wave Phfuuuusen?

 

 

Hehe, har faktisk mekket på den i dag. Og nå fungerer Lys, sentral lås og vinduer sm det skal... Utenom at vinduet på fører døren bare går ned 3 cm for hver gang jeg trykker på knappen. :hvaskjera Ëtter veldig mange trykk så er det nede, og samme opp. Så nå får vi se om dette kan ha noe med startproblemene å gjøre. For det lille relleet som styrer alt dette lys/vindus greiene er jo koblet til alarme... Time will show!

 

Og PFhuusen har faktsik gått på bilen min så da er det påtide med en vask igjen! Viktig med ren bil :)

 

Asjha fasjha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsene og alarmen funger nå. Startproblemene er der enda. Kom 1 gang til i dag. No er jeg lei. Bmw verkstedet neste anger2

Det må være noe elektronisk fuck, for jeg testet litt når jeg hadde problemet i går og. Jeg stop oppe i et parkering hus, og fikk skubbet bilen til bakken ned, Trillte den pågiret, starte med en gang uten problemer. Stoppet den med en gang og startet den på tenningen uten problemer :hvaskjera

Nå har jeg gjort hva jeg kan gjøre, og jeg klarer ikke skjønne hvorfor jeg kan starte den rett etterpå. Gir ikke logisk mening med tanke på dårlig kontakt eller noen ting! Jeg er lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMM = Luftmengdemåler?

 

LMM = Luftmengdemåler/luftmassemåler.

 

Men kan godt være det er bunnstykket i tenningslåsen som er gåent..Er mangen andre bilmerker som har problemer med dette, Og da blir det dårli kontakt, altså den vil ikke starte når du vrir rundt starteren. Men når tenningen kun står på, er det kontankt og vil da starte på gir...?

Er bare et forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår