Gå til innhold

Bilen starte ikke med starter men starter på gir...??

Ranger emnet

2maz

Anbefalte innlegg

LMM = Luftmengdemåler/luftmassemåler.

Men kan godt være det er bunnstykket i tenningslåsen som er gåent..Er mangen andre bilmerker som har problemer med dette, Og da blir det dårli kontakt, altså den vil ikke starte når du vrir rundt starteren. Men når tenningen kun står på, er det kontankt og vil da starte på gir...?

Er bare et forslag...

Skal se litt på tennings låsen, riste litt i ledninger og sånnt...

Hm.. du tenker på at det er konakt når tenningen er på, trinn 2 på en måte. men det ikker er kontakt på trinn 3...? Ikke umulig det hvis det var det du mente :)

Men det som er rart er at når jeg har startet den på giret. SÅ kan jeg stoppe motoren med en gang og starte den på tenningen som om alt var normalt. Skal det plUtselig bli kontakt da? Det er det jeg ikke helt skjønner med dårlig kontakt. For da må den jo bare plutsetlig komme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se litt på tennings låsen, riste litt i ledninger og sånnt...

Hm.. du tenker på at det er konakt når tenningen er på, trinn 2 på en måte. men det ikker er kontakt på trinn 3...? Ikke umulig det hvis det var det du mente :)

Men det som er rart er at når jeg har startet den på giret. SÅ kan jeg stoppe motoren med en gang og starte den på tenningen som om alt var normalt. Skal det plUtselig bli kontakt da? Det er det jeg ikke helt skjønner med dårlig kontakt. For da må den jo bare plutsetlig komme igjen.

ja...kontakt på trinn 2, men ikke på trinn 3.. Men vet ikke..Men kan jo måle bakpå stikke på tenningslåsen og se om alt er som det skal.

men var no bare et forslag..har nok kanskje vert borti det på jæger før..Er jo bare til å ta eg tlf å spørre..Kanskje de har en enkel løsing.. :w00t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...kontakt på trinn 2, men ikke på trinn 3.. Men vet ikke..Men kan jo måle bakpå stikke på tenningslåsen og se om alt er som det skal.

men var no bare et forslag..har nok kanskje vert borti det på jæger før..Er jo bare til å ta eg tlf å spørre..Kanskje de har en enkel løsing.. :w00t

Ringte å spute jæger. De kunne ikke tenke seg til hva det kunne være. Så den skal inn neste onsdag på en sjekk. Plugge i dataen og trykke litt, samt å kreve meg for 750 kroner. Så jeg har en uke på meg til å spare de pengene :) Prøve meg litt frem. Men er litt vanskelig å feilsøke når feilen ikke er der hele tiden.

Forresten Eldar H:

Jobber faren din i Bkk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte å spute jæger. De kunne ikke tenke seg til hva det kunne være. Så den skal inn neste onsdag på en sjekk. Plugge i dataen og trykke litt, samt å kreve meg for 750 kroner. Så jeg har en uke på meg til å spare de pengene :) Prøve meg litt frem. Men er litt vanskelig å feilsøke når feilen ikke er der hele tiden.

Forresten Eldar H:

Jobber faren din i Bkk?

Jepp..Det gjør han :boxing

Jobber vel med deg i blandt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har du fått no svar på hva som var galt, har en 316 e36, og har noe av det lignende problemet, starteren slår og slår og det blinker noe jævlig i instumentpanelet... men funker når jeg dytter den i gang..

svar mottas med takk

Lykkelig eier av en M316 Compact..

Front wheel drive is the work of SATAN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått no svar på hva som var galt, har en 316 e36, og har noe av det lignende problemet, starteren slår og slår og det blinker noe jævlig i instumentpanelet... men funker når jeg dytter den i gang..

svar mottas med takk

Ja, dette var nok alarmen som klikket litt. Startsperren som ikke var helt god. Jeg sluttet å bruke den så nå starter den som bare det.

Men hvis ikke du ar det vil jeg anbefale å skifte batteri. Det var og en liten årsak til mine problemer.

Jeg fikk i hvertfall orden på det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider