Gå til innhold

B28e - B6304 (Motorbytte)

Ranger emnet

_AndreasH_

Anbefalte innlegg

Har no ein viss peiling på ka ej treng. Ser ut som om ein "dele bil" er det beste alternativet.

Har allereie automatgirkjøler på min Volvo 760 GLE. Har og ei AW71 girkasse, men vil heller bytte til den som kjem fra 960.

Men får sjå. Om eg ikkje kjem over motor eg vil ha i nærmaste framtid, kvitter eg meg berre med bilen. Og kjøper meg ein ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no ein viss peiling på ka ej treng. Ser ut som om ein "dele bil" er det beste alternativet.

Har allereie automatgirkjøler på min Volvo 760 GLE. Har og ei AW71 girkasse, men vil heller bytte til den som kjem fra 960.

Men får sjå. Om eg ikkje kjem over motor eg vil ha i nærmaste framtid, kvitter eg meg berre med bilen. Og kjøper meg ein ny.

Du kan ikke bruke aw71 på b6304.

AW30-43 heter automaten til 960 og den har TCM (Transmission Control Module), altså en hjerne.

Motoren og girkassen kommuniserer, via instrumentpanelet.

Girvalg blir basert på flere faktorer, som:

Kjøremodus

Ute-temp

Motor-tem

Åpning på gass-spjeld

etc.

Den vil også automatisk bremse på gir i nedoverbakker!

Konseptet bak B6304 og B27 er forsåvidt det samme, men det er en helt annen motor.

B6304FS ble laget i sammarbeid mellom porsches ingeniørsenter, kjent som Weissach senteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart bytte til B6304FS i 940 min. Skal ta litt bilder og legge inn info om byttet da. Oljekjøleren til girkassen ligger jo i radiatoren ,men 960 har litt andre tilkoblinger enn AW71. Jeg kommer i tillegg til å bruke ekstra kjøler på automatkassen pga tilhengerfestet. Står det i min 940 idag siden den også har automatkasse. Slipper å bytte hele pedalfestet iallefall. måtte det på 740en når den fikk motoren montert....

Satser på å få montert den i vinter ,så rundt februar kan du jo komme å kikke på den i Ørsta da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider