Gå til innhold

Gokart med hvite skilt?

Ranger emnet

streetsliderz

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
er dette de som leveres også som to seter å med scooter variator. kan jo trimme dem litt da. sette inn noe annet en den motoren som sitter der.

slenge i en hayabusa motor kansje. nei jeg skal ikke vere for ekstrem jeg, men det kunne gått.

wuy putt an jet engine on motorbike?

because we can.

Det virker som det er noen som er inntresert. Jeg driver å ser etter i trafikk lovverket, det skal være lov å registrere ATV.

Noen kart's kan defineres som ATV.

Se på denne linken: RAGE R180RT Den kan du registrere i England. Så kommer det EU regler som også gjelder for Norge. Jeg skal sjekke litt. Men er den registrer bar i England skal den kunne registreres i Norge.

:race

Jeg har kontakter i utlandet på billig lakkering og karosseri jobb.

Styling (Ferdig på bil) og noe motor-tuning.

Kommer senere med bilder av bilen som er fikset i utlandet.

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der ser ikke trygge ut:) Les hva slags bremser de har! Trommel bremser.

Dette er noe!!!

0-100 på 3.2sek! Det smaker.

Som de skriver på sin side: We make no excuses for the lack of weather protection, the lack of heater and the fact that there is no Stereo; this is an adrenaline inducing, thrill seekers car that delivers a truly exhilarating experience!

Jobber med å finne ut om den kan registreres her i Norge.

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importere en bil det ikke finnes i Norge

Det er ikke tillatt å drive kommersiell virksomhet med ikke typegodkjente biler, d.v.s. importere biler for salg, ha de på tollfritt lager osv.

Derfor må du selv gjøre jobben, det er viktig at det er den personen / firmaet som skal ha bilen som også står for importen.

I England er ting litt enklere, der har de noe som heter SVA (Single Vehicle Approval) som gjør det levelig for de små bilprodusentene og gjør at bilene blir tillatt på gaten.

Må ha med følgende papirer fra England:

• SVA godkjenningen

• UK registration certificate

• Certificate of origin

• Technical data sheet

Sammen med SVA godkjenningen, UK registration certificate, Certificate of origin og Technical data sheet, lar det seg gjøre å få bilen enkeltregistrert i Norge. Det er også en del av tilvalgsutstyret / options du skal styre unna, som gjør at bilen din ikke vil bli godkjent til gatebruk.

Selvfølgelig må du også ut med en god slump i engangsavgift og moms også før du eventuelt får skilter.

Problemet er at å få tak i alle disse papirene på en brukt bil ikke er like enkelt, man vet heller ikke om tidligere eier har gjort endringer som kan føre til problemer med godkjennignen, så det enkleste og tryggeste er å ta inn en helt ny bil, direkte fra fabrikken. Da vet du også hvordan den er behandlet.

Hilsen Christoffer

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider