knet Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Hvor mye trykk (psi, bar o.l.) skal til for at blyfri 98 skal selvantenne? Må bare vite hva maks komp. på blyfri 98 er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 I dunno.. Men det vil avhenge av temperatur, utforming av forbrenningskammeret og gassblanding. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knet Skrevet September 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Ja, er vel mange variabler som spiller inn for detonasjon. Eneste måten er vel å prøve seg fram? Eller så må jeg vel måle squishband på toppen, borring, og slag, husker ikke helt formelen for utregning av komp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Beste er vel å finne ut for et spesiellt tilfelle for å så prøve å trekke konklusjoner fra dette og evt legge det inn i en formel. Si ifra hvis du finner ut noe mer Burde ikke tempratur være en variabel også? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Ja, er vel mange variabler som spiller inn for detonasjon.Eneste måten er vel å prøve seg fram? Eller så må jeg vel måle squishband på toppen, borring, og slag, husker ikke helt formelen for utregning av komp. Komp er forholdet mellom total volum og volumet under kompresjon. Feks. komp er 9 ganger mindre enn total volum. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Jeg ser mer problemer i å beregne dette pga dynamisk komp.forhold (som påvirkes hovedsaklig av kammen og fløde i kanalene). Bør nesten høre med en motorbygger hvis man vet kam spec's osv, eller la de anbefalle kam ut fra dine kriterier. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knet Skrevet September 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Jeg ser mer problemer i å beregne dette pga dynamisk komp.forhold (som påvirkes hovedsaklig av kammen og fløde i kanalene). Bør nesten høre med en motorbygger hvis man vet kam spec's osv, eller la de anbefalle kam ut fra dine kriterier. Formen på ventilene har vel noe å si også, men dette er til en 2-takter så det er ikke noe problem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Komp er forholdet mellom total volum og volumet under kompresjon. Feks. komp er 9 ganger mindre enn total volum. Kompresjonsforhold = Sylindervolum + Komp. Volum Kompresjonsvolum Med kompresjonsvolum menes "rommet" over stempelet når det er ved Ø.D Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Ja, er vel mange variabler som spiller inn for detonasjon.Eneste måten er vel å prøve seg fram? Ding ding! Vi har en vinner! Det er ekstremt vanskelig å prøve å beregne når detonasjon eller pre-igntion oppstår; det eneste man kan gjøre er å ha trygge AFR-nivåer og avansére tenningen på en loading dyno (Mustang, Dynapack, Rototest) til man treffer på Mean Best Torque, eller man stopper der man føler seg komfortabel. (PS: En liten fugl hvisket til meg at man kan kjøre mye tynnere blanding og tidligere tenning ved å sprøyte inn vann sammen med luftmassa motoren super i seg. Dermed -> mere hester; i tilfelle det var tvil om resultatet.) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.