Gå til innhold

Focal K3P

Ranger emnet

titus41

Anbefalte innlegg

Hvilken forsterkere er bra kombinasjon med morel?

Altså tenkte "Focal = Audison" Hehe :)

For det første er det tull å snakke om at ditt passer til datt osv. Så lenge man snakker om høykvalitets utstyr vil det meste kunne oppnå en fornuftig symbiose. Når du er inne på Audison, er det tull at Focal og Audison er en bedre kombinasjon enn annet. En Audison forsterker vil vise seg fra sin beste side med alle høykvalitets høyttalere, samtidig vil Focal gjøre en svært god jobb sammen med andre forsterker. Skulle det være noen høyttaler som passer Audison bedre enn annet måtte det være Hertz, da dette kommer fra samme firma, men dette handler mer om smak.

Morel er forholdsvis nøytralt klingende høyttalere, og vil som andre høyttalere av høy kvalitet profitere på skikkelig elektronikk.

Merker som bør vurderes, i mine øyne er:

ARC Audio

Audison

Brax

Genesis

Helix

Sinfoni

Tru Tech

Dette er utstyr som er tilgjengelig gjennom Norske importører.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil påstå du har glemt:

Precision Power (bare synd F1'en er litt dyr), Zapco, Steg, ESX, McIntosh og HiFonics (ikke billigseriene...).

Sikkert enda flere...

Mvh

Stian

Precision Power er bare en skygge av sitt gamle seg.

Zapco er digg

Steg........hmm litt blandede følelser

ESX............konk.............benyttes nå på noe billig tyske greier.

McIntosh = Clarion, men fortsatt meget gode produkter laget av de samme folkene.

HiFonics, så vidt meg bekjent skal de fortsatt holde koken. Håper det for dem laget noen svært morsomme forsterkere tidligere.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå du har glemt:

Precision Power (bare synd F1'en er litt dyr), Zapco, Steg, ESX, McIntosh og HiFonics (ikke billigseriene...).

Sikkert enda flere...

Mvh

Stian

Ikke glemt Stian, ramset bare opp ting jeg vet er bra og som er lett tilgjengelig, det er ikke så mange som har de merkene som du nevner her..

Skal legge til at jeg personlig er en Hifonics fan kiddie

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix Gold fungere utmerket med Morel..... "har jeg hørt"... -bokstavelig talt-.... m'm dog de eldre modelene. Ellers beste amp lydmesig som jeg har prøvd på Morel er Adcom men de produseres ikke lenger, og påstanden at Adcom er bedre en Macintosh kan jeg bekrefte, prøvde Mc på samme frontsett og det var mer "hull igjennom " med Adcom. Sinfoni håper jeg å låne snart så jeg kan prøve, ut ifra innmats bilder så kan man se korte og få komponenter i signalveien, så skal bli artig å prøve de. -gleder meg- yodude

Eller er jeg enig med at PPI er blitt noe dårligere men fram til PC serien synes jeg de var meget gode, de nyeste serien har jeg ikke hørt ellers.

Er det noen som kan skaffe bilder av innmaten til Macintosh?? helpme hadde vært artig å se de "under sjørten".... kiddie Devil

SS synnes jeg har også laget mye bra gjennom tiden, men de eldre modellene har vært bedre lydmesig, de nye serien har også vært bra lydmessig men først og fremst bibeholdt strømstyrken med god kontrol.

Ellers de "andre merkene" er nok bra de og, men en ting man må huske at kanskje lydmesig kan de være på høyde med dyrere modeller "men" det er en grunn til prisforkjellen.... "billigere elektronikk" vil desverre ha en kortere levetid med optimal kvalitet. Temperatur forandringer vil få kondensatorer og motstander først og fremst til å endre parametrene sine etterhvert. I dyrere elektronikk benyttes komponenter som har bedre og smallere avviks tåleranser, og gjerne parede transistorer og kraftigere strømsforsyninger som ikke jobber maksimal ved vanlig bruk.... tenk på det neste gang folkens... m'm

håper ikke det ble mye OT... sorry tråd starter.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider