Gå til innhold

Trenger litt hjelp for å berge GTi'n min!

Ranger emnet

2dørs GTi 8Vplus

Anbefalte innlegg

Rett på sak.

Etter masse oppgradering, bilpuss og mekking i vår og tidlig sommer, var golfen min i bedre form enn noensinne! Den var nær 100%!

Det varte i litt over to uker før jeg i slutten av juni limte GTi'n i autovernet i de dype nordtrønderske skogene.

:drive2

Jeg knuste en MOMO GT2 7,5x16 venstre foran, (disse er gått ut av prod. men jeg fikk tak i en... flax) tok med frontfanger, bakfanger, forskjerm, begge hjulbuebredderene venstre siden, venstre døra, venstre bakskjerm, frontruta spratt ut og knuste, knakk et girkassefeste, raserte venstre drivaksel, forstillinga ble skrap på venstresiden og bakstillinga er bananskjev. Bilen var selvsagt rammeskev også.

Det smalt skikkelig godt med andre ord!

Det er ikke så nøye med føreren, fysiske skader er som kjent opprettelige, men bilen min har det vondt, og den gror ikke av seg selv....

Jeg trenger litt deler!

Det jeg hadde håpt på, er at noen snille gutter og jenter her på forumet kanskje har, eller vet om en GTi delebil.

-Jeg må nemlig ha en bakstilling! Jeg vet ikke om det går å flytte GTi-bremsene over på f.eks en GL-bakstilling, men går ut fra at jeg må ha en fra en GTi.

-Jeg må ha komplett stabstag foran fra en bil uten servo, da jeg tror det er en forskjell på dette.

-Jeg må ha braketten som står bak på girkassa. Den som går fra diff-huset og opp til girkassefestet.

Mulig jeg kommer på noe mer, men dette er foreløpig lista.

Som sagt, er det noen som har, eller vet om, så skrik ut enten som et innlegg på tråden her, eller til ttrane@hotmail.com

All hjelp settes veldig stor pris på, og det vil sette en vakker liten Volkswagen GTi tilbake på veien!

på forhånd takk! hellothere

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene bak kan du flytte over på en en GL Aksel. Fjern alt , Tromlert, Bremseskjold og spindler og flytt over skivebremsene. Jeg har et Gearkasse feste fra en G60 liggende. Vet ikke om det er det samme men det kan du sjekke hos vag eller møller

Trenger ikke selve gearkassefestet. Trenger den arma som går fra gearkassefetet og ned på differensialhuset. Er det den du har??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GL akslingen har ikke stabilisatorstaget i bakbjelken...

Ser det som usansynlig at jeg kjenner mye forskjell. Ikke med mine fjærer og dempere.

Dessuten er det sikkert ikke stabstag på min fra før da den er ombygd i sin tid. Den ombygginga får jeg nemlig av og til inntrykk av gikk fortest mulig!

Men takk for svar! :pray

Tror sikkert jeg går for ei GL-stilling da. Det hagler sånne på huggeriene omkring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett på sak.

Etter masse oppgradering, bilpuss og mekking i vår og tidlig sommer, var golfen min i bedre form enn noensinne! Den var nær 100%!

Det varte i litt over to uker før jeg i slutten av juni limte GTi'n i autovernet i de dype nordtrønderske skogene.

:drive2

Jeg knuste en MOMO GT2 7,5x16 venstre foran, (disse er gått ut av prod. men jeg fikk tak i en... flax) tok med frontfanger, bakfanger, forskjerm, begge hjulbuebredderene venstre siden, venstre døra, venstre bakskjerm, frontruta spratt ut og knuste, knakk et girkassefeste, raserte venstre drivaksel, forstillinga ble skrap på venstresiden og bakstillinga er bananskjev. Bilen var selvsagt rammeskev også.

Det smalt skikkelig godt med andre ord!

Det er ikke så nøye med føreren, fysiske skader er som kjent opprettelige, men bilen min har det vondt, og den gror ikke av seg selv....

Jeg trenger litt deler!

Det jeg hadde håpt på, er at noen snille gutter og jenter her på forumet kanskje har, eller vet om en GTi delebil.

-Jeg må nemlig ha en bakstilling! Jeg vet ikke om det går å flytte GTi-bremsene over på f.eks en GL-bakstilling, men går ut fra at jeg må ha en fra en GTi.

-Jeg må ha komplett stabstag foran fra en bil uten servo, da jeg tror det er en forskjell på dette.

-Jeg må ha braketten som står bak på girkassa. Den som går fra diff-huset og opp til girkassefestet.

Mulig jeg kommer på noe mer, men dette er foreløpig lista.

Som sagt, er det noen som har, eller vet om, så skrik ut enten som et innlegg på tråden her, eller til ttrane@hotmail.com

All hjelp settes veldig stor pris på, og det vil sette en vakker liten Volkswagen GTi tilbake på veien!

på forhånd takk! hellothere

jeg har forstillingsdeler og braketter. Ta med deg en symbolsk sum til orkanger å hent deler :) ring/sms 47267065

Lenke til kommentar
Del på andre sider