Gå til innhold

Vurderer kjøpe av en Volvo 264GL

Ranger emnet


Zemeckis

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kom over en Volvo 264GL. Hva tror dere om denne? Personlig så likte jeg fronten,baken og utseende på bilen generelt. Interiøret synes jeg også var pent. Er den noen svakheter på denne modellen? Eller noen barnesykdommer som der er ofte mye av? Synes heller ikke at km stand å prisen var så værst heller.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v6-motorene fra renault e kjent for å ikkje være tidenes beste.. oljepumpene pleier å ta kvelden på de, og då kan jo ting skje.. men hvis du vil ha 264 e det bare å slå til. bilen ser jo fin ut på bildene..

 

e ganske digg å kjøre med v6 forresten, de har endå mer bunndrag enn de vanlige 240-motorene :) m46 til v6 e sjeldent forresten..

 

ellers e jo bilen en 240 med utstyr, så det meste e jo godt utprøvd.. se etter rust

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne så jo veldig pen ut.. Har vurdert 264 selv, da skulle jeg nok ha hevet ut V6'ern og montert en B230FT og manuell kasse.. (Dette er den første 264 jeg ser som ikke har automat..)

Ellers hadde det jo vært ûber-nice med en vinkel-åtter i den bilen der da... :chevy

 

Noen som vet hva som er forskjellen mellom B27F motoren som satt i USA-utgaver som denne og B27E motoren som satt i de europeiske..? Er det bare innsprøytningssystemet som skiller de..? Hvordan blir det eventuelt å montere en rekkefirer i en sånn bil? Bare å skifte motorfestene (og selvfølgelig modifisere ledningsnettet) eller..?

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig skrevet av Fantastic Volvo

Hadde jo vært kult og satt nedi en rekkesekser fra 960 i den da , står liksom i stil med 264 navnet

 

Kombinere den med denne f.eks.: http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1127664914317?finnkode=6082528&sid=1acS1pvuk914311&pos=1&tot=8

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan slå til med motor fra en Peugeot 605 SV24,Det er igrunn samme

motorn... Bare at det er 3.0l med 24ventiler og ca 200 gamper

ja..

men jeg lurer på om volvo blokken er samme??

 

vet at noen på turbobricks.com har tatt toppen på volvo blokken.

aner ikke om det er differanse på blokk.

 

men, den er veldig trimvennelig med den toppen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk stefaren min til å sjekke bilen og den har noe på anmerkninger som er følgende:

 

"At bilen ikke må omregistreres utentollvesenets mellomkomst før det er gått to år fra registrering i Norge. Bilen er flyttegods. Det står ikke dato for når dette skal opphøre å gjelde. Jeg villa ha unngått mer befatning med denne bilde for å slippe tollvesenet kommer med regninger i etterkant av et kjøp."

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne så jo veldig pen ut.. Har vurdert 264 selv, da skulle jeg nok ha hevet ut V6'ern og montert en B230FT og manuell kasse.. (Dette er den første 264 jeg ser som ikke har automat..)

Ellers hadde det jo vært ûber-nice med en vinkel-åtter i den bilen der da... :chevy

 

Noen som vet hva som er forskjellen mellom B27F motoren som satt i USA-utgaver som denne og B27E motoren som satt i de europeiske..? Er det bare innsprøytningssystemet som skiller de..? Hvordan blir det eventuelt å montere en rekkefirer i en sånn bil? Bare å skifte motorfestene (og selvfølgelig modifisere ledningsnettet) eller..?

som "nevnt" over passer ikkje en v6-kasse på en r4, så den må og byttes.. evt delvis byttes, men det vet eg ikkje helt..

 

ellers støtter eg forslaget om 960-motor i den bilen, for den var jo jævli fin.. utenom det som kom fram i siste innlegget..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk stefaren min til å sjekke bilen og den har noe på anmerkninger som er følgende:

 

"At bilen ikke må omregistreres utentollvesenets mellomkomst før det er gått to år fra registrering i Norge. Bilen er flyttegods. Det står ikke dato for når dette skal opphøre å gjelde. Jeg villa ha unngått mer befatning med denne bilde for å slippe tollvesenet kommer med regninger i etterkant av et kjøp."

står i vognkortet når den er 1. gangs registrert i norge så er jo bare å sjekke at det er mer enn 2 år siden. og evt. høre med BT for å vere sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår