Gå til innhold

Slår du km-standen min på original 940 maskin???

Ranger emnet


V940R6

Anbefalte innlegg

les; Bensin 98 på en volvo 940 aut ca 1,1-1,2 pr mil med bensin til ca 12 kr literen. Gass kan du justere slik at forbruket ligger mellom 0,5-1,5. Alt etter hvor godt du vil at bilen skal gå. Pris pr liter : 5,05 kr...

 

Gass funker slik at du fyller propan på denne bilen ,du får maks 56 liter på tanken jeg har. Usikker på tanktrykket ,men du har en gassregulator liggende fremme i motorrommet sammen med en dyse som du monterer på slangen til innsuget etter luftmassemåleren. Du kan kjøre på begge deler ,en vendebryter bestemmer det fra førerplass.... Starter du med gass ,så kjører den bensin til 1200 rpm så switsher den automatisk til gass for resten av kjøreturen. En kollega av meg sin 245 går bedre på gass enn bensin. Dessuten har du ren avgass, null koksing/soting av motoren. Den brenner all sot bort og det kommer kun "vanndamp" ut. miljøvennlig.... Men jeg demonterer det nå siden jeg skal kjøre 3,0 i 940... :biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg har hørt noe skjørtebank. Motoren er ganske rent innvending på grunn av gassdriften. Det har nok noe med hvilken behandling bilen har fått.

 

 

Hmm

 

så godt som alle B230 uten oljekjølte stempler får skjørtebank ved 200-300 tusen alt etter som. En som ikke hvet hva det er ville ikke hørt det. Man må liksom åpne panseret og lytte (sier ikke at du ikke vet hva det er :) )

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

 

så godt som alle B230 uten oljekjølte stempler får skjørtebank ved 200-300 tusen alt etter som. En som ikke hvet hva det er ville ikke hørt det. Man må liksom åpne panseret og lytte (sier ikke at du ikke vet hva det er :) )

 

det finnes unntak.

les: har fagbrev som bilmekaniker og har vært innom det meste innen motorhavari. Skjørtebank ,lagerbank o.l får man ofte på grunn av stor slitasje i motoren. På grunn av at det er veldig ren forbrenning på gassmotorer så er det ikke så stor slitasje som ved bensin fordi man ikke får så mye sot/koks inn i oljen som det følger med en motor som kun går på bensin. Gassdrift er en slags rensing i seg selv av motoren. Er nesten ren innvendig for slam. er bare å kikke ned på kammen så ser du det om du ser svart avleiring fra motoren der. Finnes svært lite på min.

 

Hvis det nå skulle være skjørtebank så er det i så tilfelle så lite at jeg ikke hører det. Og det er jo bra.

 

Vet at der er noen problemer med B230 før oljeunderspylingen kom. hadde litt bank på 740 før jeg overhalte den motoren. Etter overhalingen så forsvant den. kan mine triks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår