Gå til innhold

Bmw 318is - Bmw 320

Ranger emnet

Mauro

Anbefalte innlegg

Heisann, :)

Hvilken av disse bilene er sprekest, å dyrest å forsikre ?

Hva står egentlig IS for? Har aldri fatta det helt =)

Takker for svar! :)

Er ny her, men håper jeg jeg blir litt mer aktiv etterhvert, ettersom jeg snart kan begynne på lappen. hellothere

BMW M3 Coupé 3.2 1996

xBMW 320ci Cab 2002 Mtech

xVw Golf IV Highline 1999

xBMW 320i Coupé 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står egentlig IS for? Har aldri fatta det helt =)

Takker for svar! :)

Er ny her, men håper jeg jeg blir litt mer aktiv etterhvert, ettersom jeg snart kan begynne på lappen. hellothere

Er det snakk om e30 eller e36 eller osv?

IS er vell lett sakt en sportslig 318i.

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om e30 eller e36 eller osv?

IS er vell lett sakt en sportslig 318i.

E36.

Er det bare kosmetisk da, eller går det på motor ytelse også?

Hva er sprekest, en 318IS eller 320 ? Stusser litt over det.

BMW M3 Coupé 3.2 1996

xBMW 320ci Cab 2002 Mtech

xVw Golf IV Highline 1999

xBMW 320i Coupé 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36.

Er det bare kosmetisk da, eller går det på motor ytelse også?

Hva er sprekest, en 318IS eller 320 ? Stusser litt over det.

is`n har jo 4er og 140hk.. mens 320i har 150hk rekke 6er.. drar nok litt bedre med en 6er vil jeg tro..

- Bmw 320i 24v R6 Sedan 92mod.

[x]Bmw 320i 24v R6 Sedan 94mod.

[x]Derbi Senda SM 02mod.

[x]Mazda 626 2,0 82mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is`en går nok edre i starter.. opp til en 120-130 km7t.. litt hissigere, men en 320`n går nok bedre etter det mye jevnere drag hele veien. Hvertfall de is`ene jeg har kjørt..

2000 Ford Mondeo ST200

19-- MB 190

2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona

X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter bare i denne tråden.

Når jeg skal kjøpe en bmw e36, burde jeg styre unna de som har gått over 200 ? Eller hvor burde jeg sette grensen ?

Når det gjelder km grenser er det mye forskjellig.

Min bil har gått over 200 000, men tror du skal lete en stund for å finne en som er mer strøken enn min. Har en kamerat som har en 316i som har gått 114 000. Skulle tro det var omvendt på bila våre.

Så mitt råd til deg er at du skal være VELDIG obs på at km stilles ofte tilbake. Det er inget problem, så ville egentlig ikke brydd meg om km jeg. Er den høy er du mer sikker på at den stemmer også:D

S'en i 318is står for Sport. Mens I'en er jo bare vanlig I ;) Mer vet jeg ikke :D

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er jo seff bedre hvor langre ned kmen er, men som jødahl sier er det ingen prob å skru tilbake,, men det er mulig at det går ann å finne ut hva km standen har vært tidligere ved å ringe forsikringsselskapene? vet ikke men kansje, men har unz lite å si dersom alt setr bra ut og den er strøken!

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

be om å få papirene fra eu-kontroller, service osv, km-stand skal stå der...

uanz så går de bilene der 3xecuator alikevel.... min gikk 300,000km før den stoppet og da var det fordi radiatoren fløy og den gikk varm, hadde sikkert gått ennå den, og det er en 1,8 4er fra E30

6erne kan lett gå over 300 opp mot 400 000km.. en som e kjenne hadde en 320i som var gått så langt før han skifta motor..

Km-standen er jo nesten altid vanskleli å forholde seg til.. se på rust på bakluka, hjulbuer, kanaler /under bilen... ulyder fra motor osv... :)

- Bmw 320i 24v R6 Sedan 92mod.

[x]Bmw 320i 24v R6 Sedan 94mod.

[x]Derbi Senda SM 02mod.

[x]Mazda 626 2,0 82mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hva står egentlig IS for? Har aldri fatta det helt =

IS står for injection sport. Forskjellen på 318i og 318is er at is`n har dobble overliggende kammaksler og dertil 16V og er 2 dørs.IS`n har 140hk mens i`n har 115hk.IS`n finnes også som edition utgave og er da med 4 dører og M-teck styling. 4 ern har mere turtall respons enn 6 ern, men dabber av ved toppfart, klokker gått 215.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står egentlig IS for? Har aldri fatta det helt =

IS står for injection sport. Forskjellen på 318i og 318is er at is`n har dobble overliggende kammaksler og dertil 16V og er 2 dørs.IS`n har 140hk mens i`n har 115hk.IS`n finnes også som edition utgave og er da med 4 dører og M-teck styling. 4 ern har mere turtall respons enn 6 ern, men dabber av ved toppfart, klokker gått 215.

Mange E36 318is ble også levert med M-tech styling og M-understell. Interiørmessig var det sportsseter, M-ratt og på enkelte klima og annet ekstrautstyr. Det var heller ikke alle som hadde soltak. På is'en er det originalt med grenrør til eksosen, noe som er gunstig. Dette gir mer effekt og også en morsommere lyd :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider