Gå til innhold

Første bil; 525i Touring.

Ranger emnet

Dessection

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått bilen hjem og rullet ca 70 mil med den etter at jeg fikk den hjem. <3

Bilen:

BMW 525i Touring 1992modell

2,5L Rekke6(selvfølgelig) motor på 192HK (Automatkasse)

Farge; Granitt sølv.

Dekk, 235/45-17" foran og bak.

Senket 30-30 med Tuv godkjenning

Sports stoler forran.

Står med M5 skjørt, fangere, ratt, og felger. Samt orginal alu felger på vinter.

Kenwood stereo, og uvist hva slags høytalere som er rundtom. Setter inn forsterker å ser om lyden blir noe bedre.

Defa pakke, samt alarm.

Dobbel takluke (ikke AC)

Nytt eksosanlegg og girkasse for 2 år siden. Meget pressis og god giring (automat)

forran.jpg

bak.jpg

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen formeninger?

Uansett; Etter å ha tittet gjennom bimmers.no forumet fant jeg ut at bilen har batteriet under baksetet som sikkert alle andre vet av de med slik bil.

Så, jeg holder nå på å dytte inn forsterker i bilen som jeg skal koble på org. høytalerene og forhåpentligvis får et bra ressultat av.

Planene fremover er å trekke om den midtere delen av setene forran og eventuelt bak hvis økonomien rekker, sende felgene på rep pga. diverse fortaukanter som har fått voldta felgene med god hjelp fra de forrige eierene, samt sette inn et nytt frontsett, forsterker, og bakhøytalere, og ny spiller. Sub kommer senere da jeg først vil ha skikkelig god lyd før jeg tenker på bassen (setter kanskje inn ett aktivt bassrør samtidig som spiller.

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm min E34 hadde orginal forsterker og 10 kanals lyd. Se om det sitter en blaupunktforsterker med intergrert delefilter på venstre side baki, bak sidedekslene i bagasjen.

Hvis du har 10-kanals pakka er det et jevla mas å koble på en ekstra forsterker, da den eksiterende forsterkern går på HPF signal fra spillern, og har delefiltre innebygget.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så gæli. Er vist riktig det at det er en 540 frontleppe. :) Må nå si etter å ha tittet på bilder av 540 og m5 at jeg er enig i at 540 leppa er meget mye penere :)

Uansett, sitter ikke i forsterker baki. Har lagt opp pluss og minus/jord nå og skal kjøpe kabelsko så jeg får bytta spiller, og setter inn forsterkeren. :)

Hyggelig å høre at folk liker bilen :) Skal dytte inn bilder etterhvert. (regner hele tiden nå :( )

Anngående setene skal jeg trekke om fordi det er en rift i førersetet som jeg syns er litt skjemmende, og derrfor trekkes setene om. :)

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider