Radial Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 hei Jeg har et 100% orginalt understell på 740'n min... ganske mykt.. krenger nok! hehe cheers Har lyst til å gjøre den stivere, men uten å senke eller bytte felger&gummi.... vil feks bytte til 4 justerbare konidempere gjøre susen? (Eller andre merker) For all del... det er tøft med 17" og senking, men tenker lommebok.... og er litt LEI av at bilen dytter ned fronten 30 cm når man bremser litt hardt ned.. ødelegger jo alt av bremse-egenskapene :) Takker for alle svar! ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 må vel til med nye dempere da, men hvis det er kjøreegenskaper du er ute etter, vil du nok bli fornøyd med 25,, IPD krengningshemmere forran og bak.. jeg ble fortalt at bilen ble helt anderledes etter skifte av disse stagene, og den bilen var rimelig stiv i utgangspunktet..men et sett senkefjører til 13-14hundre lapper er noen alle egentlig burde koste på seg..mener jeg hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Orginale stabstag og fjærer fra 740TiC og et sett med nye dempere. Så kjenner du ikke igjen bilen tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Okey, så nye stab-stag, fjærer og dempere fra Tic er tingen altså.... Blir ikke det Veldig stivt?? hehe. Eller... kommer kanskje ann på hva slags dempere man velger? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Kjøper du alt dette orginalt så får du en bil som sitter en del bedre på veien samtidig som du har mye komfor igjen. Dempere må du jo velge litt etter smak og behag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inzane_racing Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 då e d like greit å legge ut litt ekstra penger på noen gule koni.de e justerbar..då kan du få bilen myk eller stiv.alt etter ditt ønske. koster no 5300+moms hos: http://www.bcb.no Siter 1990 4x4 sierra cosworth 1993 MKIV supra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Stag finner du også her: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/lysakerbil/newsdet86.htm Er ikke så dyre greiene, så ville satset på det istedet for å lete norge rundt etter gamle rustne tic stag. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Om det er lommeboka som teller, så kjøp nye fjører, om dei gamle er gåen. Og kjøp stive dempere. Ein eg kjenner har dei, han kjøpte dei på Volvo, og han kalte dei for caravan dempere? Er ikkje sikker på ka dei heite hos volvo. Men ta ein prat me dei. Sikkert ikkje vits i å skifte så mykje. Men senkesett er tingen. Koster ikkje so mykje, i forhold til nye originale fjører... Også blir det litt stiligere... 40\40 er heilt greit. 700 serien er ganske høg fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 då e d like greit å legge ut litt ekstra penger på noen gule koni.de e justerbar..då kan du få bilen myk eller stiv.alt etter ditt ønske.koster no 5300+moms hos: http://www.bcb.no dette stemmer ikkje heilt. ja koni kan justerest, men er egentlig ikkje stivheten du skal justere. meininga er at du kjøper koni, smekker de på bilen og etter noen år når du syns demperene begynner og bli dårlige, kan du stramme de opp. men for all del. kan justere de på max med en gang og få en pinnestiv bil :):) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Orginale stabstag og fjærer fra 740TiC og et sett med nye dempere. Så kjenner du ikke igjen bilen tenker jeg. Er det ikke like fjærer på tic å gl\gle? A stabstangene?? Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 fjørene på tic å glt er vel litt stivere\lavere. på min orginale tic satt jeg på bilstein sprint,lesjøfors fjører og 18" med lite gummi. ble utrolig god å kjøre på fin asfalt. fikk en 200m lang humpete grusvei pga veiarbeid jeg måtte kjøre hver dag plutselig. brukte 10 min på den strekningen... Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 fjørene på tic å glt er vel litt stivere\lavere. på min orginale tic satt jeg på bilstein sprint,lesjøfors fjører og 18" med lite gummi. ble utrolig god å kjøre på fin asfalt. fikk en 200m lang humpete grusvei pga veiarbeid jeg måtte kjøre hver dag plutselig. brukte 10 min på den strekningen... Oki :) Da lærte jeg noe i dag å :) Humper? Kjører du ikke volvo? Bare å ta sats! :drive2 hihih Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 peety; ikke med det oppsettet der;) da bør du isåfall utstyre deg selv med nyrebelte før du tar av gårde;) kom selv ut for et veiarbeidsområde i kveld..humpet godt ja:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 peety; ikke med det oppsettet der;) da bør du isåfall utstyre deg selv med nyrebelte før du tar av gårde;) kom selv ut for et veiarbeidsområde i kveld..humpet godt ja:D Pysete? hehe.. Nei da! veit det humper litt! :) Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flamer Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Er fjærnene som holder bilen oppe.. støtdemperene tar av for støtene.. Ved bare å bytte til stivere dempere vil bilen fortsatt bikke framover ved nedbremsing.. Mener på att man får tak i stivere fjærer med orginal høyde. Kombiner det med stivere dempere så skjer det ting ;) Lykke til! Siter 01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual -x-Volvo 142 73 -x-Ski-Doo Formula + -x-Volvo 240 (Bilcross) Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.