Gå til innhold

Toppakning

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva er lengden på di orginale topp boltene?og hva er toleransen på hvor mye di kan strekkes?di boltene som sto på toppen brukte jeg 17mm kopp på.regner med det er di orginale...kan ta bilder etterpå av boltene og toppen

Det nærmeste jeg finner på toleranse er:Nyt topstykke 145,6mm, dette står på FK, men ikke på FT

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i flg Tolerance data skal FK ha 3,5/3,85 uten/med filter, mens de andre, inkl. FT skal ha 3,25/385 uten/med filter, tviler på at FT har annet mindre filter enn alle andre?

Alle de skrå rød- motorene (B17, B19, B21, B23, B200, B230) skal ha 3,85 liter inkl. filter. Filteret tar 0,5 liter. Og alle volvo motorene Fra 1962 til 1999 bruker samme filtetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo greit. åssen kam sitter det på da? Tror jeg hadde vurdert å få porta den toppen litt jeg....

er fra 230fb så er vell vx eller vx3...blir nok porta med tia men er helt blakk nå...har brukt alt jeg hadde igjen etter jeg kjøpte bilen til å kjøpe nye deler for å få den kjørbar igjen....har ikke råd til å kjøre en gang :hammer

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ikke i flg tolerance, rart egentlig, er bare å dra til normalt og jevnt da.

En 20-30 Nm er vel ok?

jepp.kjøpte di boltene til 600kr på KRB.di som skulle trekkes til med 110nm.Er vell ikke så lurt å trekke til med 110 med en gang?Tenkte jeg skulle trekke til med noe mindre moment først...så 110,starte motoren å la den gå varm.vente til den blir kald å ettertrekke 110

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har lett etter 531 topp en stund nå men ser ikke ut til å få tak i noe i farten.vil ha bilen kjørbar igjen så det jeg lurte på var om jeg bare skal kjøpe meg en 530 topp...blir jeg og "merke" forskjell fra 531 eller?er vell stort sett like bare at 531 kan portes mere osv...noe som jeg ikke har tenkt å jøre i første omgang uansett.

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett etter 531 topp en stund nå men ser ikke ut til å få tak i noe i farten.vil ha bilen kjørbar igjen så det jeg lurte på var om jeg bare skal kjøpe meg en 530 topp...blir jeg og "merke" forskjell fra 531 eller?er vell stort sett like bare at 531 kan portes mere osv...noe som jeg ikke har tenkt å jøre i første omgang uansett.

Vil du ha 531 topp? mange da ;) har et par ligende, 2 orginale uten kam, kan medfølge d å da, a, k, d, lr h kam :) så har jeg 2 stk me større ventiler å porting :) men de er ikke til salgs ;)

så ta kontakt!!!!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider