Gå til innhold

Toppakning

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp nye bolter som IKKE er strekkbolter. Det er dem med 10mm umbraco-hode. De gamle strekkboltene er det vel 19mm pipe man bruker på.

De skikkelige boltene drar man først 58nm, så 108nm, så starter man opp, lar motoren gå på tomgang til normal arbeidtemp. Så slår man av og venter til dne har blitt helt kald, (gjerne over natten) -For så at man skal dra til alle igjen med 108nm.

Det er viktig med rett rekkefølge på skruene. Den er slik:

7 3 1 5 9

8 4 2 6 10 <--Front

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp nye bolter som IKKE er strekkbolter. Det er dem med 10mm umbraco-hode. De gamle strekkboltene er det vel 19mm pipe man bruker på.

De skikkelige boltene drar man først 58nm, så 108nm, så starter man opp, lar motoren gå på tomgang til normal arbeidtemp. Så slår man av og venter til dne har blitt helt kald, (gjerne over natten) -For så at man skal dra til alle igjen med 108nm.

Det er viktig med rett rekkefølge på skruene. Den er slik:

7 3 1 5 9

8 4 2 6 10 <--Front

takk takk :) hvor burde jeg kjøpe pakning og bolter da?for å slippe å bestille fra så mange plasser

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kobberpakning er bortkasting av penger. har man over 400hk og 1,7bars trykk, så kan det lønne seg med kobberpakning!

Dem har både bolter og pakning på KRB... Bruker to vanlige skiver under hver bolt.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kobberpakning er bortkasting av penger. har man over 400hk og 1,7bars trykk, så kan det lønne seg med kobberpakning!

Dem har både bolter og pakning på KRB... Bruker to vanlige skiver under hver bolt.

krb selger 12,9 bolter med arp skiver for 600 kr da, dem kan man bruke om og om igjen, moment man skal trekke til med da er 110nm

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye motor-olje skal det være på 230fk?og hvilken burde jeg bruke?

En kanne. (3L?) Kjøp helsyntetisk 5w40 av et grei merke. husk å bytte oljefilter når du bytter olje! Ikke bruk oljefilterne fra biltema....

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kanne. (3L?) Kjøp helsyntetisk 5w40 av et grei merke. husk å bytte oljefilter når du bytter olje! Ikke bruk oljefilterne fra biltema....

nei handler ikke fra biltema jeg :) castrol må vell være greit nok? skal hive meg til imorgen å skru av toppen.håper ikke hele motor helvette er ødelagt da.Mulig toppen er blitt skeiv,men det kan fikses.blir litt værre hvis stempler og sånt har tatt kvelden.Er jo vann i oljen nå,så er kanskje en fordel at jeg får ut alt?Må også gjøre rent under toppdekslet...var ikke pent der!Hadde av påfyllingslokket og der var det hvit slim så det ut som...

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kanne med castrol 5w40 er gull ja. Skifta olje på 740'n min på søndagen. Mahle oljefilter og castrol-olje, flotte saker i forhold til masse annet som er å få kjøpt må jeg si :) Fikk nesten lyst til å hjelpe deg med å skifte toppakning jeg :) hehe

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider