Gå til innhold

Toppakning

Ranger emnet


Glenn`

Anbefalte innlegg

Alle de skrå rød- motorene (B17, B19, B21, B23, B200, B230) skal ha 3,85 liter inkl. filter. Filteret tar 0,5 liter. Og alle volvo motorene Fra 1962 til 1999 bruker samme filtetet.

så lenge du ikke har turbo å oljekjøler da;) da skal du ha litt mer pluss et "hi flow" filter :) vi selger dette på jobb http://www.cylmo.no

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjøp goetze pakning.. forsterka pakning selges på volvo til rundt 600kr tror jeg det var...

 

Har hørt på Volvo, men de har ikke hørt om goetze pakning... Hvilken avdeling har denne pakningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det aner jeg ikke, en kompis som hadde kjøpt sin der bare...

 

Har snakka med flere Volvo-avdelinger i Olso-området, og ingen har hørt om Goetze.. hmmmmmmmmm

Jeg satser på original pakning ved topplokkbytte nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva ere egentlig som er så jævli gromt med arp-bolter og sånt? Alle skryter av dem... Kjøpte noen bolter til toppen min en gang.. aner ikke om det var arp eller ikke. kjøpte dem på krb trading, og dem har jo holdt leeenge. Sånne vanlige sorte med umbracohode... Kunne jo brukt samma greiene som vi har på jobben, helt like og betalt 1/4del av prisen i forhold til det krb tar egentlig... mulig jeg er på jordet, men dem boltene var værtfall kliss like dem vi selger på jobben (Jernvarehandelen)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva ere egentlig som er så jævli gromt med arp-bolter og sånt? Alle skryter av dem... Kjøpte noen bolter til toppen min en gang.. aner ikke om det var arp eller ikke. kjøpte dem på krb trading, og dem har jo holdt leeenge. Sånne vanlige sorte med umbracohode... Kunne jo brukt samma greiene som vi har på jobben, helt like og betalt 1/4del av prisen i forhold til det krb tar egentlig... mulig jeg er på jordet, men dem boltene var værtfall kliss like dem vi selger på jobben (Jernvarehandelen)

 

det er 12,9 bolter, krb sier dem han selger er ytterligere herda... jeg veit ikke, men det funker fint med vanlige 12,9 bolter, får sikkert 50stk på jernvarehandel til samma prisen, men er kjekt med de skivene til arp da..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer, da blir det en haug med 12,9-bolter tenker jeg... hehe.. kommer jo ann på hvor mye jeg sparer da. men har aldri vært noe problem med ødelagte toppbolter som jeg har vært borti... skivene kan være greit å ha litt skikkelig ja...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er litt forskjell ja. De fleste av 405-toppene har dysehull (vet ikke om den du har tak i har det..?) 531 er hakket bedre. Jeg ville gått for 531topp med A-kam. K og VX er heller ikke dårlige kammer da...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt forskjell ja. De fleste av 405-toppene har dysehull (vet ikke om den du har tak i har det..?) 531 er hakket bedre. Jeg ville gått for 531topp med A-kam. K og VX er heller ikke dårlige kammer da...

 

Mener du at A-kam er bedre enn VX3? Sitter med begge og skal montere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at A-kam er bedre enn VX3? Sitter med begge og skal montere nå.

har ikke testa alt detta, men har forsket og lest på det.. A-kammen har definitivt best bunndrag, VX3'en er ganske lik, men ikke så bra bunndrag, såvidt jeg husker. -Bunndrag spiller en STOR rolle for bruksbilen, er jo veeldig uøkonomisk å ha 0 bunndrag i bruksbilen...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår