Gå til innhold

Råd om kjøpt av turbomotor! (ft)

Ranger emnet

Danern

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå funnet en turbo motor til bilen min! Det jeg lurte på, er om dette høres ut som et bra kjøp? Motoren skal inn i min 90 modell 240, b230f med jetronic lh 2,4. Motoren har sittet i en 740.

Eller lønner det seg å få tak i en nyere modell motor? veit det er underspyling på de nyere..men tviler på jeg får over 300hk i den likevel.

Alle gode råd mottas med takk! Haster litt..han hadde kanskje annen kjøper på den!

Her er annonsen:

Komplett.

nyrenv, alla packningar bytta, toppen renoverad, vevlager, allt blästrat, målat o iordning gjort.., skit snyggt!

även fräch m46'a med ny koppling..

motor, turbo, boxar, insug, härva kylare,vxl låda, lmm, olje kyl, mm mm! med andra ord allt som behövs för att bulta i annan bil

9000 .- bvsa

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen stor forskjell på denne motorn (er 90 modell) og nyere 940 motorer? tenker da på forbedringer og sånt. underspyling har jeg vel ikke bruk for! Mener at det er fra 90 og utover som har forsterka innmat i forhold til de eldre utgavene?

Trenger all hjelp jeg kan få fortest mulig! Han måtte ha svar imorgen kveld, hadde en annen kjøper!

Er vel grei pris dette?

Og må jeg fortolle motoren for å få den godkjent? Kan vel bare få fyren til å skrive på kvitteringen at motoren er defekt og at jeg betalte 1000kr for den, altså 250kr i moms!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

underspyling kom med FK forresten.

om det er forsterket inmat fra 90 er jeg ikke sikker på. men har du noen volvo karer som kan hjelpe deg med ledningsnettet da?

dyser ogsånt må jo mekkes litt på osv.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er forsterket inmat fra 90 er jeg ikke sikker på. men har du noen volvo karer som kan hjelpe deg med ledningsnettet da?

Mvh Erik

Underspyling kom også på FT`n, i 1993...

Du har B230FT 1. gen og 2. gen...

den 1. generasjon satt i en del 740`er med LH2.2 mens den 2. generasjon satt i 940`er med LH2.4, hvis j ikke tar helt feil nå...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underspyling kom også på FT`n, i 1993...

Du har B230FT 1. gen og 2. gen...

den 1. generasjon satt i en del 740`er med LH2.2 mens den 2. generasjon satt i 940`er med LH2.4, hvis j ikke tar helt feil nå...

Og da kan jeg bare hive inn en FT motor med LH 2.4 i min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh Erik

Forsterket innmat kom i 88B, dvs de som er produsert ca fra 7/88

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i selger idag! Han sier det er jetronic 2,4 og motoren er visst original 90 modell! Skal hente den på lørdag for 9500 svenske! :thumb

Endelig er jeg med i turbo gjengen ogyodude

Noen som hadde giddi å forklart meg hvordan man flytter fordeleren og hvilken forleder jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider