Gå til innhold

Skal bytte til 1031 bakaksling med diffbrems, Mye jobb, ting jeg burde være obs på???

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Som topic lyder, så skal jeg hive meg rundt snart å skifte bakaksling.

Er dette mye jobb, evt vet dere om ting jeg burde gjøre/Ikke gjøre og evt hvilke feil som kan oppstå osv??

flott om noen av dere som har byttet til 1031 med diffbrems og el-uttak. Hadde orket å gitt ei grei forklaring, har heines boka til 240, men kjekt med tips utover det!!

Håper på masse kloke svar, slik at jeg kan hive meg rundt iløpet av de neste dagene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke noe spes. å huske på.. pell av den gamle, på med ny...

lønner seg forøvrig ikke å dele mellomakselen når du bytter bakaksel, dersom du gjør det, bør du merke av... slik at når du setter den sammen havner splinsa på samme sted.. du kan oppleve å få kast i den hvis den ikke blir satt sammen på samme måte.. ikke alltid, men jeg har opplevd det tidligere..

er vel egentlig det eneste jeg kan komme på som er litt viktig...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke så mye hokuspokus.. Kan være greit å løsne calippere og alle fester til bremserør først slik at du kan legge dem unna litt, da slipper du også å lufte bremser etterpå. Så kan det være greit å ha tilgangt til et par jekker og noen bukker...

Og når man først har hele bakstillinga fra hverandre så syns jeg du skal koste på deg nye foringer der.... Veldig kjipt å måtte gjøre samme jobben 2 ganger.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann....

Foringer som blir sagt her er nok lurt å kjøpe nye visst de gamle er stygge, og husk at man ikke skal ha samme olje når man har sperre. Nå har jo ikke jeg mye peil på volvo, men jeg regner med at det er samme opplegget som amcars, kjøp olje som er beregnet på lsd. Du kan også få kjøpt tilsettningsstoff til "vanlig" ikke sperre olje.

Tutt og kjør, sladd og...ehh kjør

Mvh Magnus Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med fare for å repetere.. alle foringer -> NYE du vil merke stor forskjell selv om du bare bytter til orginale.

bakakselolje ja, pass på å bruk en som er beregnet for LSD (limited slip differential)

i samme slengen, gå over klosser, skiver calippere, bremserør (ikke minst bremseslanger) handbrekk osv. sjekk alt av slitedeler. sjekk også at hjullager og difflager er hele (ingen ulyder. greit om du får sjekket det på bil før du bytter, viss ikke må du bare sjekke etterpå)

jo mer dy bytter jo lenger kan du kjøre uten å måtte tenke på bakstilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal til å bytte aksling *ijenn* jeg også... menne lurte på hva foringene koster? er det vanskelig å skifte foringen som er mellom akslingen og opphenget til akslingen, den største og den fremste på bærearmen... for momentstag-foringene er jo mulige å kommme til i ettertid.. samt foringene til panhardstaget;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvile for at de foringene som er på nå, er så slitne, men skal ta en titt.

Isåfall, hvorfor ikke bare kjøpe superflex foringer, eller blir det feil fordeling om jeg kunn har det på bakakslingen, og ikke i resten av understellet??

Evt pris på orginale foringer hos volvo?

Takk for mange svar!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall, hvorfor ikke bare kjøpe superflex foringer, eller blir det feil fordeling om jeg kunn har det på bakakslingen, og ikke i resten av understellet??

stik på volvo å kjøp olje til diffe du tenger 1,6 liter

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte nye foringer på volvo i dag. var visst blitt billigere. bakre lenkarmsforing foran koster 149kr per side. er den som går oftest. var iflg. han på delelageret blitt mye billigere enn før. gjelder kanskje en del andre foringer til 200 serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider