trygvleo Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 For å få chevy 350 i en 140 serie. Hvor mye må gjøres. Hva koster det?? BAkaksel som holder?? er det mulig å godkjenne?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Jeg skal ikke fortelle deg hvor mye det koster, for det spørs jo hvor mye finnish osv. du er ute etter. Men jeg kan si litt om godkjenningsbiten. En vanlig 140 har maks tillatt motoreffekt på 140hk/196nm Hvis det monteres bremsebelegg med nr: Girling bremser: Foran 270163, bak 270164 ATE bremser: Foran 270165, bak 270166 Kan du ha 180hk/220nm En annen begrensning du fort støter borti med V8 er maks tillatt foraksellast. Så det du trenger er en V8 som du kan bevise att har effekter innen disse grensene, dreiemomentet får du nok fort problemer med, men tror nok det er hestene de er mest ute etter. Eller gjør som meg, skriv en h..... lang søknad med detaljert beskrivelse på alle forbedringer du vil gjøre med bilen, og be på slutten av søknaden om å få ha litt mer power. Fokuser på bedre bremser og stivere hjuloppheng det er det er sånt de liker. Skaff deg en fast person i BT som går ann å snakke med og rett alle henvendelser og spørsmål til han slik at han er din faste kontaktperson gjennom hele ombyggningen og godkjenningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Jeg vil gjerne se at du pakker en 8er i 140, du får fullt støtte fra meg m'm Elsker volvo, og amerikansk, så sammen blir det topp m'm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 tankyou. er det plass i 140 til v8?? er det mange som har gjort det før?? Hvilken bakaksel må brukes for at det skal bli holdbart?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Plass skal ikke være noe problem. Har sett noen eksempler på nett før. Bakakslinga holder nok en god stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 får en kjøpt ferdige gear og motorfester noen plass??? har hørt at med th350 kasse går den på høyt turtall i 80km/t. Hva er turtallet med org utv og dekk. Er det noen bedre gearkasser som er billige??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 jeg er glad faren til en kompis av meg jobber på biltilsynet med godkjenning av biler jeg ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 får en kjøpt ferdige gear og motorfester noen plass??? har hørt at med th350 kasse går den på høyt turtall i 80km/t. Hva er turtallet med org utv og dekk. Er det noen bedre gearkasser som er billige??? Er et vanlig problem med feil utveksling ja, du kan jo se om du finner en bakaksling med lavere utveksling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 140 har dårligere plass enn 240, pga. 140 har jo ikke fjærbein. du kan hive på en 1031 aksel og montere dana truetrac diffbrems. rover v8 er lette (alu), men har ikke særlig mye effekt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Mål om du har 75cm x 64cm å gå på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 er plass til det ... Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg