Gå til innhold

spørsmål om 760 turbo intercooler

Ranger emnet


volvo240gl_turbo

Anbefalte innlegg

Har hørt mye dritt om de motorene jah... At de er late, at de drikker bensin som Svenno drikker øl, og at de er lite holdbare...

 

Men bare lurer litt på en ting... for nå begynner liksom hetsen av denne motoren å gå ganske langt i denna tråden... Er det noen av dere som har "rakket ned" på denne motoren her som faktisk har eid en bil med sånn motor i selv..? Eller er det bare fordommer alt i hop...? Hadde vært fint med tilbakemeldinger fra folk som faktisk kjører med denne motoren daglig....

 

en kamerat av meg har en 760 med den motoren, litt volvo entusiast så han var veldig snill med bilen. den motoren gikk 180000 før den tok kvelden. står nå en 230ft i den.

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

400-serien er nok et samarbeid det og, mellom daf, renault og volvo (forbanna dritt det og) Skal man ha volvo, så ere 100,200,700 og 900-serien. 300 og 400-serien er ikke volvo etter min mening. girkassa sitter jo bak på 300-serien og framhjulstrekk på 400-serien, huff.. blir helt oppgitt.

 

400 bilene er gode de.. greit at 440 en er stygg som fy, men 460en er jo etter min mening fin å sjå på.. har en selv som har gått 290000 nå. går som ei kule enda. har ikkje vært masse problem med den. men viss volvo sine modeller skulle begrense seg til kun de bakhjulsdrevne, er der plutselig ikkje so mange volvoer igjen. 300 serien syns eg ikkje er verdig til noken kommentar engang :)

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man velger største motoren i 360'en så har en nå litt mer volvo da.. iallefall motoren...

 

men 360 skal jo vere gode rallybiler... men det er vel bladfjører bak på disse, eller var det bare 340 som hadde det?

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jajaja... ordentlig volvo er jo som sagt 2,7, og 900-serien. Resten er bare piss etter min mening... Er bladfjører på 340'n værtfall ja. Må inrømme at det kunne vært litt fett å hatt en 360 med b230ft-motor i som var blodtrimma, det hadde vært litt morro...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde eg fått tak i en 760 med v6 hadde eg fint kjørt den med den motoren.. hadde bare vært klar på at den kommer til å ryke, og skaffet turbomotor underveis.. vet at det fins folk som sverger til de v6-motorene.. har så vidt kjørt en 264 med v6, og den hadde deilig bunndrag!

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Til dere som ikke vet... Volvos 300 serie har en rad positive egenskaper: i de fleste(alle med 2 liters motor orginalt) er det identiske motorfester som 200/700/900 serien, noe som gjør at montering av en turbomotor ikke er noe problem. :wave De fleste 360'er har 2 liters volvomotor orginalt.

 

At gearkassa sitter bak er meget positivt for vektfordelingen. Lavere vekt enn de større volvo'er. Dette er viktig!!! I racing jages alltid kiloene...det har en grunn;)

 

Angående bakaksel: det viser ikke akkurat stor kunnskap å rakke ned på en de dion bakaksel til fordel for en stiv aksel som sitter på feks 200 serien. Dette opphenget gir mye lavere ufjæret vekt og mye bedre kjøreegenskaper. Ulempen er at de ikke er så kraftig konstruert som på 200 serien og dermed tåler en del mindre effekt.

 

Det er bladfjærer bak på alle 300er, en ulempe, men det er ikke ulovlig å bytte dem;)

 

Det er et klart mønster i kritikken av 300 bilene alle steder: det er alltid påstått ting som er gale, kritikerne viser nesten alltid at de har så lite greie på denne biltypen at de burde la være å si noe. Ofte kommer veldig veldig diffuse ting som feks møkkabil uten noen nærmere grunn.

 

I mine øyne er volvos 300 serie en klart misforstått bilmodell.

 

Har en 360 selv og en b23et, blir nok moro ja :drive2

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et klart mønster i kritikken av 300 bilene alle steder: det er alltid påstått ting som er gale, kritikerne viser nesten alltid at de har så lite greie på denne biltypen at de burde la være å si noe. Ofte kommer veldig veldig diffuse ting som feks møkkabil uten noen nærmere grunn.

 

I mine øyne er volvos 300 serie en klart misforstått bilmodell.

Tror også det er sant det du sier.Folk vet ikke så mye om disse modellene og snakker mest i blinde,og da er det som du sier bedre og ikke si noe.Kan ikke noe særlig om di selv så skal ikke si noe om di.

 

Har en 360 selv og en b23et, blir nok moro ja :drive2

Høres ut som et gøy prosjekt.Får lage deg prosjekt-tråd etterhvert da :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et gøy prosjekt.Får lage deg prosjekt-tråd etterhvert da :)

 

Ja får vel gjøre det når jeg begynner. Har bil og motor men ikke tid siden jeg bor på hybel borte hjemmefra. Så det må nok vente til sommerferien....

 

340 med 1,4 liters motor med sluromatic-kasse er ikke gull, det kan jeg love dere. Må jo pelle fra hverandre halve motoren bare for å skifte oljefilter.

 

Stemmer det, men det er bare noen av de absolutt første 340'ene som har den kombinasjonen... Er få av dem i live i dag....

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, men det er bare noen av de absolutt første 340'ene som har den kombinasjonen... Er få av dem i live i dag....

 

En kamerat av meg hadde sånn for 2 uker siden. da kvella den, vi straffa den rett og slett i hjæl, siden den bilen var så jævli ubruklig.

 

Kan nevne ting som bytte av girkasse, motor, bakaksel, mellomaksel, kløtsj +++++ lista er alt for lang, og hver jævla gang du skal gjøre noe, så man man peller fra hverandre halve bilen. skal man skifte kløtsj må man av med et par motorfester og masse dritt. mest bedritne bilen jeg har vært borti noen gang!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg hadde sånn for 2 uker siden. da kvella den, vi straffa den rett og slett i hjæl, siden den bilen var så jævli ubruklig.

 

Kan nevne ting som bytte av girkasse, motor, bakaksel, mellomaksel, kløtsj +++++ lista er alt for lang, og hver jævla gang du skal gjøre noe, så man man peller fra hverandre halve bilen. skal man skifte kløtsj må man av med et par motorfester og masse dritt. mest bedritne bilen jeg har vært borti noen gang!

Men husk fortsatt at jeg ikke vil forsvare de tidlige 340ene som har reanult motor og variomatic. Skal du ha 300 skal det være med volvomotor og manuell. men du tar vel litt hardt i....

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, synes ikke jeg tar hardt i jeg, du skulle bare visst hvor mye jall jeg har vært borti med de bilene i forhold til dem ekte volvoene (200->700-serien). Skal jeg ha 300-serie, så skal jeg være b230fk / ft i den. hvis ikke er det ikke aktuelt. Detta var siste OT-posten fra meg i denne tråden.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jajaja... ordentlig volvo er jo som sagt 2,7, og 900-serien. Resten er bare piss etter min mening... Er bladfjører på 340'n værtfall ja. Må inrømme at det kunne vært litt fett å hatt en 360 med b230ft-motor i som var blodtrimma, det hadde vært litt morro...

Så du vil heller ha en 244GL enn en volvo 850 T5....for det er en drittbil...eller? er kanskje jeg som misforstår dine hensikter nå men syns nå detta var å ta i rrrrrimelig sterkt! Bare se på de nye R-modellene...er ikke det ordentlig volvo så veit ikke jeg..;)

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil heller ha en 244GL enn en volvo 850 T5....for det er en drittbil...eller? er kanskje jeg som misforstår dine hensikter nå men syns nå detta var å ta i rrrrrimelig sterkt! Bare se på de nye R-modellene...er ikke det ordentlig volvo så veit ikke jeg..;)

 

Ville heller tatt ut T5'en å satt den nedi en 200,700 eller 900. 850 diesel er ok bruksbil, men ikke no mer. Framhjulstrekk da gutter. -får jo aldri lagt en skikkelig slædd! = totalt ubrukelig synes jeg.

-Så det vil si at du liker honda 1,4 gnager, og golf?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår