Gå til innhold

Skal kjøpe batterilader :)

Ranger emnet

Coltern

Anbefalte innlegg

den c-tec 3600 er på 3.6A

men 7000 er på 7A og ligger på rundt 1100.-

og skal man ta C-tec laderne helt ut så det xs 25000 på hele 25A og koster rundt 3500.- ++

jeg bruker selv den 7000 på ett yellow top optima på Emma konkuransene

og det virker meget bra så langt,, og den får den store testen på emma finalen..

Bonden

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv biltema sin 400E lader (aner ikke hvorfor de har kaldt det E på denne, og A på de andre, men). denne koster ca 1700,- og lader det som måtte være på en effektiv måte. lader med opp til 40A. har også boost hvis du trenger det. ble overasket over at den faktisk klarte det det lovet, så kan anbefale den.

ulempen er vel størrelsen og vekten. og selvfølgelig prisen om du har dårlig med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv biltema sin 400E lader (aner ikke hvorfor de har kaldt det E på denne, og A på de andre, men). denne koster ca 1700,- og lader det som måtte være på en effektiv måte. lader med opp til 40A. har også boost hvis du trenger det. ble overasket over at den faktisk klarte det det lovet, så kan anbefale den.

ulempen er vel størrelsen og vekten. og selvfølgelig prisen om du har dårlig med penger.

Penger er vel ikke det største problemet, neida skal ikke være så bråkjekk hehe!

Men kan jo ta en titt på den, biltema har vel noen andre ladere og.

Har jo biltema 5 min unna her så :)

Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping.

Bil: Mitsubishi Galant -97 G8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har en lader til 1200,- (kalles vel 220A om jeg ikke husker feil) også som lader med 20A. denne har størrelse som en vanlig mindre lader igjen, og veier litt mindre, samt har en del svakere boost. denne holder til å lade opp batterer opp til ca 200A, så du trenger i og for seg ikke noe større om du ikke har hastverk eller flere batterier. men har ikke prøvd denne selv og kan derfor ikke si noe om hvordan den er. men om den lever opp til spesifikasjonene er den helt grei den også.

har hatt den minste, 150A laderen (800,-. skal lade med opp til 18A. men så vidt jeg kan huske ladet den ikke med så mye, selv med omtrent tomt batteri), og den var jeg absolutt ikke fornøyd med selv når den bare skulle lade ett batteri. den fungerer sikkert, men den var ikke på langt nær like kraftig eller kjapp som den jeg har nå. men nå er det jo en viss forskjell mellom den minste og den største da, så er ikke umulig at jeg har for store krav bare og pisker laderen selv om den kanskje gjør som den er ment for... :iconsm

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=89308

edit: er nok en grunn også tror jeg til at den som skal lade med 18A koster 800,-, og dne som skal lade med 20A koster 1200,-. den har større boost, men jeg tror den er en del bedre på andre pungter også. men som sakt har jeg ikke prøvd den selv, så kan ikke si noe sikkert.

edit2: når jeg ser etter så ser jeg at 150A kun kan benyttes til 12V batterier, mens de øvre modellene tar både 12V og 24V batterier. kan hnde det er dte som gjør at prisen stiger en del fra 150A til 220A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka akkurat på de der :)

Saken er sånn at jeg (muttern :p) kjøpte nytt batteri for ikke så lenge siden, har spillt litt for mye uten og ha hatt bilen igang så har tappet endel strøm av det, men har vurdert og kjøpe nytt, men vil tro at når dette er full ladet vil det fungere bra.

Hvis ikke dette fungere så må jeg jo kjøpe nytt batteri, men har brukt dette jeg har no før til det samme anlegget og det fungere knall, så trur jeg bare skal lade det opp :)

Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping.

Bil: Mitsubishi Galant -97 G8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider