Gå til innhold

hva er galt med temperaturmåleren?

Ranger emnet

Johnsen

Anbefalte innlegg

På lørdag var jeg ute og kjørte bilen, blinka til høyre om merka at blinklyset blinka kjapt. Da så jeg i refleksjonen i bilen foran at høyre blinklys ikke blinka.

Så var det hjem i garasjen og kikke om pæra kanskje var gått.. jeg kobla fra minus på batteriet, demonterte blinklyset og det viste seg at jeg hadde glemt å sette i kontakten bak i blinklyset etter å ha satt på lyktespoilere... problem solved :D

Men etter dette kjørte jeg meg en tur og la merke til at temperaturmåleren (varmen i motor) ikke virka. Viseren lå på "0". I dag var jeg ute og kjørte igjen og nåla la seg på 80 grader.. hmm den er visst i orden tenkte jeg da. Men etter å ha stått iro med bilen ei stund starta vifta å kjøle motoren. Denne pleier ikke å starte før måleren kommer opp på 90 grader, men nå viste måleren null igjen mens vifta gikk. Hva kan være galt med måleren? Bensinmåleren virker, speedometeret virker (turteller har jeg ikke).

Noen som har peiling her hva det kan være?

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Takk for hjelpsomme svar!

Jeg har ikke gidda å sjekke så nærme på ei stund, men fikk gjort det i dag (endelig litt fint vær :op). Ikke så lenge etter jeg fikk svar, så sjekka jeg kjøleveskenivå, og det var lavt, så jeg fylte på. Ingen forbedring... Men i dag sjekka jeg kontakten som henger på temp- måleren. Her fant jeg ut at ledningen hadde korridert og røket av (hang kun etter PVC'en rundt kobberen). Så jeg fant fram Abiko settet mitt og fikk satt på ny kabelsko. Så nå funka det GOOD... :thumb

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider