Integrale Skrevet Mai 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 Originally posted by Robert Vill bil, om den sprekker i belestningspunkt, så kanvel dette sveises:) Skulle hatt en slik, rallyversjonen helst...:) hehe :) jeg skal ha meg en slik en. ikke rallyversjonen tror jeg, men.. :) bare vent til neste år nå så.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 Originally posted by Integrale hehe :) jeg skal ha meg en slik en. ikke rallyversjonen tror jeg, men.. :) bare vent til neste år nå så.. :D Så skal jeg sitte på prøvde du å si? :) Kunne tenkt meg å teste den i rally.. Eller kanskje bilcross:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Integrale Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Originally posted by Robert Så skal jeg sitte på prøvde du å si? :) Kunne tenkt meg å teste den i rally.. Eller kanskje bilcross:D hehe sikkert bare å sitte på det :D jeg har vært i kontakt med noen som kan importere en til meg til sommeren 2004. så jeg får se. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Mai 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2003 Delta integrale... En av mine favorittbiler!! Var frelst på den bilen før, men jeg regner med at det ikke er så praktisk å ha en slik i bergen...(regn, salt=rust!!) Og da bilen er laget for å bli kjørt i et land med et klima som i italia, så skal det ikke mye til før det ruster!! Har en liten liste over biler som blir mest aktuelt for meg å kjøpe neste gang i ca. 130.000kr klassen (import) -Audi urquattro 10V -BMW M3 E30 -Lancia delta integrale -Mazda 323 GT-R -Nissan sunny GTi-R (litt dyrere igjen da!) -VW Derby G40 Turbo (hvis jeg gidder å ta meg bryet med å bygge) -Mercedes 190E 2.5 16V Men er det virkelig så gale med rust på de lancia`ene som alle vil ha det til?? Det er vel den eneste grunnen til at det butter mer over på urquattro`en når det gjelder valg av bil... Men det er råe biler alle sammen!! Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Integrale Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Originally posted by Urgolf Men er det virkelig så gale med rust på de lancia`ene som alle vil ha det til?? Det er vel den eneste grunnen til at det butter mer over på urquattro`en når det gjelder valg av bil... Men det er råe biler alle sammen!! Kristian Jeg har hørt mye forskjellig. Noen sier at de ruster, noen sier at den ikke ruster(så mye iallefall). Det er vel bare å passe på å vaske den med gjevne mellomrom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Integrale Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Her er en link angående de forskjellige modellene av Lancia Delta Integrale: http://www.lanciadata.com/delta.asp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 næææh. DET var som faen.. er bilen jeg skal prøvekjøre i morgen kveld..... en 90mod 16v Intergrale IKKE evo... han skal bare ha 130.000kr for den.... blei keen på å ta opp et lån, eller avbetaling! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Integrale Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Originally posted by rdl næææh. DET var som faen.. er bilen jeg skal prøvekjøre i morgen kveld..... en 90mod 16v Intergrale IKKE evo... han skal bare ha 130.000kr for den.... blei keen på å ta opp et lån, eller avbetaling! ja det er tøffe biler. som sagt er jeg i kontakt med importør om dagen og i dag fant vi en Evoluzione. 165 lapper ferdig importert :D den har sorte skinnseter og har gått 124000. 1992 modell. synd jeg ikke skal ha bil før til neste år.. :) Ligger den bilen du skal prøvekjøre ute på nettet eller? Er det denne? : http://www.motorborsen.no/moreinfo.asp?recno=107486&ressort=ALLE&adtype=S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Lenge siden det har vert liv på denne tråden men har hatt Integrale 8v i tre år så kan nå en del som bilene. Forskjell 8v 16: fordeling drivkraft 8v: framme 57% bak 43% 16V 44% 56%. (huska ikkje heilt men 99% sikker) 16v g kat altså katalysator modellen av 16v med 8 v motor har 8vn sin kraftfordeling, dette gjelder også EVO 8v kat modellene selv om de er oppgitt med 16vn sin fordeling. Utseendemessig er det kun panseret som er forskjellig , scoop på 16v, den har også bredere felger, men ikke andre skjermer. Innvendig er det vel kun dashbordet så vidt eg vet. Når det gjelder sprekker i karroseriet er det desverre EVOn som er mest utsatt pga bredere sporvidde, spesielt ved A stolpen og nede på gulvet framme i dørkroken. 8vn som eg hadde som eg vet hadde levd et heller hardt liv (kraftig kollidert blant annet) hadde litt sprikker men ingen store farer. Var visst en tilbakekalling på de første EVOne for å få sveist inn forsterkninger her og der mest rundt torpedoveggen, men var noen som glapp igjennom og disse kan vere veldig stygt sprukket. (har sett noen bilder som ikke er bra. Skal vere bilder på http://WWW.EVOCARS.COM) Forskjeller mellom 16v og EVO er mangen men hovedtingene er: Bredere, rundere skjermer, fembolts mot fire bolt,andre lykter blinklys og tåkelys, kun en eksos på venstre side, (en på hver side 8v og 16v), bredere sporvidde. annet interiør + div annet. Mye bedre og fastere biler kvalitets messigt også. 8v og 16v er heller skranglete, i typisk Fiat stil, er litt rause med hardplast itailenerene desverre så det knirker og knaker. Evo er også delt inn i to hovedmodeller Evo 1 (også kjent som Evo3 i tyskland) og Evo2 (også kjent som Sedici i tyskland) Evo 1 har stor turbo og den sprekeste selv om evo 2 er oppgitt med mer hk (mange mener dette er et pr stunt fra Lancia sin side og at den egentlig yter i underkant av 200 hk mot oppgitte 220) men Evo 2 har det klart fineste interiøret nemlig de store Recaro stolene som kun er i spesial modellene av Evo 1. Så det beste kjøpet er egentlig en av spesiall modellene av Evo 1 for da får en både stor turbo og fint interiør. Evo 2 har også 16" felger mot Evo 1 15"s. Kommer ikke på mer nett i farten, har desverre solgt min men skal kjøpe meg en ny en når eg får ordnet litt opp i økonomien igjen så på italiensk dag til neste år skal det nok bli testing igjen. Til dere som vurderer å kjøpe så der det kun å løpe og kjøpe farlig morsom bil, kunne gått litt bedre men det er jo kun å trimme litt så er den biffen i orden. Vinteren er den klart beste årstiden ;) Men kan dog vere litt giftig hvis en trur en er rally verdensmester. Hehe var visst et gjerde som sto i veien for min... Men lykke til. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale 16v Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 kan du legge ut bilder av bilen du eide? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Har desverre ikke bilde av bilen på datan, har desverre lite bilder av bilen. Men var en helt standard 8v, grå med 16 toms Borbet B felger, som igrunn passte bra på bilen. Blei solgt til Bergen, solgte den kollidert, men trur den er på veien igjen var ikke så store greiene. Hvordan går det med 16v n din da. Fungerer fint? Hadde litt små dill med min men skjedde aldri noe store greier. ( Clucth-vaier fjørbeinslager + strammehjul på vifte reima var vel hovedtingene. Skifta også register reim noe som var en heller kødden jobb ikke så veldig god plass at det gjør noe) Er jo råde lagerene som er det største problemet med bilene egentlig men de er jo skifta på din så da er alt goe ting. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 åååååh.... kanke noen kjøpe escorten min så har jeg rå til å kjøpe meg en grale!!!!!!! selges 140.000kr med party pakken! DVD/NOS/STEREO 125.000kr Uten.... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale 16v Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 jo det går vel bra med den etter de siste meldingene jeg fikk fra verkstedet i dag.det er jo ikke mye verre og skru på en lancia enn en audi s4,hadde det før,tok registerreima på den så da ble det litt skruing,men takket være en god kompis som jobber på et værksted jikk det greit,og alt blir jo litt bedre når man er to om å jøre en ting.(sånn er det jo i senga også) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Originally posted by Urgolf Delta integrale... En av mine favorittbiler!! Var frelst på den bilen før, men jeg regner med at det ikke er så praktisk å ha en slik i bergen...(regn, salt=rust!!) Og da bilen er laget for å bli kjørt i et land med et klima som i italia, så skal det ikke mye til før det ruster!! Har en liten liste over biler som blir mest aktuelt for meg å kjøpe neste gang i ca. 130.000kr klassen (import) -Audi urquattro 10V -BMW M3 E30 -Lancia delta integrale -Mazda 323 GT-R -Nissan sunny GTi-R (litt dyrere igjen da!) -VW Derby G40 Turbo (hvis jeg gidder å ta meg bryet med å bygge) -Mercedes 190E 2.5 16V Men er det virkelig så gale med rust på de lancia`ene som alle vil ha det til?? Det er vel den eneste grunnen til at det butter mer over på urquattro`en når det gjelder valg av bil... Men det er råe biler alle sammen!! Kristian Anbefaler urquattro sterkt, fra 85 er de galvaniserte også, minimalt med rust, en bitte bitte liten prikk midt på døra, pga hul i lakken, og når jeg tok av forskjermene, så var det litt under der man skrur fast forskjermene, det tok jeg med punkt blåser og etsprimer og primer. Det er jo flere steder jeg ikke har sett sikkert, men jeg er veldig imponert. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AimPoint Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 forskjellen på 8v og 16v er vell alt nesten, er jo EVO trosalt. Er laget mye sterkere, alt fra driv aksler osv... Siter Audi A4 1,8tq __________________________ x - Audi A4 1,8Turbo Avant x - Golf Mk1 1,8GTI x - Austin Mini 1275 GT Clubman x - Morris Mini 1000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.