Gå til innhold

Hæ!!?!

Ranger emnet


sindrulf

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Delta integrale... En av mine favorittbiler!!

Var frelst på den bilen før, men jeg regner med at det ikke er så praktisk å ha en slik i bergen...(regn, salt=rust!!) Og da bilen er laget for å bli kjørt i et land med et klima som i italia, så skal det ikke mye til før det ruster!!

 

Har en liten liste over biler som blir mest aktuelt for meg å kjøpe neste gang i ca. 130.000kr klassen (import)

 

-Audi urquattro 10V

-BMW M3 E30

-Lancia delta integrale

-Mazda 323 GT-R

-Nissan sunny GTi-R (litt dyrere igjen da!)

-VW Derby G40 Turbo (hvis jeg gidder å ta meg bryet med å bygge)

-Mercedes 190E 2.5 16V

 

Men er det virkelig så gale med rust på de lancia`ene som alle vil ha det til??

Det er vel den eneste grunnen til at det butter mer over på urquattro`en når det gjelder valg av bil...

Men det er råe biler alle sammen!!

 

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Men er det virkelig så gale med rust på de lancia`ene som alle vil ha det til??

Det er vel den eneste grunnen til at det butter mer over på urquattro`en når det gjelder valg av bil...

Men det er råe biler alle sammen!!

 

Kristian

 

Jeg har hørt mye forskjellig. Noen sier at de ruster, noen sier at den ikke ruster(så mye iallefall). Det er vel bare å passe på å vaske den med gjevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næææh. DET var som faen.. er bilen jeg skal prøvekjøre i morgen kveld.....

 

en 90mod 16v Intergrale IKKE evo...

han skal bare ha 130.000kr for den.... blei keen på å ta opp et lån, eller avbetaling!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

næææh. DET var som faen.. er bilen jeg skal prøvekjøre i morgen kveld.....

 

en 90mod 16v Intergrale IKKE evo...

han skal bare ha 130.000kr for den.... blei keen på å ta opp et lån, eller avbetaling!

 

ja det er tøffe biler. som sagt er jeg i kontakt med importør om dagen og i dag fant vi en Evoluzione. 165 lapper ferdig importert :D den har sorte skinnseter og har gått 124000. 1992 modell. synd jeg ikke skal ha bil før til neste år.. :)

 

Ligger den bilen du skal prøvekjøre ute på nettet eller? Er det denne? : http://www.motorborsen.no/moreinfo.asp?recno=107486&ressort=ALLE&adtype=S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Lenge siden det har vert liv på denne tråden men har hatt Integrale 8v i tre år så kan nå en del som bilene.

Forskjell 8v 16: fordeling drivkraft 8v: framme 57% bak 43% 16V 44% 56%. (huska ikkje heilt men 99% sikker) 16v g kat altså katalysator modellen av 16v med 8 v motor har 8vn sin kraftfordeling, dette gjelder også EVO 8v kat modellene selv om de er oppgitt med 16vn sin fordeling. Utseendemessig er det kun panseret som er forskjellig , scoop på 16v, den har også bredere felger, men ikke andre skjermer. Innvendig er det vel kun dashbordet så vidt eg vet.

Når det gjelder sprekker i karroseriet er det desverre EVOn som er mest utsatt pga bredere sporvidde, spesielt ved A stolpen og nede på gulvet framme i dørkroken. 8vn som eg hadde som eg vet hadde levd et heller hardt liv (kraftig kollidert blant annet) hadde litt sprikker men ingen store farer. Var visst en tilbakekalling på de første EVOne for å få sveist inn forsterkninger her og der mest rundt torpedoveggen, men var noen som glapp igjennom og disse kan vere veldig stygt sprukket. (har sett noen bilder som ikke er bra. Skal vere bilder på http://WWW.EVOCARS.COM)

Forskjeller mellom 16v og EVO er mangen men hovedtingene er: Bredere, rundere skjermer, fembolts mot fire bolt,andre lykter blinklys og tåkelys, kun en eksos på venstre side, (en på hver side 8v og 16v), bredere sporvidde. annet interiør + div annet. Mye bedre og fastere biler kvalitets messigt også. 8v og 16v er heller skranglete, i typisk Fiat stil, er litt rause med hardplast itailenerene desverre så det knirker og knaker.

Evo er også delt inn i to hovedmodeller Evo 1 (også kjent som Evo3 i tyskland) og Evo2 (også kjent som Sedici i tyskland)

Evo 1 har stor turbo og den sprekeste selv om evo 2 er oppgitt med mer hk (mange mener dette er et pr stunt fra Lancia sin side og at den egentlig yter i underkant av 200 hk mot oppgitte 220) men Evo 2 har det klart fineste interiøret nemlig de store Recaro stolene som kun er i spesial modellene av Evo 1. Så det beste kjøpet er egentlig en av spesiall modellene av Evo 1 for da får en både stor turbo og fint interiør. Evo 2 har også 16" felger mot Evo 1 15"s.

Kommer ikke på mer nett i farten, har desverre solgt min men skal kjøpe meg en ny en når eg får ordnet litt opp i økonomien igjen så på italiensk dag til neste år skal det nok bli testing igjen. Til dere som vurderer å kjøpe så der det kun å løpe og kjøpe farlig morsom bil, kunne gått litt bedre men det er jo kun å trimme litt så er den biffen i orden. Vinteren er den klart beste årstiden ;)

Men kan dog vere litt giftig hvis en trur en er rally verdensmester. Hehe var visst et gjerde som sto i veien for min... Men lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke bilde av bilen på datan, har desverre lite bilder av bilen. Men var en helt standard 8v, grå med 16 toms Borbet B felger, som igrunn passte bra på bilen. Blei solgt til Bergen, solgte den kollidert, men trur den er på veien igjen var ikke så store greiene.

Hvordan går det med 16v n din da. Fungerer fint? Hadde litt små dill med min men skjedde aldri noe store greier. ( Clucth-vaier fjørbeinslager + strammehjul på vifte reima var vel hovedtingene. Skifta også register reim noe som var en heller kødden jobb ikke så veldig god plass at det gjør noe) Er jo råde lagerene som er det største problemet med bilene egentlig men de er jo skifta på din så da er alt goe ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååh.... kanke noen kjøpe escorten min så har jeg rå til å kjøpe meg en grale!!!!!!!

 

selges 140.000kr med party pakken! DVD/NOS/STEREO

125.000kr Uten....

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det går vel bra med den etter de siste meldingene jeg fikk fra verkstedet i dag.det er jo ikke mye verre og skru på en lancia enn en audi s4,hadde det før,tok registerreima på den så da ble det litt skruing,men takket være en god kompis som jobber på et værksted jikk det greit,og alt blir jo litt bedre når man er to om å jøre en ting.(sånn er det jo i senga også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Delta integrale... En av mine favorittbiler!!

Var frelst på den bilen før, men jeg regner med at det ikke er så praktisk å ha en slik i bergen...(regn, salt=rust!!) Og da bilen er laget for å bli kjørt i et land med et klima som i italia, så skal det ikke mye til før det ruster!!

 

Har en liten liste over biler som blir mest aktuelt for meg å kjøpe neste gang i ca. 130.000kr klassen (import)

 

-Audi urquattro 10V

-BMW M3 E30

-Lancia delta integrale

-Mazda 323 GT-R

-Nissan sunny GTi-R (litt dyrere igjen da!)

-VW Derby G40 Turbo (hvis jeg gidder å ta meg bryet med å bygge)

-Mercedes 190E 2.5 16V

 

Men er det virkelig så gale med rust på de lancia`ene som alle vil ha det til??

Det er vel den eneste grunnen til at det butter mer over på urquattro`en når det gjelder valg av bil...

Men det er råe biler alle sammen!!

 

Kristian

 

Anbefaler urquattro sterkt, fra 85 er de galvaniserte også, minimalt med rust, en bitte bitte liten prikk midt på døra, pga hul i lakken, og når jeg tok av forskjermene, så var det litt under der man skrur fast forskjermene, det tok jeg med punkt blåser og etsprimer og primer. Det er jo flere steder jeg ikke har sett sikkert, men jeg er veldig imponert.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår