Laaars Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Hei! Noen som vet hva som er fint å tette sprekk i blokka med? Klart man kan sveise, men dette er dyrt og krevende. Har hørt man kan bruke Stål-epoxy, men er litt tvilende til hvor holdbart det er? Noen erfaringer? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 åssen motor er det? om det er en golf MK1 motor, bytter du bare blokka... :) de der går det jo 16 på dusinet av :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Hehe, hadde det vært det så ;) Er en Suzuki Vitara... ikke min bil. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Hvor på blokka er sprekken? En kamerat av meg brukte MegaMetall på blokkplanet på en Corolla GT Twincam, funket fett det... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Sprekken er der giveren for oljetrykk skal skrus inn... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 :bump Haster litt :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Du får jo kjøpt på feks mekk, biltema, el. lign. har aldri prøvd det og husker ikke hva det heter. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Mekonomen selger "WondarWeld" noe som "sveiser" igjen sprekker.. Men siden dette er i oljekanalene så veit jeg ikke helt om det blir holdbart Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Har brukt noe kjemisk metall på plasser med stor korrosjonsfare.Husker ikke hva det heter men det kommer i et plastikkrør og er 2-komponent.Det skal knaes inn i hverandre og er blålig i fargen. Skal se om jeg kommer meg på jobb senere og sjekke ut navnet. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 faren din sin bil eller jon sin??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Kjemisk metal ol holder skjelden mere enn et år eller to. Spørs på hvor varmt det blir på det stede hvor det er sprekk. (stål/jern/alu og kjemisk metal utvider seg forskjellig ved div temp.) Det beste er nok å sveise. Men om det er et bolthull som er sprekt er det funskjonelt med noe form for kjemisk metall. Sørg for å gjøre det skikkelig rent først... Og ikke ta i bruk motoren før det er skikkelig herdet. PS: kjemisk metal er ekstremt bra til å lappe bensintanker ol med... Tåler bensin, hydraulikk olje ol.. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Gå inn på GASOLIN.NO. Der har de sånn reparasjons "pasta". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Dette bruker vi på plasser som, sjøvannskjølere (temp 90c), glykolkjølere, kullkastere (ca 110c og døgnkontinuerlig rotasjon @ 500rpm), girhus og alt annet der små sprekker har oppstått.Vi har eksempler på at slike reperasjoner har vart i flere år med rette bearbeiding.Vi bruker dette også på snøskutere! NDO Stålstick (Nr.: 57334) Epoxybasert reparasjonsmasse til reparasjon av alle typer metall. Brukes på motordeler, verktøy o.l. Massen kan bores, skjæres og dreies i når den er ferdig herdet. http://www.nordenolje.no/no/product.asp?action=view&id=401 Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.