Gå til innhold

dørlås på escort

Ranger emnet


Baksietrølle

Anbefalte innlegg

Har seg slik at låsen i bagasjerommet er klikk og vil ikke åpne døra. får åpnet den fra spaken framme, men så har det seg slik at også låsen på pasasjerdøra også er klik slik at den vil kun låse og ikke åpne.

 

Har hørt at låsene på bilen ( Ford Escort 97 mod) er relativt dyre grunnet koding av nøkkel og mye slik.

 

Men gjelder dette også bagasjelåsen. Selve sylinderen har jo ingen ledninger tilkoblet eller noe slik som alle de andre... er denne like dyr?

 

Tenker som så at i tilfelle låsen på førerdøra (som er den eneste man kan låse opp bilen med) skulle fryse eller av annen grunn slutte å virke. Da kommer jeg meg faktisk ikke inn i bilen igjen damndamn

 

Noen tips?

 

ps. har prøvd å smøre låsen med både crc og lås spray en rekke ganger, men kommer bare brun rust gugge ut, og ingen tegn til forbedring

pajero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Selve låsesylinderne er ikke dyre. Koster vel rundt 120,- til 130,- hvis jeg ikke husker helt feil, pluss litt ekstra for kodingen av selve låsesylinderen. Du trenger ikke kode noen nøkler. Veldig enkelt å bytte i både dører og bagasjeluke. Det er ingen ledninger tilkoblet selve låsesylinderen, så det trenger du ikke bekymre deg over. Når du først er igang, kjøp like gjerne alle 3 låsene... det er like greit å bytte alt, så vet du at det er nytt og fint.

 

Få Ford-forhandleren til å kikke på selve nøkkelen din også - det kan hende den er slitt og må byttes. Da må du få kodet nøkkelen (hvis du har startsperre vel og merke).

 

Når det gjelder CRC og låsolje i Ford-låsene, så er det faktisk ikke anbefalt, siden det fører til større slitasje. Spør på Ford om du kan få med en tube spesialfett som skal brukes i låsene. Denne beskytter mot frost og smører.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her fikk man vite en del nyttig ja.

 

Har 3 nøkler, så tror ikke at slitasje skal være noe problem. og å kode nøklene gjør man jo fint selv, da det står beskrevet i instuksjonsboka hvordan, uten at jeg husker det nå. var i allefall et eller annen i tenningslåsen..

 

men da er det nok mulig at jeg bestiller meg nye låser ja, hvis prisen ikke var verre. har hørt rykter om 500-700 pr sylinder jeg, så var redd for min lommeboks liv her en stund

pajero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår