Duck Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Hei! Nå driver jeg og skal bygge anlegg i 240'en, men har hørt mye forskjellig om hvordan man bør bygge subkassa baki 240. Har søkt litt rundt på forumet etter bilder, men uten særlig hell.. Det jeg har kommet frem til er at det er lurest å bygge så subbene spiller mot seteryggen.. Til inspirasjon om hvordan jeg skal bygge leter jeg derfor etter bilder av hvordan andre har bygd i bagasjerommet på sin staselige volvo 240. Ikke vær redd for å hiv inn bilder, gjerne med litt info om komponenter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Skal du ha best mulig lyd? Da burde du ha subbene mot seteryggen (slik du har tenkt). Hvis du skal få det til å se best mulig ut setter du subbene utover! :) Som du sikkert veit så er hifi billigere i sverige! ;) http://www.bilradiospes.no har bra tilbud, god service og gode produkter! :) Har ikke noen bilder av anlegg i 240, jeg! :/ Men vil GJERNE se! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duck Skrevet September 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 hehe, selve komponentene er ikke noe problem å få tak i, jeg er "enda en av de" som har planer om å gå for rockford.. har rockfordspiller allerede, 9220R om jeg ikke husker feil. Veldig fornøyd med den.. monoblokk har jeg også, som yter 475w i 4ohm, 900 i 2ohm og 1200 i 1ohm.. har 2 12" rockford punch på hånda, men vet ikke hvilken modell det er ennå, og ikke vet jeg om jeg får plass til det heller :p Derfor: Bilder ønskes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 En kompis hadde 2 12" rockford i en tett kasse..mener de sto bakover..uansett dunka det innmari bra altså! Jeg har en 12" rockford he 1, i ei porta 47 liters kasse! den står bakerst på gulvet, men peker innover mot seteryggen! Dunker ganske bra til å bare være en 12 altså! men merk deg at det hjelper mye å ha nede armlenet. Sats også på solid frontsett. Jeg har 4,5" fra kenwood i frontdørene, husker ikke merke! (trøtt). Meget fornøyd med det. Tror ikke jeg har noen bilder heller for øyeblikket. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 i 240'er er det bare en ting som fungerer.. gode høyttalere INNI bilen.. (unntatt stasjonsvogn, der fungerer subben også) men med bare rå subb spiller du kun utenfor bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duck Skrevet September 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 men merk deg at det hjelper mye å ha nede armlenet. hmm.. tror ikke jeg kommer til å ha armlenet nede, da det er så ufattelig stygt når man har rsport-setetrekk og brune seter under :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 hmm.. tror ikke jeg kommer til å ha armlenet nede, da det er så ufattelig stygt når man har rsport-setetrekk og brune seter under :P Hehe..veit alt om det altså! cheers Har blått interiør jeg..med beige/brune r-sport setetrekk..men ofrer utseendet bak for god lyd! Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 i min volvo har jeg Pioneer cd-spiller, JBL GTO frontsett (13cm), baki har jeg 2x10" i porta kasse. Prøvd med og ha elementer pekende mot sete ryggen, ikke mot sete ryggen, og prøvd porting. Jeg fikk best lyd med porta kasse. JBL GTO frontsettet: Cd-spiller: Sub kassa: Og ett av bassportene: Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Jeg byggde en slik kasse...: http://ovlov.no/gallery/album02/Bilde_015?full=1 Tett kasse på 60 liter med 2 stykk 12" audiobahn.. Nokk til at det smeller for ørene så det er ikke umulig å bygge anlegg i 240ien... :volvsmile Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duck Skrevet September 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 flott med bilder, å så kjapp respons da gitt :cocain: volvoturbo240: det der så jo ikke så verst ut, kanskje jeg skal prøve noe sånt no:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 flott med bilder, å så kjapp respons da gitt :cocain: volvoturbo240: det der så jo ikke så verst ut, kanskje jeg skal prøve noe sånt no:) Takk takk.. ikke færdig enda da.. Skal fikkses opp litt ellers nedi bagasjen å..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethB Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 flott med bilder, å så kjapp respons da gitt :cocain: volvoturbo240: det der så jo ikke så verst ut, kanskje jeg skal prøve noe sånt no:) Hmmm.. Tror nok ikke du får det beste resultatet med å gjøre det slik.... :) Når jeg hadde 240, hadde jeg en 12'er som spilte mot seteryggen, og glass i veggen mot bagasjerommet. Hadde to porter opp i hatthylla, men det er ikke nødvendig.(behøver ikke så stor kasse heller da...) Smi deg ei tett kasse med bassene mot seteryggen, og lag et deksel som du trekker med skai eller teppe. Enkelt og greit... :) Siter Nytt prosjekt på gang ganske snart... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethB Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Takk takk.. ikke færdig enda da.. Skal fikkses opp litt ellers nedi bagasjen å..! Tror nok du burde rydde opp i det ormebolet du har baki der ja... ;) Siter Nytt prosjekt på gang ganske snart... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Hmmm.. Tror nok ikke du får det beste resultatet med å gjøre det slik.... :) Når jeg hadde 240, hadde jeg en 12'er som spilte mot seteryggen, og glass i veggen mot bagasjerommet. Hadde to porter opp i hatthylla, men det er ikke nødvendig.(behøver ikke så stor kasse heller da...) Smi deg ei tett kasse med bassene mot seteryggen, og lag et deksel som du trekker med skai eller teppe. Enkelt og greit... :) Hadde ei spl kasse til de subbene før! 4 stykk 4" bassporter å subban inn mot setet.. synes ikke det trykka like bra..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethB Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Det kan så være... Forslaget mitt gir en pen og grei lyd, som det går an å høre på! For mye bass raserer lyden... Siter Nytt prosjekt på gang ganske snart... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg