Gå til innhold

Bilder av anlegg i 240

Ranger emnet

Duck

Anbefalte innlegg

Hei! Nå driver jeg og skal bygge anlegg i 240'en, men har hørt mye forskjellig om hvordan man bør bygge subkassa baki 240. Har søkt litt rundt på forumet etter bilder, men uten særlig hell..

Det jeg har kommet frem til er at det er lurest å bygge så subbene spiller mot seteryggen.. Til inspirasjon om hvordan jeg skal bygge leter jeg derfor etter bilder av hvordan andre har bygd i bagasjerommet på sin staselige volvo 240.

Ikke vær redd for å hiv inn bilder, gjerne med litt info om komponenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha best mulig lyd? Da burde du ha subbene mot seteryggen (slik du har tenkt). Hvis du skal få det til å se best mulig ut setter du subbene utover! :)

Som du sikkert veit så er hifi billigere i sverige! ;) http://www.bilradiospes.no har bra tilbud, god service og gode produkter! :)

Har ikke noen bilder av anlegg i 240, jeg! :/ Men vil GJERNE se! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, selve komponentene er ikke noe problem å få tak i, jeg er "enda en av de" som har planer om å gå for rockford.. har rockfordspiller allerede, 9220R om jeg ikke husker feil. Veldig fornøyd med den.. monoblokk har jeg også, som yter 475w i 4ohm, 900 i 2ohm og 1200 i 1ohm.. har 2 12" rockford punch på hånda, men vet ikke hvilken modell det er ennå, og ikke vet jeg om jeg får plass til det heller :p

Derfor: Bilder ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis hadde 2 12" rockford i en tett kasse..mener de sto bakover..uansett dunka det innmari bra altså!

Jeg har en 12" rockford he 1, i ei porta 47 liters kasse! den står bakerst på gulvet, men peker innover mot seteryggen! Dunker ganske bra til å bare være en 12 altså! men merk deg at det hjelper mye å ha nede armlenet.

Sats også på solid frontsett. Jeg har 4,5" fra kenwood i frontdørene, husker ikke merke! (trøtt). Meget fornøyd med det. Tror ikke jeg har noen bilder heller for øyeblikket.

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. tror ikke jeg kommer til å ha armlenet nede, da det er så ufattelig stygt når man har rsport-setetrekk og brune seter under :P

Hehe..veit alt om det altså! cheers

Har blått interiør jeg..med beige/brune r-sport setetrekk..men ofrer utseendet bak for god lyd!

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i min volvo har jeg Pioneer cd-spiller, JBL GTO frontsett (13cm), baki har jeg 2x10" i porta kasse. Prøvd med og ha elementer pekende mot sete ryggen, ikke mot sete ryggen, og prøvd porting. Jeg fikk best lyd med porta kasse.

JBL GTO frontsettet:

th_P9260783.jpg

Cd-spiller:

th_P9260784.jpg

Sub kassa:

th_P9260790.jpg

Og ett av bassportene:

th_P9190704.jpg

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byggde en slik kasse...:

http://ovlov.no/gallery/album02/Bilde_015?full=1

Tett kasse på 60 liter med 2 stykk 12" audiobahn.. Nokk til at det smeller for ørene så det er ikke umulig å bygge anlegg i 240ien... :volvsmile

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott med bilder, å så kjapp respons da gitt :cocain:

volvoturbo240: det der så jo ikke så verst ut, kanskje jeg skal prøve noe sånt no:)

Takk takk.. ikke færdig enda da.. Skal fikkses opp litt ellers nedi bagasjen å..!

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott med bilder, å så kjapp respons da gitt :cocain:

volvoturbo240: det der så jo ikke så verst ut, kanskje jeg skal prøve noe sånt no:)

Hmmm.. Tror nok ikke du får det beste resultatet med å gjøre det slik.... :) Når jeg hadde 240, hadde jeg en 12'er som spilte mot seteryggen, og glass i veggen mot bagasjerommet. Hadde to porter opp i hatthylla, men det er ikke nødvendig.(behøver ikke så stor kasse heller da...) Smi deg ei tett kasse med bassene mot seteryggen, og lag et deksel som du trekker med skai eller teppe. Enkelt og greit... :)

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Tror nok ikke du får det beste resultatet med å gjøre det slik.... :) Når jeg hadde 240, hadde jeg en 12'er som spilte mot seteryggen, og glass i veggen mot bagasjerommet. Hadde to porter opp i hatthylla, men det er ikke nødvendig.(behøver ikke så stor kasse heller da...) Smi deg ei tett kasse med bassene mot seteryggen, og lag et deksel som du trekker med skai eller teppe. Enkelt og greit... :)

Hadde ei spl kasse til de subbene før! 4 stykk 4" bassporter å subban inn mot setet.. synes ikke det trykka like bra..!

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider