Gå til innhold

Bilder av anlegg i 240

Ranger emnet

Duck

Anbefalte innlegg

her er det anlegget j hadde i 240`n min, der kassa ble lagd av Kenneth B for noen år tilbake :)

12" RF subb som slår inn mellom armlene, kassa var porta når j kjøpte den, men fikk renere og penere lyd når gjorde den om til lukka kasse...

her er noen bilder fra anlegget j hadde...

FØR

197884.jpg

ETTER

197885.jpg

egentlig syns j denne løsningen har spilt best i de 2 240`ene j har hatt, har prøvd 3-4 forskjellige løsninger, og j syns denne var penest og best for min del...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av annlegget mitt,

Ble rein lyd men ikke sånn veldig trøkk.

hadde delt kasse med bassporter i hatthylla å en bassport inn i midtarmlenet.

Har nå rivi det ut å bynt på nytt,

nå driver jeg å bygger helt tett kasse under hatthylla å 2x 12"pioneer bassere med magneten ut i bagasjerommet, blir sen ganske bra ut håper jeg,

kan legge ut bilder når jeg blir ferdig,

Her er bilde av gamleanlegget

93890010.jpg

-93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006

-00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pent med bilder, har nå så å si bestemt jeg for at det blir slik at jeg bygger med subbene vendt mot seteryggen :)

Men hvordan får man egentlig bygd med plexi ordentlig i kassa egentlig?

Sånn at man kan se bakenden av subbene fra bagasjerommet?

Det jeg hadde tenkt på som en løsning var at jeg feks hadde to 22mm mdf-plater, og freset inn 10mm spor i hver plate for å få plass til 20mm plexi imellom på en måte..

Fortsett å hiv inn bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontsett hadde vært knakende fint å få litt info på! Får forsterker til helga, og sverigetur til uka! :D

Ontopic: Åssen fester dere plexiglasset? Hvis man har litt bass som er noe å skryte av, så må da dette riste og dunke ganske masse hvis det ikke sitter godt!? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av annlegget mitt,

Ble rein lyd men ikke sånn veldig trøkk.

hadde delt kasse med bassporter i hatthylla å en bassport inn i midtarmlenet.

Har nå rivi det ut å bynt på nytt,

nå driver jeg å bygger helt tett kasse under hatthylla å 2x 12"pioneer bassere med magneten ut i bagasjerommet, blir sen ganske bra ut håper jeg,

kan legge ut bilder når jeg blir ferdig,

Her er bilde av gamleanlegget

93890010.jpg

Det der var jo rett og slett nydelig. Du har vel ikke større eller flere bilder av anlegget? Det der var en stor inspirasjonskilde. Nydelig bil også forresten. Hilket bakskjørt er det du har?

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontsett hadde vært knakende fint å få litt info på! Får forsterker til helga, og sverigetur til uka! :D

Ontopic: Åssen fester dere plexiglasset? Hvis man har litt bass som er noe å skryte av, så må da dette riste og dunke ganske masse hvis det ikke sitter godt!? :S

Bruk 10 mm vanlig glass, så blir det bra. :) Sveis sammen ei ramme, som du limer glasset i med rutelim, også skrur du ramma til basskassa... :) Altså, du lager vggen mot bagasjerommet kun av glass.. :)

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipen: Tusen takk for hyggelig komentar, kan gjerne sende deg noen bilder på E-Mail, vis du har det.

Bakfangeren er fra 850 men jeg har bygd den om får plass til 2 potter å skilt.

se gjerne Tråden om min 240

der står det meste:)

-93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006

-00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider