Gå til innhold

Problem med lås på Vectra B. Kva kan vere galt?

Ranger emnet

UrGe-BoY

Anbefalte innlegg

Har fått problem med låsen på min Vectra B. (førardøra) Den har gått i vranglås og låser seg berre opp i 1 av 1000 tilfeller... litt slitsomt å klatre ut døra på passasjersida.. Dei andre dørene fungerar heilt fint.. berre førardøra som har klikka..

Treng eg ny lås..?

Vanskeleg å bytte..?

Kan eg kjøpe brukt..?

Må eg ha ny nøkkel..?

Håpar nokon har eit lurt svar... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrallås?

I tilfelle sentrallås, så er dette visstnok en vanlig feil på låsene.

Etter hva jeg har hørt, så er dette noe som oppstår spesiellt når det blir kjøligere i luften, og da spesiellt på venstre bakdør (Kilde: Oldervoll, Nesttun).

Når jeg tenker meg om, så kan du jo låse opp med nøkkelen (ikke fjernkontrollen).

Om du ikke får noe motstand når du vrir, så kan det være dritt og slikt faenskap i låsen.

Massevis av rustløser på boks, 5-56 eller hva den heter, fungerer i de fleste tilfellene.

Ellers så kan det være greitt med litt mer info om problemet hvis ikke noe av overstående funker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det samme problemet når jeg kjøpte min. dem på verkstedet sa at de måtte bytte hjerne til sentral låsen... at feilen satt der... ordentlig møkka problem.

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrallås?

I tilfelle sentrallås, så er dette visstnok en vanlig feil på låsene.

Etter hva jeg har hørt, så er dette noe som oppstår spesiellt når det blir kjøligere i luften, og da spesiellt på venstre bakdør (Kilde: Oldervoll, Nesttun).

Når jeg tenker meg om, så kan du jo låse opp med nøkkelen (ikke fjernkontrollen).

Om du ikke får noe motstand når du vrir, så kan det være dritt og slikt faenskap i låsen.

Massevis av rustløser på boks, 5-56 eller hva den heter, fungerer i de fleste tilfellene.

Ellers så kan det være greitt med litt mer info om problemet hvis ikke noe av overstående funker:)

No har eg fått opp døra.. men no får eg ikkje den til å gå i lås igjen.. :shake

Det er nok eit eller ant som har hengt seg opp.. lol

Eg forklarte meg kanskje litt dårleg i første innlegg. Men sentrallåsen var altså iorden. Og eg kunne låse opp og igjen dei andre dørene med nøkkelen i førerdøra. Var berre den døra som ikkje ville opp. Men no vil den ikkje igjen.. i tillegg så fungerer ikkje låsen..

Eg bur like ved Oldervoll på Nesttun. Så blir nok ein tur dit imorgon... Får håpe dei har ei løysing på problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...